woensdag 22 oktober 2014

jampotje



Vandaag is zo'n dag. Zo'n dag die je wil blijven herinneren, in een jampotje wil doen om het open te maken wanneer je hoofd over drijgt te lopen van alle gedachten die je hebt. Wanneer je jezelf voorbij dreigt te rennen, wanneer de taken je boeven het hoofd dreigen te groeien. Die dagen dat niks hoeft, alles mag en alles tien keer zo lang duurt zijn zo goed voor je. Niks doen lijkt soms nutteloos, maar het is goed voor je. Iedereen heeft het altijd maar druk en iedereen moet altijd maar rennen. Die dagen helpen je de batterij weer naar topniveau te brengen. Ik wil uit elke dag wat halen, ik wil elke dag nuttig besteden, een dagje in bed met een serie zit er niet in voor mij, dan voel ik me schuldig. Maar ook niks doen is voor mij heel nuttig, ik ren van plek naar plek en neem niet graag rust. Maar ik weet dat ik op een gegeven moment instort, dat mijn energie dan op is.  Ook ik moet die dagen koesteren, hoe moeilijk ik het dan ook vind. Ik moet ze koesteren, goed bewaren. Zodat ik alle herinneren weer uit de ijskast kan halen als het me weer allemaal te veel word. Dat ik de rust in mezelf kan opzoeken en daarna weer alles kan doen wat ik wil. Misschien dat ik wel drie jampotjes nodig heb, of tien ijskasten. Als ik die rust maar kan vinden, moeilijk hoor, maar wel nuttig. Hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten