zaterdag 25 oktober 2014

music of the moment #19


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik heb gedeeld welke muziek ik op dit moment leuk vind, ik luister de laatste tijd erg veel naar spotify en heb daarom veel nieuwe artiesten en nummers ontdekt. Vandaag deel ik ze met je! Lees snel verder!

Dotan- Fall
Dotan- All that i can be
Dotan ken je misschien wel van het nummer "home". Ik besloot dat nummer eens te luisteren en shuffelde zo meer nummers van ze. Deze nummers vond ik allebei heel erg tof, Ik vind "fall" een lekker energiek nummer en "all that i can be" heel erg mooi.

The National- Fireproof
Ik heb vorig jaar erg veel muziek van The National geluisterd maar dat deed ik de laatste tijd veel minder. Tot ik dit nummer in een afspeellijst voorbij zag komen, ik vind de muziek van The National echt bij de herfst passen en ik vind dat dit nummer heel erg goed in elkaar zit, zoals alle nummers van The National eigenlijk.
Birdy & Jaymes young- Best shot
Dit nummer zag ik ook ineens voorbij komen en vond ik meteen heel erg leuk. Dit nummer maakt me ontzettend vrolijk en ik vind de stemmen van Birdy & Jaymes Young erg goed bij elkaar passen. 
                                                                     
Joshua Radin- Only you
Ik luister de laatste tijd graag naar nummers met een akoestische gitaar erin. Dit nummer vond ik meteen heel erg leuk klinken. Soms maakt dit nummer mij een beetje droevig maar soms maakt het me ook blij. Ook dit nummer vind ik goed in elkaar zitten en luister ik gewoon heel erg graag.

                                                                     

A Great Big World- I don't wanna love somebody else
Ik kende A Great Big World al van het nummer "Say something" met Christina Aguillera en dit nummer zat in mijn favoriete afspeellijst op Spotify "morning tea". Ik vond hem meteen heel erg mooi, ook omdat hier weer gitaren in zitten. Maar ook strijkinstrumenten. Dit nummer maakt mij vaak droevig, maar ik vind hem ontzettend mooi.

                                                                      
Jack and the Weatherman- Free
Jack and the Weatherman kwam ik ook toevallig tegen op Spotify. Wat is hun muziek lekker vrolijk zeg! Dit nummer is favoriet omdat ik hem lekker vrolijk en 's zomers vind. Hun muziek is anders dan de muziek die ik altijd luister. Er komt niet veel aan te pas om hun nummers te maken. De meeste nummers bestaan alleen uit gitaar en zang en dat vind ik heel erg tof. Hun muziek is nog helemaal niet zo bekend maar ik vind ze super tof! Zeker aan te raden.

                                                                       
Tom Odell- Heal
Ik ben laatst naar de film If i stay geweest met twee vriendinnen, ik vond de film prachtig en heel erg zielig. Iedereen in de zaal was tijdens de film aan het huilen, maar het gekke bij mij was dat ik pas bij de aftiteling moest huilen. Dat kwam doordat dit nummer onder de aftiteling stond. Ik vond hem zo zielig dat ik spontaan in tranen uit barstte. Ik hou van nummers met een mooie piano begeleiding eronder. En met de stem van Tom Odell is het helemaal compleet, ik hou van dit nummer!

                                                                       
Willamette Stone- Heart like yours
Weer een nummer van de film, gewoon omdat ik de muziek zo mooi vind. Dit nummer doet me terugdenken aan een hele belangrijke scéne in de film. Voor de mensen die de film nog willen zien ga ik niet zeggen wat er in de scène gebeurt, maar het was ontzettend verdrietig en dit nummer paste er perfect bij. Bij dit nummer was ik ook bijna aan het huilen in de zaal, de film was ook zo zielig.

                                                                       
Ane Brun & Linnea Olsson- Halo
Een cover van het mooie Halo van Beyoncé. Wederom weer van de film If i stay. Ook bij dit nummer kan ik me de scène nog heel erg goed herinneren. Dit nummer heeft ook iets zieligs, maar ik vind het een hele mooie versie op die van Beyoncé. 

                                                                       
Ingrid Michaelson & A Great Big World- Over you
Ingrid Michaelson heeft een nieuw album! Ik luisterde vorig jaar ontzettend veel naar haar muziek en toen ik er achter kwam dat ze een nieuw album had heb ik meteen het hele album gedownload. Dit nummer is denk ik favoriet van het album. De opbouw in de nummers van Ingrid Michealson vind ik erg mooi, ze beginnen zacht en worden steeds drukker. Ik vind het refrein in dit nummer ontzettend mooi gezongen en vind het mooiste stuk het stuk dat het refrein twee stemming word gezongen. 

welke muziek luister jij veel de laatste tijd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten