dinsdag 30 december 2014

Waarom ik zin heb in volgend jaar

2015
Het is bijna zover, het aftellen naar 2015 is begonnen. Zelf vind ik een nieuw jaar staan voor een schone start, dingen veranderen die het afgelopen jaar niet goed gingen, doelen stellen voor jezelf. Sommige mensen vinden dat onzin, want je kan ook nu beginnen, maar ik vind een nieuw jaar daar wel een mooi symbool voor. Elk jaar probeer ik me te bedenken wat volgend jaar mij gaat brengen, wat gaat er gebeuren? Ook dit jaar heb ik weer een aantal dingen voor jullie op een rijtje gezet waarom ik zin heb in 2015, lees snel verder!

- In 2015 start ik in mijn examenjaar, spannend! Mijn eindexamen doe ik in 2016 maar de overgang naar het examenjaar vind ik ook al aardig spannend omdat ze nu extra streng zijn. Ik weet niet hoe dit op andere scholen zit maar bij mij op school hanteren ze de zelfde regeling voor mijn overgang als ze bij mijn eindexamen hanteren. Ik snap dat heel goed, want ze kunnen nu wel mensen op het randje over laten gaan maar die zakken dan volgend jaar voor hun eindexamen en dat is ook niet de bedoeling.

- In 2015 ga ik voor het eerst vliegen. Begin juni vlieg ik met mijn orkest naar Italië om daar mee te doen aan een festival voor jeugdorkesten van over de hele wereld. We gaan daar verschillende concerten geven en ook kijken naar de andere orkesten. Ik heb er erg veel zin in maar vind het ook wel spannend, ik ben nog nooit in Italïe geweest, heb nog nooit gevlogen en bent nog nooit zo ver weg van mijn ouders geweest. Dit kunnen redenen zijn om niet mee te gaan, maar waarom zou ik? Ik vind het juist goed van mezelf als ik angsten overwin en nieuwe dingen aan ga. Ik ben nu in ieder geval al druk bezig met geld ophalen voor de reis en heb al geregeld dat ik vrij krijg van school.
✈✈✈

- In 2015 ga ik heel veel met muziek bezig zijn. Voor sinterklaas heb ik een gitaar gekregen waar ik dit jaar op wil leren spelen, ik ga meedoen op een muzieknacht op school en voor het eerst piano spelen voor publiek, ik ga op orkestreis naar Italië en ik ga heel erg hard oefenen voor viool. Ik weet nu bijna zeker dat ik na school iets met muziek wil gaan doen en daar moet ik hard voor oefenen. Maar ik vind het super leuk, vooral omdat ik merk dat ik het afgelopen jaar al zo veel heb geleerd en al zo veel beter ben geworden. Ik heb een tijd gehad dat ik niet meer beter werd en het idee had dat ik er niks meer bij leerde waardoor ik het plezier in viool spelen een beetje kwijt raakte maar dat plezier heb ik nu weer helemaal terug. Ik hoop dat ik in 2015 nog meer ga leren!

- In 2015 ga ik veel over mezelf leren. 2014 was niet zo'n leuk jaar voor mij, er zijn een aantal dingen gebeurd die er voor zorgde dat ik niet altijd even lekker in mijn vel zat. Gelukkig heb ik erg veel lieve mensen leren kennen dit jaar die er voor altijd voor me waren en er voor hebben gezorgd dat ik me weer wat beter voelde. Ik hoop dat ik volgend jaar alles een beetje achter me kan laten en écht overnieuw kan beginnen. Want dat is wat ik het liefste wil maar dat is zo ontzettend moeilijk. Ik ga met goede moed het nieuwe jaar in en ik hoop dat ik volgend jaar kan zeggen dat 2015 het jaar was waarin ik overnieuw ben begonnen en het me heel erg goed is bevallen.
Untitled

- In 2015 ga ik mijn vriendinnen nog beter leren kennen. Ik heb op dit moment een stel ontzettend goede vriendinnen waar ik het altijd ontzettend leuk vind en waarbij ik alles kwijt kan. Maar er zijn ook nog een aantal vriendinnen die ik ontzettend lief vind maar die ik nog niet zo goed ken. Tijd om die in 2015 eens wat beter te leren kennen, ik kan ontzettend goed met ze opschieten en heb al erg veel leuke dingen mee gemaakt maar écht kennen doe ik ze nog niet. Ook heb ik een aantal vriendinnen die ik al wat langer ken en waarmee ik erg close ben geworden in de korte tijd dat ik ze nu ken, maar ik merk dat het de laatste tijd anders tussen ons loopt en ik ben benieuwd hoe dat volgend jaar gaat. Ze hebben nieuwe vrienden en ik weet dus ook niet of ik aan het eind van 2015 nog steeds met ze bevriend ben.

Waarom heb jij zin in volgend jaar?

bron afbeeldingen: WeHeartIt


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen