maandag 1 juni 2015

Kijkje in mijn leven- long time no see!


Halloooo, weten jullie nog wie ik ben? Mijn laatste blogpost kwam alweer 3 weken geleden online, jeetje wat lang! Ik heb het zoooo ontettend druk met school dat het er even bij ingeschoten is om blogposts te schrijven, maar ik ben weer terug met een hele berg foto's voor jullie! De afgelopen weken heb ik er flink op los geschoten dus maak je klaar voor een lekker lang kijkje in mijn leven!

Maandag 11 mei
Het was echt heerlijk weer! Dus toen ik terug kwam van school besloot ik lekker mijn huiswerk te maken in de tuin.

Ik maakte ook nog een masker af voor mijn kunst expo! Ik was erg blij met het eindresultaat.

's Avonds ging ik weer naar de manege waar ik een erg leuke paardrijles reed!

Dinsdag 12 mei
Op dinsdag maakte ik geen foto's, ik heb die dag dan ook weinig bijzonders gedaan. Na school ging ik naar lenzencontrole en voor de rest maakte ik de rest van de middag veel huiswerk. 

Woensdag 13 mei
Na school haalde ik een ijsje met Ande & Cato, het was alweer een tijdje geleden dat we iets samen gedaan hadden en dus was het weer heel fijn om gezellig met zijn drieën even bij te kletsen, ik moet dit soort dingen echt vaker doen!



's Avonds een beetje rustig aan doen en een aantal youtube video's van de afgelopen tijd kijken.

Donderdag 14 mei
Het was hemelvaart! Dus ik had lekker een lang weekend vrij. Ik zat al vroeg in de trein richting Bilthoven want ik had een repetitie! Ik zit in een een muziekgroep met drie vriendinnen om geld op te halen voor onze reis naar Italië en we hadden die week een optreden, er moest dus even flink geoefend worden! Gelukkig ging het oefenen erg goed en een paar uur later zat ik weer in de trein naar huis.

Selfie!

Nadat ik even thuis was geweest kleedde ik me snel om en ging naar de manege, ik had namelijk een paardrijwedstrijd! Samen met mijn groep deden we mee aan de carrousel, wat betekent dat je in een lange rij met twee paarden naast elkaar rijd en zo allemaal figuurtjes maakt. We gingen verkleed als superman en badman en waren flink zenuwachtig. Gelukkig ging de proef erg goed en toen uiteindelijk de prijsuitreiking was hoorde we dat we eerste geworden waren! Daar waren we natuurlijk heel erg blij mee en dus bleef ik na de wedstrijd nog even om het met de hele groep te vieren.

Nadat ik thuis kwam ging ik nog even aan mijn expo en maakte weer een masker af, weer een masker waar ik erg trots op ben!

Vrijdag 15 mei
Ik werd wakker met een heel erg grappig en lief berichtje van een vriendin, dat soort dingen maken altijd mijn hele dag goed!

Ik begon de dag lekker met het lezen van wat blogs..

Onder het genot van een kopje thee!

De maskers die ik nu heb gemaakt op een rij, ook leuk die voeten die je onder aan de foto ziet.

En ik begon aan mijn vierde masker!

Ik was lekker een dagje thuis en dus liep ik de hele dag zonder make up rond.

Ik besloot mijn kast op de konmari manier op te ruimen, dit had ik gezien in een video van Mascha van Vloggloss en ik kreeg meteen de opruimkriebels. Bij deze methode is het de bedoeling dat je alle kleren die je hebt op een hoop gooit zodat je kan zien wat je allemaal hebt, vervolgens ga je alles stuk voor stuk uitzoeken en opnieuw in je kast leggen. Ik had nog best een hoge stapel..

Van het opruimen kwam niet super veel terrecht want 's middags stonden Tamara en haar zusje voor de deur. 's Avonds zouden hun ouders komen eten en we moesten flink voorbereidingen treffen omdat wij het avondeten zouden maken.

We maakten een pasta met vlees en een pasta met vis en als toetje hadden we cheesecake in een glas, het was erg lekker! Na het eten besloten we nog even een rondje door de wijk te lopen omdat het erg lekker weer was, even een selfie in het Griftpark!

Het was echt een hele mooie avond, een klein beetje koud maar vooral heel erg gezellig! We hebben meteen besloten dat we dit soort dingen vaker gaan doen want het was heel erg gezellig en we hebben een hele leuke avond gehad met zijn allen!

Nog even een foto van de paardrijwedstrijd, de moeder van een meisje uit mijn groep had allemaal erg mooie foto's gemaakt van de proef, leuke herinnering!

En toen kwam ik bij het moment dat de stapel kleren nog steeds op mijn kamer lag en ik schoon ondergoed nodig had, dat werd dus maar de hele stapel doorgraven net zolang totdat ik iets vond.

Zaterdag 16 mei
Van zaterdag heb ik maar één foto. Sarah kwam langs om model te staan voor mijn expo, het ging erg goed en we besloten ook nog even wat foto's samen te maken want die hadden we nog niet (!), we besloten ook nog even de stad in te gaan en hebben een hele gezellige dag gehad, deze foto vind ik zo schattig!

Zondag 17 mei
Ik zat al vroeg in de trein, want ik had een concert in Bilthoven!

Het concert was om geld op te halen voor mijn reis naar Italië en ging best goed! Nadat ik thuis kwam maakte ik nog even wat huiswerk, ik moest nog een half boek voor Frans lezen en had er geen zin in.

En een foto met alle mensen die meededen aan het concert, het was erg leuk om een keer in het Gaudeamus huis te spelen!

's Avonds keek ik nog een aflevering Modern Family

Terwijl ik aan het kijken was hoorde ik mijn ouders ineens roepen dat er katten aan het vechten waren. Wat bleek? Lodewijk was overgestoken naar een andere tuin waar net nieuwe katten wonen en had daar gevochten, hij had allemaal krassen op zijn neus maar gelukkig vielen zijn verwondingen  voor de rest mee. 

Maandag 18 mei
Ik was een dagje thuis omdat ik me niet lekker voelde en veel werk had wat ik moest doen. Op maandag heb ik vakken die ik best kan missen en dus leek het me nuttiger om een dagje thuis te werken. Ik ontbeet lekker met aardbeien.

En mijn lunch was bijna precies hetzelfde! Ook heel veel aardbeien en een geroosterde boterham met pindakaas.
Leren, leren, leren

Na het leren keek ik ook nog even een aflevering Modern Family en 's avonds ging ik weer naar de manege waar ik een hele leuke springles reed!

Dinsdag 19 mei

Van dinsdag heb ik maar één foto, ik was viool aan het studeren! Ondertussen kreeg ik allemaal appjes van mijn vriendinnen over het songfestival, ik vond het jammer dat ik niet kon kijken maar ik moest van mezelf echt even goed oefenen.

Woensdag 20 mei

Selfies maken tijdens een hele saaie Nederlands les met lieve Cato
Ik had 's middags een presentatie in het Frans, ik was best zenuwachtig maar vanwege de tijd werd mijn presentatie verschoven naar een week later, chill!

Geschiedenis leren...

Lekker de dag afsluiten met wat leuke blogs..

En nog even in bed met een boek! Ik lees nu Ik omhels je met duizend armen van Ronald Giphart.

Dit is het hotel waar ik in zit in Italië, erg mooi!

Donderdag 21 mei
Ik werkte weer aan mijn expo en daardoor werd het een grote chaos in mijn kamer

Wat word het lekker weer in Italië zeg!


Vrijdag 22 mei
Storyboard maken voor onze documentaire voor het vak challenge waarbij we een plan moeten te bedenken om Utrecht leuker te maken om in te fietsen.

En 's avonds na orkestrepetitie nog even lekker youtube kijken, daarna zat ik nog even bij het vuurtje met mijn ouders. Ook had ik een heel erg goed gesprek met een vriendin van mij, ik vind dat soort gesprekken altijd zo fijn en ik haal daar zo veel energie uit!

Zaterdag 23 mei
De dag begon met regen, dat vond ik niet leuk want ik zou die middag naar Lunteren vertrekken voor een familieweekend, gelukkig klaarde het weer later op de dag wat op.

Rond de middag kwamen we aan in Lunteren! Elk jaar met pinksteren ga ik hier met de familie van mijn oma op familieweekend, het is elk jaar super gezellig! 's Middag waren alleen mijn neven er en dus hebben we gezellig de hele middag cricket gespeeld in de grote tuin, gezellig!

Aan het eind van de middag was het tijd voor huiswerk! We maakten het gezellig samen buiten in het zonnetje.

's Avonds nog even lekker warm bij het vuurtje in de tuin.

En 's nachts sliep ik in de tent, en koud dat het was! Ik heb dit nacht geslapen met twee dekens en twee lagen kleding aan en alsnog had ik het koud, toen ik de volgende morgen wakker werd hoorde ik van mijn vader dat er die nacht nachtvorst was geweest, niet gek dus dat ik het zo koud had.

Zondag 24 mei
De dag begon lekker met een boek in het zonnetje

Toen de rest van de familie gearriveerd was gingen we met een groep naar het zwembad! Het was erg warm weer en dus had iedereen wel zin in een lekkere frisse duik, het water was toch wel iets kouder dan we hadden verwacht maar alsnog was het heel leuk en gezellig om even te zwemmen.


Bloemetjes!

Ik maakte een bloemenkrans maar helaas bleef hij niet om mijn hoofd zitten, en dus maakte ik er maar een hartje van, ook leuk!


Aan het eind van de middag nog even gezellig met mijn nichtje in de hangmat liggen en kletsen.

En na een heerlijke barbecue weer terug naar huis! 

Nog even een foto met mijn jongste nichtje, wat was het een onwijs gezellig weekend zeg! Ik zie mijn familie niet vaak en hoewel de mensen waarmee ik dit weekend was eigenlijk geen familie van mij zijn voelt dat wel zo en heb ik het echt super gezellig gehad! Ik heb lekker genoten van het weer, spelletjes gedaan met mijn neefjes en nichtjes en bijgepraat met verschillende mensen. Dit soort weekenden doen mij altijd echt goed en daarom vind ik het altijd weer jammer als ik weer weg moet. Ik verheug me nu al op volgend jaar!

Maandag 25 mei
Vanwege Pinksteren was ik nog een dagje vrij en dus kwam Tamara naar mij toe. Ik fotografeerde haar voor mijn expo en daarna besloten we naar Trek te gaan. Trek is een foodfestival wat het hele weekend in het park op de hoek van mijn straat was, de toegang was gratis en binnen kon je allemaal lekkere dingen kopen. We hebben even rond gelopen maar niks gekocht.


Deze mensen stonden boven op hun busje burgers te bakken, dat zag er heel erg leuk uit!

Dit vond ik een hele mooie quote, en zo waar!

Ik at deze lekkere koekjes...

En keek een aflevering van Modern Family!

's Avonds keek ik het programma 'Deel je leven' wat gaat over mensen die wachten op een donororgaan, ik vond het een heel erg bijzonder en interessant programma omdat ik zelf nog vrij weinig wist over orgaandonatie, zeker een aanrader!

Dinsdag 26 mei
Dinsdag was een heel erg leuke dag! Al een tijdje deden mijn vriendinnen geheimzinnig over een verassing die ze voor me hadden, dinsdag kwam ik er eindelijk achter wat de verassing was! In de pauze werd ik naar een lokaal op school gebracht waar al mijn vriendinnen stonden te wachten en waar een groot kado op tafel lag. Ik had geen idee wat er in zat aangezien mijn vriendinnen alles heel erg goed geheim hadden gehouden. Toen ik het kado openmaakte kwam daar ineens een laptop tevoorschijn! Mijn laptop was al een hele tijd niet helemaal goed meer, hij laadde niet meer op, het scherm zat vast met plakband en de speakers deden het niet meer. Mijn vriendinnen hadden geld bij elkaar gelegd en zo hadden ze een laptop gekocht! Ik vind dit zo ontzettend lief van ze en was helemaal sprakeloos toen ik het zag, ik kan nu eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven dat ze dit voor mij hebben gedaan en kan ze maar niet genoeg bedanken voor dit onwijs lieve kado!

Na school haalde ik een ijsje met Cato want het was heerlijk weer!

Daarna besloten we samen te gaan leren voor onze toetsweek, we maakten allebei een oefenexamen voor rekenen en dat ging best goed!
Ik bleef bij haar eten en na het eten liepen we nog even een rondje door het park bij haar in de buurt. Daarna fietst ik naar huis met deze fijne ondergaande zon, het was heel gezellig zoals het altijd is als ik iets met Cato ga doen!

Toen ik thuis kwam keek ik nog een aflevering Modern Family en daarna kroop ik mijn bed in, wat was dit een onwijs leuke, gezellige en vrolijke dag zeg!

Woensdag 27 mei
Mijn nieuwe viool was eindelijk klaar! Een tijdje terug heb ik een viool van de collega van mijn vader gekregen, de viool was erg oud en was hard aan een opknapbeurt nodig en woensdag was hij eindelijk klaar en kon ik er op spelen! Ik heb meteen een tijdje gespeeld en ben helemaal verliefd op de klank die eruit komt, wat ben ik hier blij mee zeg!

Donderdag 28 mei
's Middags kwam het taxatierapport van mijn nieuwe viool binnen! We moesten hem laten taxeren omdat we hem anders niet kunnen verzekeren, de viool is rond 1800 gebouwd in Frankrijk en heeft een erg mooie waarde, blij mee!
Ik leerde de hele middag voor mijn toetsweek en sloot de dag af met youtube (op mijn nieuwe laptop!)

Vrijdag 29 mei
Nog even een throwback naar Vlieland, een foto op het strand! Ik vind deze foto zo lekker vrolijk en ik zou meteen weer terug willen naar dat fijne eiland.

Zaterdag 30 mei
Zaterdag was een leerdagje, mijn toetsweek begint bijna en ik moest nog erg veel leren, hard aan de bak dus!

Maatschappijleer....

Mijn vader kwam binnen met iets heel liefs, hij was even naar een feest bij ons in de wijk geweest waar ook een tweedehands marktje was, daar verkocht een vrouw dit soort pakketjes met verzorgingsproducten voor het goede doel. Hij besloot er een voor mij te kopen, zo lief!

Multitasken, werken op 3 laptops tegelijk!

Lekker in het donker foto's overzetten van de ene laptop naar de andere

En daarna nog even bij het vuurtje zitten met mijn ouders, gezellig!

Goodnight!

Zondag 31 mei
Lekker make up loos dagje! Ik moest weer leren..

Alleen deed het internet verschrikkelijk sloom waardoor dat niet echt wou lukken, gelukkig deed hij het na een tijdje weer en kon ik weer aan de slag.

Ik luisterde weer eens naar Kings Of Convenience, ik was vorig jaar helemaal fan van hun muziek maar had het al een tijdje niet meer geluisterd. Alsnog vind ik hun muziek heel mooi en fijn om naar te luisteren, het maakt me rustig!

Deze week word heel heel heel erg druk. Vanmiddag moet ik na school helpen met het opbouwen van mijn expositie, daarna moet ik nog heel erg veel leren voor mijn toetsweek. Morgen moet ik 's middags presenteren voor mijn docenten en 's avonds heb ik mijn expositie voor ouders en andere geïnteresseerden. Woensdag moet ik naar de dokter, mijn spullen pakken en om 17:00 moet ik op het station staan om met de trein naar Schiphol te gaan en om 20:15 vlieg ik naar Italië! Het is de eerste keer dat ik ga vliegen en dus ben ik nu al flink zenuwachtig. De rest van de week ben ik in Cremona voor een festival waar ik met mijn orkest aan mee doe. De hele week heb ik workshop, luister ik naar andere orkesten en geef ik concerten, zondagavond vlieg ik weer terug naar Nederland. Ik heb heel erg veel zin in deze week! Ik ben nog nooit in Italië geweest en dit gaat vast een onwijs toffe ervaring worden die ik nooit meer ga vergeten, jullie zullen het allemaal zien in het kijkje in mijn leven van volgende week!

Hoe is het met jullie?

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten