maandag 3 november 2014

Kijkje in mijn leven- leren, zon & hete saus

Het is weer tijd voor een kijkje in mijn leven! Deze week heb ik veel geleerd, maar ik heb ook een aantal leuke dingen gedaan. Lees snel verder!


Maandag

Ik had mijn half jaarlijkse controle bij de ortho, mijn spalkje zat los maar ze hadden geen tijd om hem vast te zetten dus ik moet donderdag terug komen.

Doordat het weer verandert krijg ik heel erg last van droge lippen, ik smeerde dus veel vaseline deze week!

Vlak voordat ik naar de manege ging at ik een italiaans brood, lekker!

'S avonds keek ik de finale van Hollands Next Topmodel. √Čen van mijn favorieten: Nicky, won!
Dinsdag
Samenvattingen schrijven..

De zon zakt echt heel erg snel sinds de wintertijd is in gegaan. Ik vond het leuk dat hij nog net over de daken kwam piepen.

Samen met een vriendin ben ik gebarentaal aan het leren, zij wil er misschien later iets mee gaan doen en ik vond het leuk om mee te doen! Ik kan al een hele hoop woorden en we kunnen nu heel makkelijk communiceren in de les, haha!

Toen ik 's avonds nog wat blogs aan het lezen was op de bank besloot Lodewijk dat mijn laptop goed kon dienen als kussen.
Woensdag

Ik bleef tot 5 uur op school met vriendinnen om te leren voor de toetsweek, op school kan ik me gewoon veel beter concentreren omdat er daar niet zo veel afleiding is!

Thuis ging ik nog even verder met Engels leren.

'S avonds keek ik Flikken op de bank.
Donderdag


Donderdag ging ik na school naar de Mensendieck, alleen had ik me vergist in de dag en was mijn afspraak op woensdag, balen! Ik maakte nog wat huiswerk en maakte foto's van deze mooie wolken.

Vrijdag

Lekker met Lodewijk op de bank

Ik keek Flikken tot 21:30 en voelde mijn ogen daarna al dichtvallen, ik wou nog niet gaan slapen en dus besloot ik 't is hier fantastisch te gaan kijken. Heel stom programma, maar het hield me wel wakker!

Ik was later gaan slapen dan ik eigenlijk wou, maar voor mijn doen was dit toch aardig vroeg.
zaterdag

En zaterdag begon het harde werk, ik moest leren voor de toetsweek.

Samenvattingen maken, markeren, pffff

Het was heerlijk weer, maar ik kon helaas niet naar buiten.

Om een uur of 1 ging ik toch naar buiten, naar het domplein waar ik op een vriendin wachtte, lekker in het zonnetje!

Donderdag moeten we voor kunstgeschiedenis een rondleiding geven in de Pieterskerk en daar gingen we even heen voor wat informatie. Ik moet onder andere iets vertellen over deze schilderingen.

We besloten daarna nog even de stad in te gaan omdat mijn vriendin nieuwe schoenen nodig had en ik een nieuwe broek. Toen we terugliepen naar de fiets hadden we honger dus besloten we loempia's te halen. Ik deed hete saus op mijn loempia terwijl ik zei "deze saus eet ik altijd, valt wel mee hoe heet hij is" maar wat later voelde ik mijn mond verschrikkelijk branden, de saus was veel heter dan verwacht! Ik werd helemaal rood en mijn ogen gingen tranen, deze saus neem ik nooit meer!

Lekker zonnetje!

Een uur na de hete saus brandde mijn lippen nog steeds, dus smeerde ik er een dikke laag vaseline op.

Ik kwam deze foto tegen van het springen met paardrijden, ik vind hem zo leuk! Dit is ook mijn favoriete pony.
'S avonds was mijn kamer een bende, overal lagen boeken, schriften en nog veel meer. 

Nadat ik alles had opgeruimd besloot ik Het beste idee van Nederland terug te kijken, leuk!

En daarna keek ik ook nog Holland's beste bloemstylist, ook leuk!
zondag

En we gingen weer leren.

Mijn laptop gaf weer een bluescreen dus besloot mijn vader (die veel af weet van ICT) hem meteen te gaan back-uppen, ik deed mijn huiswerk dus even op dit laptopje, hij is echt veel sneller dan mijn eigen laptop!

Wiskunde...

Deze week heb ik toetsweek, je kan dus veel foto's verwachten van boeken en samenvattingen. Ik ben eerlijk gezegd best zenuwachtig, maar ik heb goed geleerd dus het gaat vast goed komen! Tussen de toetsen door ga ik ook nog wat dingen doen. Dinsdag ga ik waarschijnlijk met een vriendin mee, of ze komt hier. Samen gaan we leren voor de toetsen die we nog hebben. Woensdag ga ik naar de mensendieck, donderdag ga ik naar de ortho, vrijdag ben ik vrij en ga ik misschien wat afspreken met een vriendin, zaterdag komen mijn neefjes en nichtjes misschien en ga ik naar de pearle en zondag ga ik misschien wat afspreken met twee vriendinnen. Heel veel misschiens, ik ben benieuwd hoe druk mijn week gaat worden!

hoe was jouw week?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen