vrijdag 8 augustus 2014

Ameland.


Wanneer je dit leest ben ik op Ameland, ik zit hier dan nog een week en ben hopelijk heel erg aan het genieten. Maar nu ik dit schrijf zit ik thuis, want ik werk vooruit. Vandaag ga ik jullie wat vertellen over mijn vakantie en wat ik allemaal wil gaan doen. Lees snel verder!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Ameland, het laatste Nederlandse waddeneiland dat ik nog moet bezoeken. Dan ben ik op alle eilanden geweest en kan ik weer overnieuw alle eilanden gaan bezoeken. Ik hou heel erg veel van de waddeneilanden, het strand, de zee, de gezelligheid in de dorpjes, ik vind alles heel erg leuk. Ik vind het ook erg fijn dat ik gewoon mijn eigen taal kan blijven spreken en niet moeilijk hoef te doen met taalgidsjes en dat soort dingen. Mijn favoriete waddeneiland is denk ik wel Schiermonnikoog. Het is zo klein en in een uurtje ben je het eiland over gefietst. Dat het zo kleinschalig is vind ik heel leuk, zo leer je het eiland snel kennen en hoef je niet uren te fietsen om aan de andere kant te komen. Wat ook fijn is is dat er geen auto's op het eiland mogen, daardoor is het een stuk rustiger en hoef je niet bang te zijn dat er auto's te hard rijden of iets. Ik ben er nu één keer geweest maar ik wil zeker weten nog een keer terug!

Maarja, Schiermonnikoog is niet het eiland waar ik naar toe ga. Ameland! Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe ik het ga vinden, waarschijnlijk ga ik het heel erg naar mijn zin krijgen want overal waar een strand en zee is ben ik blij. Wat wil ik allemaal doen op dit eiland?

- Schrijven.
Dit wil ik echt weer gaan doen, verhalen, gedichten of brieven schrijven met de hand. Op de eilanden krijg ik altijd heel erg veel inspiratie en daarom heb ik schrijfboekjes meegenomen zodat ik alles kan opschrijven. Ik wil heel graag een keer op en duin gaan zitten, met uitzicht op de zee en lekker gaan schrijven. Dat lijkt me zo fijn!

- Avondzwemmen
Dit vind ik zo fijn! Vorig jaar heb ik om 23:00 nog gezwommen in de zee bij Frankrijk. Dat was heel erg fijn en ik heb daar erg van genoten. Ik ben de hele dag aan het zweten op de fiets en dan is het heel fijn om 's avonds nog een frisse duik te nemen. Niet veel mensen doen dit dus het is dan extra rustig. En hoe romantisch, zwemmen met als uitzicht de ondergaande zon.

- Hardlopen
Ik ben totaal niet sportief, ik rij paard en heb gedanst maar daar is het ook bij gebleven. Toch wil ik heel graag gaan hardlopen op Ameland. Lekker met de zilte lucht van de zee, de duinen en krijsende meeuwen. Op het strand hardlopen lijkt me ook heel erg leuk, en op blote voeten lopen. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken en of ik het kan volhouden. Ik heb in ieder geval mijn hardloopschoenen ingepakt!

- Iets ondernemen
Ik wil er heel graag een keer alleen op uit. Lekker met mijn camera, boekjes en muziek door de duinen lopen en neerploffen met uitzicht op de zee. Ik wil ook graag een paar keer vroeg opstaan om een wandelingetje te maken terwijl het strand nog rustig is. Lekker in mijn eentje met een muziekje in. Lijkt me een fijn begin van de dag.

En nog veeeeel meer. Er komen vast nog foto's online en als ik terug ben schrijf ik ook nog een artikel over mijn vakantie. Ik heb vorig jaar vakantieupdates geschreven maar ik weet niet of ik dat dit jaar ga doen. Ik wil niet te veel vastgeplakt zitten aan mijn laptop.

waar ga jij naartoe op vakantie?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten