maandag 11 mei 2015

kijkje in mijn leven- Vlieland


Dit was een hele leuke week! Ik zat vijf dagen op Vlieland met een vriendin en heb een hele leuke tijd gehad. Ik heb dus ook lekker veel foto's om met jullie te delen. Benieuwd naar hoe mijn week was? Lees dan snel verder!

Maandag

's Ochtends in de auto richting Harlingen, op naar Vlieland!

We waren veel te vroeg, om 12 uur waren we bij de boot terwijl hij pas om 14:25 vertrok, we besloten nog even Harlingen in te gaan en ruim op tijd waren we weer terug voor de boot. Het was gelukkig heerlijk weer dus we zaten lekker buiten! Toen we verder op zee kwamen begon de boot wel heel erg te schommelen en werden we allebei heel erg duizelig maar voor de rest verliep de reis heel goed!

Uitzicht vanuit ons appartement!

Onze eerste zelfgemaakte maaltje! Pasta met pesto en een vegetarische burger.

Na het eten waren we twee minuten stil voor vier mei en gingen we nog even een avondwandeling maken, wat had ik de zee gemist zeg!

Dinsdag

We huurden fietsen en fietsten het eiland over. Toen we weer thuis kwamen deden we even rustig aan en keken we wat series.

Daarna besloten we even te gaan skaten! We hadden allebei onze skates meegenomen en die wouden we natuurlijk wel gebruiken. Helaas was het skaten niet zo'n groot succes, het waaide erg hard waardoor we soms bijna omver werden geblazen, beetje jammer maar het was wel even leuk!

Daarna bleven we laat op want we gingen een nachtwandeling maken!

De nachtwandeling was eng, maar ook heel erg leuk & indrukwekkend om eens te doen! Leuk om het strand een keer zo laat te zien!

Woensdag

We gingen eerste even naar het informatiecentrum en daarna gingen we de vuurtoren op! Even twee panorama's van het uitzicht, wat was het mooi zeg!

Dit maaltje was niet zo'n succes en hadden we al snel omgedoopt tot lasagne met hondenbrokjes, we hebben het weggegooid en zijn patat gaan halen, jammer!

Donderdag
We huurden een tandem om daarmee het eiland over te gaan fietsen!

Even een warme chocolademelk drinken in het Posthuys en daarna met de wind in de rug terug naar het huisje!

's Avonds gingen we uiteten bij Puur. Ik had een pizza met gerookte zalm, kappertjes en rucola, hij was erg lekker!

En dit was ons toetje! Allemaal verschillende kleine toetjes die waar we heel erg van hebben genoten! 

We besloten spontaan om te gaan hardlopen over het strand en dat ging heel erg goed! We liepen uiteindelijk 3,3 kilometer en ik heb het stuk vanaf het strand naar huis (ook zo'n 3 kilometer) op blote voeten gelopen, daarna waren mijn voeten wel heel erg moe!

Omdat het de laatste avond was bleven we lekker lang wakker, deden we spelletjes en kletsten we in onze kamer, een gezellig manier om onze vakantie af te sluiten!

Vrijdag
We moesten al om 11:00 het huisje uit maar hadden pas de boot van 17:00. We gingen nog even het dorp in om naar het snoepwinkeltje te gaan en souvenirtjes te kopen. We lunchten lekker op de dijk langs de Waddenzee in het zonnetje!

Genieten!

En nog even een panorama van de plek waar wij zaten, het was een hele zonnige en warme dag en bijna windstil! We hebben dus flink wat tijd doorgebracht op de dijk.

Ik kwam dit bord tegen in een winkeltje en vond hem helemaal geweldig

Selfie in de spiegel van een pashokje!

We hadden nog even de tijd voordat we de boot op moesten en besloten op een bankje langs de Waddenzee een spelletje te spelen.

Op de boot terug naar huis!

Laatste selfie van de vakantie, wat gaan we Vlieland missen!

Zaterdag
Van zaterdag heb ik maar één foto. Ik sliep uit en maakte huiswerk, daarna ging ik aan mijn expositie voor kunst. Ik heb het thema 'wegcijferen' en maak maskers die als het ware overlopen in een behangetje. Dit was mijn eerste masker en ik ben er best trots op!

Zondag
Ik ging verder met het volgende masker voor mijn expositie en toen ik wat later in de spiegel keek kwam ik erachter dat mijn hele gezicht zwart was! Waarschijnlijk van het potlood waarmee ik heb gewerkt.

Ik las ook nog even! Ik lees nu het boek 'ik omhels je met duizend armen' van Ronald Giphart.

Masker twee is ook bijna af! Ik moet alleen nog met geel stipjes in de bloemen zetten.

Zo, dit was mijn week weer! Ik heb heel erg genoten van mijn vakantie en ben ook nog van plan een apart artikel met meer foto's te maken, want die hebben we er genoeg gemaakt! Deze week word aardig druk. Vanmiddag ga ik huiswerk maken en verder aan mijn expo, morgenmiddag heb ik een lenzencontrole en ga ik ook huiswerk maken, woensdag ga ik niet zo veel doen, donderdag ben ik vrij en doen ik met mijn paardrijgroep mee aan een paardrijwedstrijd, zin in! Vrijdagavond komt Tamara met haar ouders bij ons eten, dat word vast weer net zo gezellig als de vorige keer! Zaterdag ga ik huiswerk maken en zondag heb ik een concert om geld op te halen voor mijn orkestreis in juni, een drukke maar leuke week!

Hoe was jouw week?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten