donderdag 11 december 2014

Kijkje in mijn leven- concerten, sinterklaas & huiswerk

Het kijkje van mijn leven is deze week iets later omdat ik het erg druk heb en dus geen tijd heb gehad om hem in elkaar te zetten. Maar hier is ie dan! Deze week was druk, ik had concerten, een speciale dag op school en maakte huiswerk. Benieuwd naar de foto's? Lees dan verder!

Maandag 1 december
Van maandag heb ik geen foto's. Na school ging ik met een vriendin oefenen voor de muzieknacht bij ons op school, na goed geoefend te hebben moest ik weer terug naar school, ik had een gesprek met mijn ouders en mentor. Het gesprek ging erg goed, ik sta vooral zevens en één acht, blij mee!

Dinsdag 2 december
Serietje kijken na het huiswerk!

Nadat ik gewerkt had nog even op de bank met de Flow, thee en wat lekkers.
Lieve quote

Woensdag 3 december
Woensdag was ik een dagje thuis van school, want ik voelde me niet lekker. Ik had 's middags wel een afspraak die ik niet kon afzeggen maar gelukkig voelde ik me toen alweer wat beter waardoor ik daar gewoon naar toe kon.

Aan het eind van de middag kwamen er twee meisjes uit mijn orkest, samen gingen we oefenen voor een concert wat we binnenkort hebben.

Donderdag 4 december
Van mijn viooljuf kreeg ik spul om zelf pepernoten te maken, super leuk!


Vrijdag 5 december
Vanwege sinterklaas kregen we op school een chocoladeletter, yum!
Mijn neef had me voor mijn verjaardag zijn oude keyboard gekregen, vrijdag heb ik hem eindelijk in mijn kamer gezet, nu kan ik piano spelen wanneer ik maar wil!

Zaterdag 6 december
Goedemorgen!
Ik herontdekte deze trui, ik kocht hem twee jaar geleden bij de C&A maar had hem al een tijdje niet meer aangehad hij zit zo lekker!

Ik maakte een suprise voor mijn vader. Het moet zijn geboortedorp voorstellen met hem erin, als kadootje had ik Nijntje in het Drenths voor hem.

Ik heb de laatste tijd echt heel erg last van vliegen in mijn kamer, om de zoveel tijd moet ik mijn ramen even open doen om een stuk of 30 vliegen naar buiten te laten, niet leuk. Iemand een idee hoe dit komt?


Ik ging even naar de stad om panty's te kopen.

Lunchen om half 4 met boterhammen met pindakaas, een glas jus d'orange en een kinderbueno.

Ik kwam mijn orkest in de krant tegen, onwijs leuk stukje en ook heel erg leuk dat een bekende violiste mensen aanspoort om naar het concert te komen.

'S avonds at ik een lekkere pasta al tonno, een pasta met tonijn en rode ui. 
'S avonds vierde ik sinterklaas met mijn ouders en broertje, daar hoort natuurlijk lekker sinterklaas eten bij :)

Ik had 'm eerst niet door maar na even kijken zag ik de grap, haha.

Zondag 7 december
De wekker ging om 7:30 want ik moest om 9:00 in TivoliVredenburg zijn. Ik had een lustrumconcert met mijn orkest waar we al het hele jaar naar toe werken. We hebben ontzettend veel gerepeteerd en zondag was dan eindelijk de dag waarop we aan iedereen mochten laten horen wat we konden. We hadden eerst nog 3 uur repetitie en om 14:00 begon het concert.

Eerst waren de andere orkesten, terwijl zij speelden zat ik in de zaal. Ik zag langzaam al het publiek binnenstromen en werd steeds zenuwachtiger. Toen kwam mijn dirigent ook nog even langs die zei dat er zo'n 700/800 mensen zouden komen maar dat het ook wel in de 1000 kon lopen. Even later kwam zelfs de burgemeester binnen. 
We speelden in de grote zaal. Hij was ook echt heel erg groot. Voordat we op moesten was ik ontzettend zenuwachtig en stond ik helemaal te trillen. Maar toen ik eenmaal op het podium zat verdwenen de zenuwen al snel en was ik niet zenuwachtig meer. Ik heb echt heel erg genoten en het concert ging super goed! Ik was echt heel erg trots achteraf en wou eerlijk gezegd nog wel even doorspelen. Helaas kon dat niet.
Blij kwam ik terug van het concert, het was zo leuk!

Ik kleedde me om en at snel wat, daarna ging ik weer terug naar TivoliVredenburg, want ik ging met Ande naar een concert van Niels Geusebroek!
Het voorprogramma werd verzorgd door Bart Voncken, die erg goede & leuke muziek maakt.

En daarna kwam Niels!

Ik kende zijn muziek niet echt goed en was ook geen fan van hem maar ik vond het concert echt super leuk en heb heel erg genoten. Het was erg kleinschalig, er waren een stuk of 50 mensen in de zaal en de sfeer was ontzettend gezellig. De muziek die hij speelde was erg leuk en ik heb echt een hele leuke avond gehad.

Blije selfie! Wat was het leuk!

Na het concert was er een soort "afterparty" waar Niels Geusebroek zelf ook was, daar zijn we nog even met hem op de foto gegaan.

Ik was laat thuis en was veel te hyper om te slapen, dus werd het half 1 toen ik eindelijk onder de dekens kroop. Wat was dit een leuke dag!

Maandag 8 december
Deze foto kreeg ik toegestuurd van een meisje uit mijn orkest, er kwam een nieuwsitem in de bus voorbij over ons orkest, super leuk!

Dinsdag 9 december
Van dinsdag heb ik geen foto's. Ik heb die dag dan ook niet zo veel gedaan, het enige wat er is gebeurd is dat ik 's ochtends toen ik naar school ging ontzettend hard ben gevallen omdat ik door de gladheid uit de bocht schoot. Ik voel op een soort stoepje en mijn fiets viel op me. Een aardige vrouw hielp me overeind en gelukkig had ik niet heel veel pijn, alleen mijn knie lag open en ik had een blauwe plek op mijn been. Na school heb ik een beetje huiswerk gemaakt en van 19:00 tot 22:00 heb ik gewerkt. 

Woensdag 10 december
Ik had een speciale dag op school omdat mijn school dit jaar 10 jaar bestaat. We konden kiezen uit allerlei activiteiten, mijn eerste activiteit heette Jump movement. Je moest in een groepje gaan zitten met 4 mensen die je nog niet kende en daarmee gaan praten over je angsten, de dingen die je wou bereiken, dingen die je had meegemaakt etc. Ik zat met twee hele lieve meisjes uit de tweede die ik nog nooit had gezien of gesproken. We waren  meteen heel erg open tegen elkaar en vertrouwde elkaar volkomen wat heel erg bijzonder was. We hebben een uur met elkaar gepraat en na dat uur had ik het idee dat ik ze al zo goed kende en al zo veel van ze wist. Echt heel tof hoe je in een uur een onbekende een stuk beter kan leren kennen. 

Daarna ging ik naar een basisschool waar ik de kleuters heb geholpen met knutselen. We moesten lampionnetjes maken voor bij het kerstdiner en het was erg leuk om een keer zo te helpen in de kleuterklas. Ik wil later niks met kinderen gaan doen maar dit was toch wel heel erg leuk voor een keertje.

Tussen de tweede en derde activiteit zat twee uur dus besloten Tamara en ik te gaan lunchen bij de Hema, het was ontzettend gezellig en we hebben lekker gegeten en gekletst. Zeker voor herhaling vatbaar!

Mijn derde activiteit was yoga, maar daar had ik niet zo veel zin in dus besloot ik de activiteit over te slaan en naar huis te gaan. Daar leerde ik Frans en maakte ik wiskunde.

Dit was mijn anderhalve week! De rest van deze week word nog best druk. Vanmiddag ga ik weer huiswerk maken en misschien nog even naar de stad, morgen ga ik ook misschien naar de stad en zaterdag ga ik naar Houten omdat ik daar de verjaardag van Tamara ga vieren, ik blijf daar slapen en de volgende dag ga ik de kerstboom optuigen en nog wat huiswerk maken.

Hoe was jouw week?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten