woensdag 9 juli 2014

persoonlijke update- over!


Weer een persoonlijke update! Maar vandaag heb ik een goede reden, ik heb namelijk leuke dingen te vertellen. Lees snel verder!

Je hebt het aan de titel waarschijnlijk al kunnen zien: Ik ben over! Maandag was ik vrij vanwege de overgangsvergaderingen en zou ik gebeld worden of ik over was. Dat bellen is ook nieuw, vorig jaar kreeg je een mailtje van je mentor waarin stond of je over was, het leek net of ik te horen ging krijgen of ik geslaagd of gezakt was voor mijn eindexamen! Dit jaar was het ook wel extra spannend want de vergadering ging er ook meteen over of het profiel dat ik gekozen heb wel goed bij mij past en of ik havo of vwo moet gaan doen. Ik was er al vrij zeker van dat alles zou gaan lukken tot ik 's ochtends ineens twee onvoldoendes terug kreeg, dat was wel even schrikken en ik was bang dat ik verplicht van profiel zou moeten wisselen, ik had namelijk een onvoldoende voor een profielvak. De hele dag zat ik in spanning maar er werd maar niet gebeld. Toen ik even bij het station was zag ik twee docenten fietsen, ik dacht dat ik dan ook wel snel gebeld zou worden maar dat gebeurde niet.. Toen hoorde ik dat je pas vanaf vijf uur gebeld werd en dus moest ik nog even geduld hebben. Toen het vijf uur was begon de spanning te stijgen, andere mensen waren al gebeld en bij mij duurde en duurde het maar. En toen om half zes ging de telefoon eindelijk. Het was mijn mentor met goed nieuws: ik ben over naar 4 havo! En ik mag het profiel volgen wat ik graag wil volgen. Wat was ik blij zeg! Gelukkig zijn al mijn vriendinnen ook over, dus gaan we gezellig met zijn allen naar de vierde. Volgend jaar word  heel anders, ik heb profiel gekozen en zit dus niet meer in vaste klassen. Havo en VWO zitten niet meer gemixt en ik heb niet meer een vast rooster met één klas. Maar ik heb er wel heel erg veel zin in en ben erg benieuwd hoe het gaat lopen!

Nu nog de dagen aftellen tot de zomervakantie. Deze week moet ik nog naar school, hoewel ik geen idee heb wat ik nog moet doen. Alle opdrachten zijn afgerond, alle portfolio's zijn ingeleverd en alle cijfers zijn teruggegeven. Dus kijken we de hele dag films op school. Nogal nutteloos, maar het is wel heel gezellig met mijn vriendinnen. Bijna alle leerjaren hebben al vakantie dus hebben we de hele school voor onszelf, dat is raar maar ook wel gezellig en lekker rustig. Maandag ben ik gelukkig ook bijna de hele dag vrij, ik moet alleen naar school om mijn boeken in te leveren. Dinsdag ga ik op excursie naar Keulen en woensdag moet ik mijn overgangscertificaat ophalen en afscheid nemen van mijn mentor. Dan begint de vakantie echt! De 19e ga ik al weg. Een vriendin van mij heeft samen met haar ouders en opa en oma een eiland op de Loosdrechtse plassen waar we met wat vrienden 3 dagen naar toe gaan. Zelf koken, zwemmen en kampvuur maken. Ik heb er ontzettend veel zin in! Als ik terug ben moet ik snel mijn spullen opnieuw inpakken want 2 dagen later ga ik met mijn ouders en broertje vier weken op vakantie naar Ameland. Ik verheug me er al zo lang op om lekker elke dag naar het strand te gaan! Ik kom daar altijd helemaal tot rust en op Ameland ben ik nog niet geweest. Natuurlijk ga ik weer vakantie updates schrijven, maar die zien jullie wel online komen!

Ben jij ook over? En wat ga jij doen in de zomervakantie?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen