vrijdag 22 augustus 2014

waarom vandaag leuk was.

Sinds een tijdje doe ik iets nieuws. Elke dag opschrijven waarom de dag leuk was. Kleine dingen, grote dingen. Goede gesprekken met mensen, een leuk muziekje. Als het mijn dag leuk maakt schrijf ik het op. Ik gebruik het o zo roze dagboek van vroeger met balletschoentjes erop. Dit leert mij om van de kleine dingen van het leven te genieten en elke dag te benutten. Ik wil zo veel mogelijk van het leven genieten en elk klein dingetje meepakken. Ik wil leren, groeien, en elke dag leert mij weer dingen bij. Alles wat ik leer of waar ik blij van word schrijf ik op en zo weet ik dat elke dag wel wat leuks in zich heeft. Soms voel ik me zo rot dat ik vergeet dat er ook leuke dingen op een dag gebeurt zijn, dat het zonnetje scheen op de fiets bijvoorbeeld. Door deze dingen op te schrijven word elke dag leuk, hoe hard ik ook dacht dat het de stomste dag ever was. Ik wil meer genieten, ook van de kleine dingen, dit boekje helpt mij in te zien dat er ook kleine dingen zijn om van te genieten. Ik moet minimaal 3 dingen opschrijven, dan is de dag geslaagd. Soms is het moeilijk, maar ik kom er bijna altijd uit. Ik wou dit met jullie delen omdat het anderen misschien helpt. Ik ken genoeg mensen die niet meer positief over het leven en zichzelf denken, dit helpt echt om weer positief te denken. Het heeft mij tenslotte ook geholpen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten