dinsdag 14 april 2015

Kijkje in mijn leven- 3fm awards, klimmen & gezelligheid

Het kijkje in mijn leven is een dag te laat! Heel erg sorry daar voor, ik had een ontzettend druk weekend en ben zondag nadat ik thuis kwam meteen mijn bed in gedoken. Alsnog heb ik vandaag de foto's van vorige week voor jullie! Het was een drukke, maar hele leuke week, lees snel verder!

Maandag
Ik ontbeet lekker met broodjes die we nog over hadden van het paasontbijt, yum!

Daarna maakte ik huiswerk, ik leerde Frans en maakte wiskunde.

Daarna besloot ik weer eens het programma 'Over de streep' te kijken. Ik heb vorig jaar alle afleveringen gekeken omdat ik het een ontzettend mooi programma vind en het altijd veel indruk op me maakt. Ook al had ik alle afleveringen al eens gezien, ik blijf dit programma echt heel erg goed en mooi vinden. Ik zou het zelf ook heel erg tof vinden om er een keer aan mee te doen.

Mijn ouders deden al het hele weekend geheimzinnig over iets wat we op maandag zouden gaan doen, aan het eind van de middag mochten we dan eindelijk weten wat het was: we gingen naar Dom Udner! Dom Under is een soort museum wat kortgeleden is geopend in Utrecht. Er liggen allerlei opgravingen uit de Romeinse tijd die gedaan zijn onder de dom en het domplein. We kregen een aantal informatieve films te zien en mochten daarna zelf tussen alle opgravingen doorlopen terwijl we door een oortje informatie te horen kregen, heel erg leuk en interessant!
We kregen deze toffe lampen, die ook wel iets weg hebben van een lasergamepistool. Hiermee konden we door het museum lopen en op sensoren schijnen om informatie te horen. Het was heel erg donker en dus had je echt het idee dat je op een soort ontdekkingstocht was, heel erg tof!


Dinsdag
Dinsdag was een ontzettend gezellige dag op school. Na school ging Tamara met me mee, we gingen vroeg eten en besloten te gaan voor een italiaans brood en een fruitsalade, we aten alles lekker op in het zonnetje op het dak! Ook maakte ik nog een flinke blunder, want toen ik het dak opstapte liet ik het hele brood van de plank op de grond glijden, we hebben alles snel opgepakt en gelukkig was het niet zo vies geworden dat het niet meer te eten was. Na het eten gingen we een vriendin van ons bezoeken die in een revalidatiecentrum zit, het was weer heel erg gezellig en daarna bleef Tamara bij me slapen.

Woensdag
Omdat ik dinsdag niet zo veel aan school had kunnen doen moest ik woensdag even flink aan het werk. Ik maakte een aantal opgaven wiskunde.

Daarna maakte ik een tekst Nederlands. Het was best veel werk en toen ik na een uur eindelijk klaar was kwam ik er achter dat ik de verkeerde tekst had gemaakt, super irritant aangezien er best veel werk in had gezeten.

Na het eten speelde ik nog even viool, ik heb het de laatste tijd zo druk dat viool spelen er een beetje bij inschiet, vind ik heel erg jammer!

Donderdag
Tijdens de les zat ik bij het open raam en het zonnetje scheen lekker naar binnen, genieten!

Het was echt heerlijk weer en dus besloten we voor de eerste keer dit jaar om pauze te gaan houden in de tuin van onze school, wat hou ik van dit weer!

's Avonds ging ik naar de uitreiking van de 3fm awards in TivoliVredenburg met een vriendin. We hadden best goede plekken achter het podium en konden alles goed zien. Het was erg leuk om te zien hoe alles ging rond een tv-opname en de spanning van de uitreiking van de awards was heel goed voelbaar. 

De laatste award voor beste band ging naar mijn favoriete band Chef'special! Daar was ik natuurlijk heel erg blij mee. Voor de rest viel de avond een beetje tegen, we hadden van te voren verwacht dat er veel meer muziek en optredens zouden zijn maar we dienden meer als een soort decorstukken die moesten klappen als er iemand stond te wapperen en meer niet. Op andere plekken in het gebouw was er een soort festival en dat zag er veel leuker uit, volgende keer gaan we daar naartoe! Het was wel leuk om een keer te zien hoe het er allemaal aan toe gaat achter zo'n awardshow, dat soort dingen zie je niet op tv!

Na de uitreiking hadden we heel erge dorst, de mcdonalds was nog open en dus besloten we een milkshake te halen, we dronken hem lekker op terwijl we over de gracht wandelden. Daarna gingen we naar huis en bleef mijn vriendin bij me slapen.

Vrijdag
Gezellig samen met een vriendinnetje werken aan het script voor een presentatie op school.

We hadden die presentatie eigenlijk vrijdag maar omdat iemand uit ons groepje een bruiloft had kon dat niet doorgaan. Terwijl de rest van ons leerjaar dus presentaties had zaten wij lekker buiten in het zonnetje.

Iedereen mocht na zijn presentaties naar huis en dus besloten wij dat wij dat ook mochten, we gingen nog even lekker een ijsje eten in het zonnetje en daarna ging ik naar orkest, vrijdag was een hele gezellige dag!

's Avonds heb ik nog even gezellig gekletst met mijn ouders in de tuin.

Zaterdag
Zaterdag ging ik naar Tamara, na boodschappen gedaan te hebben gingen we koken want 's avonds gingen we samen met haar familie en mijn familie eten. Binnenkort gaan Tamara en ik naar Vlieland en dit etentje was om onze ouders kennis met elkaar te laten maken. Het toetje was cheesecake in een glas en het was heerlijk!

Na het eten ging ik nog even met Tamara, haar zusje en mijn broertje lopen langs een plas bij hun in de buurt, het was heerlijk weer en de zon ging net onder, dat zorgde voor prachtige plaatjes.

Nog een plaatje op het strandje, het lopen was heel erg gezellig en ik vind het leuk om te zien dat mijn familie het goed kan vinden met de familie van Tamara.

En dit is het allerlaatste plaatje, er kwam een zwaan aanzwemmen en de zon ging net onder, dat zorgde ook voor mooie plaatjes!

We besloten nog even te gaan schommel en ik besloot op de balk waar de schommels aanhangen te gaan zitten om lekker van het uitzicht te genieten.

Nog een selfie met zijn vieren, wat was dit een gezellige avond zeg!

Ik besloot spontaan om bij Tamara te blijven slapen en dus ging ik snel naar huis om mijn spullen te halen, we kletsten nog wat en daarna heb ik heel erg lekker geslapen!

Zondag
Zondag maakten we nog wat huiswerk en daarna gingen we met het kinderfeestje van het zusje van Tamara mee naar Laage Vuursche, daar was een klimbos waar we gingen klimmen. Het klimmen was ontzettend leuk, we hebben 4 uur in de bomen gehangen en samen met Tamara heb ik een aantal banen gedaan, ook ben ik met een vriendinnetje van het zusje van Tamara de moeilijkste baan gaan doen, die was op 22,5 meter hoogte en zelfs ik (die nooit bang is voor hoogtes) kreeg daar trillende handjes van. Daarna waren we wel heel erg moe!

We aten nog wat en daarna stapte ik weer op de fiets naar huis, het was een ontzettend lang weekend en toen ik thuis kwam plofte ik meteen mijn bed in, wat was ik moe zeg!

Deze week word ook lekker druk. Vanmiddag komt Tamara met mij mee naar huis en gaan we weer naar onze vriendin die in een revalidatiecentrum zit, daarna blijft Tamara bij me slapen. Morgen ga ik na school met mijn beste vriendin mee, ze is jarig en ik ga samen met een andere vriendin bij haar eten. Donderdag ga ik huiswerk maken en heb ik vioolles, vrijdag heb ik orkest en het weekend is nog vrijwel helemaal leeg. Ik ga alleen zaterdag naar een concert van mijn moeder, ze speelt slagwerk in een orkest, ook wil ik goed uitrusten want de afgelopen weken waren heel erg druk en vermoeiend!

Hoe was jouw week?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten