zondag 30 november 2014

Doelen gehaald? + doelen voor december

Vorige maand kwamen erg ontzettend veel doelen in een keer voorbij. Ik heb besloten elke maand weer mijn doelen te gaan bespreken omdat ik het ontzettend leuk vind om elke maand van die kleine doelen voor mezelf te stellen en te proberen alles te halen, lees snel verder voor mijn doelen voor december!



Laten we beginnen met de doelen van november, wat heb ik gehaald?

Genieten
Moeilijk om te zeggen, vind ik. Ik heb een leuke maand gehad maar ik vind altijd dat ik nog meer van dingen kan genieten. Ik heb ontzettend genoten van mijn verjaardag en ook van alle andere leuke dingen die ik deze maand heb gedaan, maar dit puntje vraagt nog wel wat meer oefening denk ik! Alles gaat voor mijn idee gewoon altijd veel te snel voorbij zonder dat ik er zelf erg in heb en zonder dat ik ergens écht van heb kunnen genieten, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat ik alle leuke momenten blijf koesteren. Ik ga hem voor volgende maand niet nog een keer opschrijven maar ik denk dat deze zeker nog wel eens terug gaat komen! 

Een afspraak maken bij de podotherapeut
Argh! Weer niet gelukt! Dit is echt iets wat ik meteen aan het begin van de maand moet doen, anders vergeet ik het. Ik vind het wel belangrijk dat ik een afspraak maak omdat ik de laatste tijd toch weer erg vaak last heb van mijn rug en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik vergeet het alleen de hele tijd omdat ik al zo veel afspraken in een week heb. Ik ga dit doel niet doorschuiven omdat het al super lang op mijn lijstje staat en het me maar niet lukt. Maar stiekem hoop ik toch dat ik er volgende maand ineens wel aan denk.

Goede schoenen vinden
Dit doel is half gelukt! Ik heb wel schoenen gevonden, maar ik heb ze nog niet gekocht. Daarnaast wil ik ook nog even verder zoeken naar meer mogelijkheden. De schoenen die nu boven aan mijn lijstje staan zijn de Nike rosh runs winter in de kleur rood. Ik heb deze schoenen nog niet vaak bij andere voorbij zien komen en ik vond de kleuren heel erg mooi, toch ga ik nog even verder zoeken naar meer mogelijkheden zodat ik niet ineens veel leukere schoenen tegenkom als ik deze al gekocht heb.
Gezond eten
Ik heb hier wel op gelet maar ik vind dat het toch nog wat beter kan (jaha, ik ben streng voor mezelf!) Ik vind dat ik nog veel te weinig fruit eet en dat ik te snel naar ongezonde dingen grijp. Ik heb wel een aantal keer echt gezond gegeten terwijl anderen dan voor ongezond gingen. Zo was ik laatst met twee vriendinnen in de hema en gingen zij voor een broodje kroket terwijl ik voor een broodje zalm ging, dat voelde wel goed! Ik ga dit doel niet opschrijven voor volgende maand maar ik blijf er zeker op letten! Het was deze maand ook wel erg moeilijk met sinterklaas & mijn verjaardag, maar volgende maand ga ik er zeker weer op letten!

En nu mijn doelen voor de maand december! Wat wil ik deze maand bereiken?

Beter voor mezelf zorgen
Ik hoor erg vaak van mensen dingen als 'Vink, je moet echt beter voor jezelf zorgen' 'je moet echt meer rust nemen' et cetera, et cetera. Ik ben iemand die graag veel doet en altijd drukke weken heeft, totdat ik een keer compleet instort. Ik hou er niet van om rust te nemen omdat ik rust nemen iets ontzettend nutteloos vind, maar het is wel nodig! Voorbeeldje hiervan is dat ik al ongeveer 2 weken ziek ben maar er niet aan toe wil geven. Ik loop al 2 weken rond met keelpijn, verstopte neuzen en ga zo maar door. Iedereen zegt dat ik rustig aan moet doen en dat ik echt een keer een dagje thuis moet blijven, maar ik zeg dat ik me goed voel en helemaal niet ziek ben. Als ik beter naar mijn lichaam had geluisterd had ik niet 2 weken zo rond hoeven lopen. In de maand december wil ik dus beter naar mijn lichaam luisteren en beter voor mezelf zorgen. Voel ik me een keer niet goed? Lekker met een serie op de bank. Merk ik dat ik rust nodig heb? Niet elk weekend zo vol plannen. Hopen dat dat gaat werken en ik wat meer energie heb.

Foto's maken
Oh, wat vind ik het erg dat ik nooit meer foto's maak. Ik hou ervan om mijn camera er bij te pakken en er op los te schieten maar ik doe het bijna nooit meer en dat vind ik ontzettend jammer. Ik vind fotograferen nog steeds ontzettend leuk maar ik heb het te druk om foto's te maken. Slechte smoes natuurlijk, want tijd heb je niet, tijd maak je. Ik heb daarom als doel om meer foto's te maken want ik vind het ontzettend leuk en ik heb ontzettend veel ideetjes. Hierbij hoort ook het uitwerken van mijn fotoserie. Ik heb een ontzettend goed idee voor een fotoserie maar hij heeft veel tijd nodig en ik moet hem goed uitwerken. Ik wil hem in april/mei graag gaan schieten zodat ik er in juni mee kan exposeren op school!

Iets gezelligs doen met vriendinnen
Ik vind het ontzettend leuk om gezellige dingen te doen met vriendinnen en aan het begin van het jaar heb ik dit heel erg veel gedaan maar het schiet er nu een beetje bij in en dat vind ik jammer. Mijn vriendinnen zijn erg belangrijk voor mij en ik word elke keer weer ontzettend vrolijk als we dingen samen doen. Ik heb ook ontzettend veel ideeën met vriendinnen over dingen die we samen kunnen gaan doen. Zo wil ik met twee vriendinnen weer een keer naar de Primark, schaatsen in het spoorwegmuseum, sinterklaas, kerst en oud en nieuw samen vieren en nog veel meer. Al deze dingen lijken me ontzettend leuk maar het komt er gewoon niet van om een datum af te spreken. In december heb ik kerstvakantie dus genoeg tijd om dingen samen te doen toch?

Wat zijn jouw doelen voor december?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten