vrijdag 15 augustus 2014

instrumentale muziek

Instrumentale muziek vind ik soms erg mooi. Geen stem die me afleid van mijn gedachten, alleen de muziek. Vandaag deel ik de instrumentale liedjes die ik het allerleukste vind, lees snel verder!

Dit nummer hoorde ik ooit tijdens Wie is de mol en ik heb het toen opgenomen met de Shazam app op mijn telefoon. Ik heb dit liedje daarna heel vaak geluisterd. Het geeft me een zomergevoel en het maakt me rustig. Dit nummer ga ik zeker nog vaak luisteren.


Dit nummer speel ik nu op de piano en ik vind hem prachtig. Hij is vrij hoog en staat in een moeilijke toonsoort maar dat vind ik er juist zo mooi aan. Ook dit nummer doet me denken aan de zomer, ik heb hem vorig jaar heel veel geluisterd op vakantie dus het kan ook zijn dat het daardoor komt.


Dit liedje heb ik ook op de piano gespeeld en vind ik ook erg mooi. Er zit heel erg veel afwisseling in en dat vind ik erg mooi. Ik hou heel erg van de muziek van Ludovico Einaudi, zowel om te horen als om te spelen. Ik denk dat dit wel mijn favoriet is!



Ik hou ook heel erg veel van filmmuziek en elke keer als dit liedje voorbij kwam op de zielige stukjes in de film moest ik bijna huilen. Het nummer zit ook zo mooi in elkaar dat ik het me makkelijk aan het huilen maakt. Ook dit liedje speel ik op de piano, dat doe ik bij bijna alle mooie instrumentale muziek!

Weer Ludovico Einaudi! Door dit nummer bij de film Intouchables heb ik hem leren kennen en ben ik meer muziek van hem gaan opzoeken. Dit nummer duurt best wel lang maar ik vind hem super mooi! Ook in dit nummer zit veel afwisseling en er vallen soms ook stiltes, dat zorgt er voor dat ik de volle 7 minuten geboeid blijf luisteren.

Yiruma heeft ook mooie muziek, ook dit nummer heb ik op de piano gespeeld. Het is erg hoog, maar ook hierbij vind ik dat juist mooi. Dit is ook een vrij bekend nummer en erg veel mensen spelen het op de piano. Alsnog blijf ik hem heel erg mooi vinden!

luister jij ook naar instumentale muziek?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen