maandag 29 december 2014

Kijkje in mijn leven- kerstvakantie, herinneringen ophalen & sneeuw

Weer een week voorbij! Dit was de eerste week van mijn kerstvakantie, ik heb niet ontzettend bijzondere dingen gedaan maar toch was het een erg leuke ontspannen week. Ik vind het toch altijd weer heel erg fijn om na een tijd van toch best wel wat stress vanwege school een weekje rust te hebben en lekker rustig aan te doen. Ben je benieuwd naar de foto's van deze week? Lees dan snel verder!


Maandag
Geloof het of niet, maandag deed ik huiswerk! Na de kerstvakantie heb ik mijn tweede toetsweek en de vorige toetsweek was ik iets te laat begonnen met leren waardoor dat erg stressen was. Dat wou ik deze keer voorkomen dus begon ik lekker op tijd.

'S avonds ging ik naar de manege, ik reed een leuke les en deed daarna met de hele groep verlate suprises/kadootjes. Ik heb erg leuke dingen gekregen en het was ontzettend gezellig.

Dinsdag
Dinsdag zat ik al om 10:00 in de trein richting Houten!

Ik ging naar Tamara, we besloten naar een park bij haar in de buurt te gaan en daar wat rond te lopen en te kletsen.

Lekker bij het water met een heerlijk zonnetje!

We hadden lekkere broodjes gekocht en warme chocolademelk bij ons, dus om de zoveel tijd gingen we op een bankje zitten om even uit te rusten en wat te eten. Daarna hebben we nog wat spelletjes gedaan bij haar thuis en bleef ik bij haar eten. Rond 22:00 pakte ik de trein weer terug naar huis. Wat een gezellige dag was dit!

Woensdag
Woensdag was een ontzettend saaie dag. Ik maakte weer huiswerk, blogde wat en deed rustig aan. 

Donderdag
Kerst! Ik vierde kerst dit jaar gewoon thuis met mijn ouders en broertje. Een artikel met wat meer foto's vind je hier.
Een 'kersthoekje' op mijn kamer. Je ziet de kerstkaarten die ik van vriendinnen heb gekregen en in het midden staat een kerstbal die ik toen ik net geboren was van mijn tante heb gekregen, een aantal jaar daarna overleed ze en dus heeft deze kerstbal een speciale waarde voor mij.
Mijn ouders waren aan het opruimen en vonden toen mijn rapport en kleutermap van de basisschool terug. Hier stonden allemaal verhaaltjes van docenten, foto's en werkjes van mij in. Ontzettend leuk om terug te zien! Deze foto vond ik erg schattig.
En een foto op mijn eenwieler! Ik kon dit vroeger echt heel erg goed en had mezelf allemaal kunstjes aangeleerd. Die eenwieler ligt nog steeds ergens in de schuur, ik ben benieuwd of ik het nog kan!


Kerstboom-selfie!

Ik had kerstbonbons gekocht en toen ik er 's avonds een proefde vond ik hem wel erg naar alcohol smaken, dus ik keek op de achterkant en wat bleek? In alle bonbons zat inderdaad alcohol. Gelukkig niet heel veel dus ik heb ze lekker opgegeten.

Vrijdag
Ik ging een stukje wandelen met mijn ouders en we kwamen bij erg leuke volkstuintjes terecht.

Ik werd vrienden met een kat.

En ook met deze ezels die echt ontzettend lief waren.

Later kwam er ook nog een stel geitjes knuffelen, gezellig!

Maar deze ezel was toch wel echt mijn aller beste vriend. Hij keek me aan met ontzettend lieve hondenogen en toen ik weg wou lopen volgde hij me tot het einde van zijn wei. Met pijn in mijn hart heb ik afscheid van deze lieverd genomen.

We liepen langs de plek waar ik toen ik net begon met viool spelen elke zaterdag groepslessen had. We hadden les in een basisschool en ik kon me nog heel erg goed herinneren dat daar achter een pad liep waar ik altijd met mijn vriendin ging spelen totdat onze ouders ons moesten komen zoeken omdat we weer verder moesten. Ik wist ook nog precies hoe ik er moest komen en dus nam ik mijn ouders er mee naar toe. Ik wist nog precies waar alles zat en welke plekjes favoriet waren, heel erg leuk om dit weer een keer terug te zien!

We liepen ook nog langs mijn geboortehuis, waar nu allemaal appartementen in zitten. We huurden de onderverdieping maar kregen ruzie met de bovenburen waardoor we zijn verhuist.

En we liepen langs mijn eerste viooldocent! Hij had nog steeds precies dezelfde poster op zijn deur hangen als toen ik daar les had, een jaar of 8 geleden.

Het was best wel koud buiten dus daarna lekker op de bank met warme chocolademelk en boer zoekt vrouw.

Kusje van Lodewijk! <3

Zaterdag
Ik werd wakker met dit op mijn raam, sneeuw!

Het is slecht te zien op deze foto maar het sneeuwde best wel hard, het bleef alleen niet liggen.

Later bleef het wel een beetje liggen en werd Utrecht langzaam steeds witter.

We moesten met de trein naar Scheveningen en waren even bang dat er niks meer zou rijden, maar dat viel gelukkig mee, ik was er klaar voor!

Wachten in de kou op het station.

In Den Haag ontmoette we mijn oma en samen gingen we met de tram naar Scheveningen. We liepen een stukje over de boulevard op zoek naar een restaurantje, ik was nog nooit op het strand geweest terwijl er sneeuw lag en vond dit een erg leuk gezicht.

Jaaaa, restaurantje gevonden! Lekker de voeten en handen warmen en warme chocolademelk drinken. We bleven er ook eten, ik had een heel erg lekkere Noorse zalmfilet met groente en frietjes. We aten bij Binky Beer, een aanrader!

Daarna gingen we naar het circustheater want we gingen naar Billy Elliot! Mijn oma stelde een tijdje terug voor om samen naar een musical te gaan en we kozen voor Billy Elliot. Ik was nog nooit naar een musical geweest en vond het dus super leuk. Op onze kaartjes stond rij 4 dus waren wij vrolijk op rij 4 gaan zitten, bleek dat we verkeerd zaten! Dus moesten we een stuk naar achteren, beetje jammer maar vanaf daar hadden we ook heel erg goed zicht!

De musical zelf was ontzettend gaaf. Ik vond het een heel erg mooi verhaal en ik vond de afwisseling met muziek en dans heel erg tof. Het was onwijs spectaculair met veel geluid, een bijzonder decor en geweldig licht. Ik heb de hele musical lang genoten en vond het echt jammer dat het voorbij was. Ik had nog wel even willen blijven zitten! 

In de trein naar huis!

Toen we thuis kwamen besloten we nog even een kopje thee te drinken en na te praten. Dat na praten was zo gezellig dat ik uiteindelijk pas om 02:00 in bed lag, maar het was wel een ontzettend leuke dag!

Zondag
Ik werd weer wakker met sneeuw op mijn raam!

Ik had veel willen doen maar was toch wel erg moe en mijn hoofd had totaal geen zin om hard te werken. Dus deed ik heel even wat huiswerk en deed ik de rest van de dag rustig aan en blogde wat. Dat hoort ook bij vakantie!

Ik vond deze eerste week van de kerstvakantie heel erg leuk. Deze week word ook weer erg leuk. Vandaag ga ik naar de film 'Gooische Vrouwen 2' met twee vriendinnen, dat word vast super gezellig! Morgen ga ik met mijn ouders en broertje naar mijn oom en tante die net naar Amsterdam zijn verhuist om hun nieuwe huis te bekijken, Woensdag is het oudjaar en ga ik oliebollen kopen en goede voornemens verzinnen, vuurwerk ga ik waarschijnlijk niet afsteken aangezien ik last heb van vuurwerkangst. Rond 23:00 ga ik nog even naar mijn tante en oom toe om hun een gelukkig nieuwjaar te wensen en verder ga ik denk ik binnen naar het vuurwerk kijken en als ik durf misschien even naar buiten. Op 1 januari heb ik nog geen plannen, lekker uitrusten en genieten van de eerste dag van het nieuwe jaar. Vrijdag ga ik met een vriendin uit Maastricht afspreken in Eindhoven, we hebben elkaar al meer dan een half jaar niet meer gezien dus dat is ook wel weer nodig. Het weekend is nog open, misschien dat ik nog ga schaatsen met een vriendin maar dat is nog niet zeker.

Hoe was jouw week?





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen