woensdag 31 december 2014

Doei 2014

Dat was het dan, 2014 is bijna voorbij! Vandaag is de laatste dag van 2014 en net zoals vorig jaar blik ik met jullie terug op het afgelopen jaar, wat was leuk, wat was minder leuk, ook vertel ik jullie over mijn goede voornemens en laat ik jullie een aantal foto's zien van het afgelopen jaar, lees snel verder!




Januari
Het jaar begon niet zo leuk. Ik zat niet zo lekker in mijn vel en het ging niet zo goed op school. Het was erg stil op mijn blog en er kwam bijna niks online. Wel ging ik voor het eerst naar de Ijhallen en had ik een verjaardag. Voor de rest was januari een rustige maand waarin niet zo veel gebeurde.



Februari
Februari was een stuk leuker dan januari. Ik legde ruzies met vriendinnen bij, ging naar de primark en zat weer een stuk beter in mijn vel. Ik liep stage bij een fotograaf waar ik ontzettend veel heb geleerd en maakte een portrettenserie waar ik nog steeds erg trots op ben. Ook ging mijn beugel eruit, dat is toch wel een hoogtepunt van deze maand.





Maart
Maart was een erg muzikale maand. Op 7 maart ging ik naar mijn eerste concert: chef’special in het paard van troje. Ik heb ontzettend genoten van dit concert en het was echt ontzettend leuk. Aan het einde van de maand speelde ik twee concerten in het concertgebouw. Wat een toffe ervaring was dat! Ik kan me nog goed herinneren hoe zenuwachtig ik was, maar hoe tof ik het achteraf vond en hoe gezellig het met iedereen was. In het concertgebouw spelen is niet zomaar iets, hier droomt bijna elke muzikant wel over. En als je dat dan mag doen op 15 jarige leeftijd, dan is dat wel heel erg tof. Ik ga dit niet snel vergeten!






April
April was ook een rustige maand. Ik genoot van het lekkere weer, maakte een stel nieuwe vriendinnen op school en ging aan het eind van de maand naar het dorpje Flodrop in Limburg waar ik pasen ging vieren met mijn oom en tante. Het begon ontzettend leuk, ik genoot van het lekkere weer en ging lekker veel naar het bos, maar op de laatste avond ging het mis. Ik was aan het mountainbiken met mijn broertje en mijn moeder en kon mijn stuur niet meer onder controle houden waardoor ik tegen een boom reed en van een ontzettend steile helling de rivier in rolde. Mijn enkel deed ontzettend veel pijn en ik kon niet meer lopen of staan, na een moeilijke weg naar huis toch maar even naar het ziekenhuis en te horen krijgen dat mijn enkel zwaar gekneusd was. Ik liep 2 weken op krukken en kon niet veel, ik weet nog dat ik het zo vervelend vond dat ik zo afhankelijk was van anderen en niet wat langer op school kon blijven omdat ik anders niet meer naar huis kwam. 



Mei
Mei bestond vooral uit herstellen van mijn val. Begin mei liep ik nog op krukken maar na een tijdje kon ik weer gaan lopen en begon ik aan fysiotherapie zodat mijn enkel weer sterk genoeg werd. Ik kon nog niet heel veel maar ging wel zwemmen met vriendinnen en genoot van het lekkere weer. Ook deed ik na lange tijd weer vrijwilligerswerk, ik hielp mee op de 'dagkampen' waarbij de ruiters een dag gingen rijden, spelletjes gingen doen en gingen knutselen. Op 24 mei was de youtube gathering waar ik voor de tweede keer heen ging. Deze keer was het een stuk groter dan het jaar daarvoor, maar het was weer heel erg leuk om alle youtubers die ik al zo lang volg te ontmoeten en mee op de foto te 
gaan.






Juni
Juni was een leuke maand. Het was heerlijk weer, school liep op zijn einde waardoor er niet zo veel meer te doen was. Ik zat lekker in het zonnetje, met of zonder vriendinnen. Ik ging op familieweekend naar Lunteren en heb daar heel erg genoten van de gezelligheid, het lekkere weer en het bos. Ook ging ik naar Wantijpop om chef'special voor de tweede keer live te gaan zien. Ook heb ik Miss Montreal, Tangerine, Niels Geusebroek en De staat live gezien. Bij de staat en chef'special stonden we zelfs vooraan en dat was onwijs tof. Volgens mij ga ik een band nooit meer zo dichtbij zien als ik toen zag. Ook had ik mijn eerste toetsweek ooit, die gelukkig erg goed ging. Op de laatste dag van de maand ging ik barbecue├źn met vriendinnen die ik toen pas een paar maanden kende, het was echt heel erg leuk en ik heb erg goede herinneringen aan die dag over gehouden.












Juli
Ik ging met school naar Keulen waar ik een ontzettend leuke dag heb gehad en waar ik een aantal vriendinnen weer een stuk beter heb leren kennen. Ik haalde mijn overgangscertificaat en rapport, leverde mijn boeken in en kon toen gaan genieten van een welverdiende vakantie. In de eerste week deed ik gezellige dingen met vriendinnen, picknicken, logeren, dat soort dingen. Daarna vertrok ik met mijn ouders en broertje op de fiets richting Ameland. We stonden op verschillende camping en beleefde verschillende avonturen, zo werd ik zeeziek en heb ik overgegeven in de boot, kregen we ruzie met de campingbaas, stonden we oog in oog met een onwijs schattig muisje, hadden we een kapotte fiets en werden we vrienden met schapen.















Augustus
De helft van augustus bracht ik door op Ameland. Daar heb ik ontzettend goede herinneringen aan over gehouden. Ik stond een aantal keer om 8 uur op om naar het strand te gaan, liep hard, reed op een prachtig paard over het strand, ging naar musea, at ijsjes en verloor mijn bril in de zee. De vakantie eindigde eerder omdat het weer omsloeg en ontzettend slecht was in de week dat we terug fietste. Nadat we thuiskwamen ging ik naar vriendinnen toe die ik ontzettend lang niet meer had gezien, ik zat bij kampvuurtjes, kletste bij en logeerde. Ook schilderde ik mijn kamer wit en haalde de vloerbedekking eruit zodat mijn kamer er ineens heel anders uit zag. 





September
Ik begon in 4havo en was meteen ontzettend moe van alle nieuwe indrukken deed, alle nieuwe docenten die ik leerde kennen en alle nieuwe klasgenoten die ik kreeg. Meteen kreeg ik veel huiswerk en had ik het erg druk. Tussen het huiswerk maken door sprak ik af met vriendinnen, liep ik rondjes door een park en maakte ik foto's voor vissershuisjes.






Oktober
 De maand begon met mijn derde concert van chef'special wat weer ontzettend leuk was en waar ik weer ontzettend van genoten heb. Ook ging ik halverwege oktober met school 2 dagen naar de Ardennen waar ik een aantal nieuwe vriendinnen heb gemaakt en waar ik het heel erg gezellig heb gehad. Ik heb daar dingen gedaan die ik vroeger nooit had gedurfd, zo ging ik als eerste van mijn groep met de tokkelbaan in volle vaart naar beneden, en ik vond het geweldig! In oktober bestond mijn school 10 jaar en hadden we een leuke jubileumdag met allemaal leuke activiteiten. Ik kocht een nieuwe telefoon, de iphone 5C en ging naar een mooie tentoonstelling in Eye in Amsterdam.





November
November was zoals elk jaar een drukke maand. Ik ging op orkestweekend, overleefde mijn eerste toetsweek met goede cijfers en begon met werken bij de Albert Heijn. Ook was november de maand waarin ik 16 jaar werd. Ik had een onwijs gezellige verjaardag met familie en vrienden en vierde mijn verjaardag iets later met mijn beste vriendinnen in het bos, we gingen wandelen en high teaen en het was ontzettend leuk. Ik kijk nog steeds met een hele grote glimlach terug op de foto's die we toen gemaakt hebben. 









December
De laatste maand van het jaar! De maand begon erg leuk. Ik had een concert in de grote zaal van TivoliVredenburg voor 700/800 mensen waaronder de burgemeester. Het concert ging erg goed en ik heb ontzettend genoten. Die avond ging ik naar Niels Geusebroek wat ook ontzettend leuk was. De laatste weken voor de kerstvakantie waren erg druk, ik had veel huiswerk, werkte, speelde viool en probeerde ook nog wat af te spreken met vriendinnen. Mijn kerstvakantie zelf begon leuk. Ik knuffelde met ezels, kreeg kusjes van mijn kat en ging naar Billy Elliot.

En nu zijn we bij vandaag! De laatste dag van 2014. Vandaag ga ik oliebollen kopen, goede voornemens bedenken en mijn scheurkalender voor volgend jaar in elkaar zetten.

Als ik kijk naar hoe ik een jaar geleden was ben ik echt verandert. Ik weet nu beter hoe ik met bepaalde dingen om moet gaan en durf ook makkelijker op mensen af te stappen als het even niet goed gaat, ik weet nu ook beter wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik denk ook dat ik dit jaar een stuk volwassener ben geworden, ik liet laatst wat foto's van begin dit jaar zien aan vriendinnen die ik pas een half jaar ken en de meeste reacties waren reacties als 'je bent echt veel volwassener geworden'. Dat is ook wel wat ik zelf merk, ik ben niet zo overdreven meer als een jaar geleden. Dat komt misschien ook omdat ik vorig jaar echt nog niet wist wie ik was en wie ik wou zijn, ik was echt op zoek naar mezelf maar vond het erg moeilijk om daar mee om te gaan. Dit jaar ben ik echt mezelf geworden, dat komt ook heel erg door een aantal mensen die ik heb leren kennen. Mensen op school zeggen wel eens dat ik vroeger veel leuker was, maar ik zit nu een stuk beter in mijn vel en daar gaat het volgens mij om. Wat ik ook vaak hoor de laatste tijd is dat ik wat steviger in mijn schoenen ben gaan staan. Aan het begin van dit jaar liet ik me zo makkelijk omver lopen, ik wou door iedereen aardig gevonden worden en liet verschrikkelijk over me heen lopen. Nu is dat veel minder, ik ben nog steeds dat onzekere, verlegen meisje en dat zal ik ook altijd blijven. Maar ik weet nu ook beter dat je niet door iedereen aardig gevonden kan worden en dat ik een beetje voor mezelf moet opkomen. 

En nu mijn goede voornemens voor dit jaar!

- Meer bloggen. Ik vind bloggen zo ontzettend leuk maar op de een of andere manier vind ik de tijd er niet voor om het te doen terwijl ik genoeg vrije tijd heb. Die tijd moet ik volgend jaar dus maar even gaan vrij maken. Ik wil sowieso weer 3/4 artikelen per week online gaan zetten in plaats van alleen maar een kijkje in mijn leven. Aangezien ik zo veel onderwerpen vind om over te schrijven, meestal vergeet ik die al snel weer maar als ik ze eens onthoud kan ik weer lekker veel gaan bloggen. 

- Zelfverzekerder worden en beter in mijn vel gaan zitten. Ik trek me heel snel dingen aan en voel me daar vaak erg rot over. Als iemand iets met iemand anders gaat doen zonder mij mee te vragen, als mensen achter mijn rug om allemaal dingen bespreken, ik ben erg onzeker en probeer dat al jaren te verbeteren en ik merk ook zeker wel verbetering maar het kan altijd beter. Ik zou dit jaar graag wat minder onzeker willen worden en me dan ook wat minder gaan aantrekken van iedereen. Meestal voel ik me rot over dingen waar ik helemaal niks mee te maken heb en die helemaal niets met mij te maken hebben. Als ik wat zekerder ben ga ik denk ik ook automatisch wat beter in mijn vel zitten omdat ik me dan wat minder zorgen maak over alles.

- Mijn tanden beter poetsen. Dit is misschien wel een beetje een gek voornemen, maar ik vind dat ik mijn tanden te slecht poets. Mijn beugel is er nu al bijna een jaar uit en dat vind ik heel erg fijn maar dan moet ik mijn gebit wel goed verzorgen, ik heb vaak het idee dat ik te weinig tijd heb maar ik heb genoeg tijd dus dan moet ik gewoon wat langer en beter mijn tanden poetsen en dan komt helemaal goed. 

- Meer viool spelen. Ik wil heel erg graag naar het conservatorium als ik klaar ben met school en daar moet hard voor geoefend worden. Ik moet nog erg veel techniek verbeteren en wat meer gaan doen met mijn inleving in de muziek. Volgend jaar doe ik al eindexamen en daarna wil ik beginnen met de vooropleiding. Ik heb dus nog anderhalf jaar om alles in orde te maken, dat klinkt als veel tijd maar voordat ik het weet is het voorbij. Daarom wil ik heel erg goed gaan oefenen dit jaar zodat ik volgend jaar helemaal klaar ben om auditie te doen en hopelijk word ik dan ook aangenomen :)

En dat was 2014 dan! Gek dat het jaar alweer voorbij is, ik kan me nog precies het begin van dit jaar herinneren. Maar, een nieuw jaar nieuwe kansen, laten we er een geweldig jaar van maken! Ik wil jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling wensen, doe voorzichtig met vuurwerk, als je van plan was dat af te steken. Ik spreek jullie volgend jaar weer! 

Liefs,
Vink 



















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen