zaterdag 8 november 2014

Mijn doelen van de afgelopen maanden.

Wat is het lang geleden dat ik een artikel plaatste met mijn doelen voor de maand! Het laatste artikel met doelen kwam op 30 juli online, maar ik heb wel elke maand doelen opgeschreven. Ik heb ze alleen niet gedeelt met jullie! Tijd om dat eens te gaan doen, lees snel verder!


Eerst nog even de doelen van Augustus, had ik ze gehaald?

Rust nemen
Volgens mij had ik dit doel redelijk gehaald. In augustus had ik nog vakantie en ik heb vaak met een boekje buiten in het zonnetje gezeten. Natuurlijk heb ik ook wel leuke dingen gedaan maar ik heb ook rust genomen en genoten van mijn vakantie.

Genieten van het lekkere weer
Deze vond ik ook wel een beetje bij rust nemen horen. Zoals ik al zei heb ik meerdere keren met een boekje in het zonnetje gezeten, ook heb ik gepicknickt en gebarbecuet. Ik vind dat ik altijd nog te weinig geniet van het lekkere weer, want ik zit toch nog altijd vrij veel binnen. Maar ik vind dat het in augustus aardig goed gelukt is!

Minstens 3 boeken uitlezen
Ik vond dat ik te weinig boeken las en daar wou ik graag wat aan doen. Dit doel is zeker weten gelukt. In augustus heb ik de boeken: hoeveel regen, losers en uitgelezen. Ik merkte ook wel dat ik het lezen echt ontzettend fijn vond en dat het me ontspande. Ik heb daarom ook besloten om elke avond voor het slapen gaan een half uurtje te lezen, ik denk dat ik daar ook veel beter van ga slapen!

1 nummer op de piano instuderen
Deze is bijna gelukt. Ik ben in augustus begonnen met het nummer Spring Rain van Yiruma, maar aan het einde van de maand had ik hem nog niet helemaal klaar, het is dan ook een stuk van 5 pagina's. Ik heb hem nu wel helemaal af en ben begonnen aan het stuk I Giorni van Ludovico Einaudi. 

Bootje varen
Deze is niet gelukt maar ik heb hem ook niet door geschoven, in september is het gewoon te koud om bootje te varen. Ik wou het heel graag maar op de één of andere manier heb ik er niet echt meer aan gedacht en kon ik niemand vinden om mee te gaan varen, volgende zomer misschien wel weer!


En nu de doelen voor september en oktober! En meteen of ik ze gehaald heb.

Mijn zooltjes dragen
Ik vond dat ik mijn zooltjes veel te weinig droeg. Ik had geen last van mijn rug maar ik vond het gewoon zonde, ik ben niet voor niets naar de podotherapeut geweest en had eigenlijk in april weer een afsprak moeten maken, maar omdat ik toen op krukken liep kon dat niet. Ik heb daarna nooit meer een nieuwe afspraak gemaakt en dat vond ik zonde waardoor ik vond dat ik ze weer moest dragen.

Dit doel heb ik gehaald! Ik heb ze de hele maand braaf gedragen en kan dus nu weer een afspraak gaan maken!

Een baantje zoeken
Ik had al veel eerder een baantje gevonden maar ik werd de hele tijd maar niet opgebeld of ik op solicitatiegesprek kon komen. Uiteindelijk is het gelukkig gelukt en ben ik aangenomen! Daar ben ik heel erg blij mee. Dit doel is dus ook zeker weten geslaagd. 

Minstens 1x zelf iets maken
Kennelijk vond ik dat ik meer zelf moest maken en wat meer een keukenprinses moest worden. Ik haat het om in de keuken te staan en snap daardoor ook niet waarom ik dit doel voor mezelf heb opgesteld. Eh, nee ik heb dit doel echt totaal niet gehaald maar dat vind ik eerlijk gezegd niet zo erg want ik ben ontzettend slecht in dingen maken.

1 nummer op de piano instuderen
Ik heb in September het nummer Spring Rain van Yiruma op de piano afgemaakt, met dat nummer was ik in augustus al begonnen. Ik vind dat dat telt als 1 nummer, maar als ik met dit doel een heel nieuw nummer bedoelde is dat ook niet gelukt. Is ook wel een beetje optimistisch aangezien ik ook nog school en andere dingen heb.


Een afspraak bij de podotherapeut maken
Omdat ik mijn zooltjes zo goed gedragen had vond ik dat ik wel weer een afspraak kon maken, ik ben het alleen vergeten dus ik heb dit doel doorgeschoven naar november, hopend dat het nu wel gaat lukken!

Rust nemen
Ik merkte aan het begin van oktober dat ik mezelf een beetje voorbij begon te rennen. Ik had het erg druk met school en deed na school ook nog heel erg veel, ik merkte dat ik heel erg weinig energie had en eigenlijk te moe was om al mijn hobby's te kunnen blijven beoefenen. Ik ben daarom gestopt met mijn vrijwilligerswerk zodat ik wat meer rust had, ik merk wel dat dat me helpt. Maar ik maak nog steeds te veel afspraken. Zo heb ik vanaf het 14 november tot kerst elk weekend wat te doen. Ik vind dat dit doel nog niet geslaagd is maar ik heb hem niet doorgeschoven naar volgende maand omdat ik hem al ontzettend vaak op mijn lijstje heb staan.

Een wandeling maken en herfstfoto's maken
Dit wil ik volgens mij al een jaar of twee doen, maar ik heb er nooit tijd voor. Deze keer ook weer niet en dat vind ik heel erg jammer. Ik vind wandelen heel erg rustgevend en ontspannend en ik vind het ook weer leuk om er weer op uit te gaan met mijn camera en mooie plaatjes te schieten. Ik ga kijken of ik dit nog in november kan doen maar de kans is erg klein omdat ik het heel erg druk ga krijgen.


En de doelen voor november!

Genieten
November is elk jaar weer een leuke maand voor mij, ik ben jarig, het is sinterklaas en ik doe altijd erg veel leuke dingen. Het doel voor deze maand is dan ook om lekker overal van te genieten. Ik word zestien en ga dat twee keer vieren met vriendinnen en ook nog met mijn ouders, natuurlijk heb ik daar heel erg veel zin in. Ook is het sinterklaas en dat vind ik gewoon een ontzettend leuke tijd van het jaar. Ik hoop dat ik dit doel ga halen!

Een afspraak maken bij de podotherapeut
Daar is ie weer! Ik hoop dat hij deze maand wel gaat lukken, ook omdat ik merk dat ik weer steeds vaker last heb van mijn rug.

Goede schoenen vinden
Dit heeft ook te maken met het feit dat ik weer steeds vaker last heb van mijn rug. Mijn zooltjes blijven niet goed zitten in de schoenen die ik nu vaak draag, ik heb gewoon simpele goedkope schoenen van de van haren en ik merk gewoon dat lang lopen/staan op deze schoenen niet gaan. Ik vind daarom dat ik op zoek moet gaan naar goede schoenen waar ik lang op kan lopen/staan zonder last te krijgen van mijn rug. Ik heb al schoenen op het oog en ik hoop heel erg dat ik daar tevreden over ben. Als ik ze heb wijd ik er nog wel een artikel aan!

Gezond eten
Ik merk de laatste tijd dat als ik honger heb ik al gauw naar ongezonde dingen grijp. Terwijl het net zo goed ging met gezond eten! Dat vind ik heel erg jammer en daarom wil ik daar gauw weer vanaf. Ik wil graag weer gezonder gaan eten want ik vind fruit en andere gezonde dingen gewoon heel erg lekker!

wat zijn jouw doelen voor deze maand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten