woensdag 30 juli 2014

Doelen gehaald? + doelen augustus

Een maand geleden deelde ik met jullie mijn doelen voor Juli, vandaag vertel ik welke gelukt zijn en niet. Ben ik bijvoorbeeld wezen picknicken? En heb ik rust genomen? Lees snel verder!

Ik begin net zoals vorige maand met mijn doelen voor juli, wat is er gelukt, wat niet?

Elke dag een artikel online
Deze is beter gelukt dan vorige maand! Ik heb elke dag een artikel online gehad en daar ben ik eerlijk gezegd best wel trots op. Wanneer je dit leest ben ik al op vakantie, ik heb dus ook flink vooruit moeten werken. Ook voor augustus heb ik elke dag een artikel klaar staan en ik heb zelfs al voor september een planning. Er is één dag een verkeerd artikel online gekomen, maar dat heb ik toen snel weer omgewisseld voor het goede artikel. Dit doel is zeker weten gelukt, ik ga hem daarom ook niet doorschuiven naar volgende maand.

Minstens 1 nummer van Chef'special uit mijn hoofd leren
Deze is weer niet gelukt. Ik wil en kan er geen tijd voor maken omdat ik het idee heb dat ik nuttigere dingen te doen heb dan een nummer uit mijn hoofd leren. Ik ga hier nog aan beginnen, maar niet volgende maand. Ik schrap het doel van mijn lijstje omdat ik weet dat ik er volgend jaar ook niet aan ga beginnen, misschien in september?

Picknicken
Ja! Gelukt! En hoe, ik het deze maand erg veel gepicknickt. Ik heb gebarbecuet met vriendinnen, gepicknickt met een vriendin die van school ging, gepicknickt met orkest, dit doel is zeker weten gehaald en daar ben ik erg blij mee want ik hou erg veel van picknicken! Dit doel gaat daarom ook niet door naar volgende maand.

Rust nemen
Dit doel is half gelukt. Ik heb wel rust genomen, maar niet genoeg voor mijn idee. In de laatste schoolweken merkte ik dat ik moe werd maar ik ging gewoon door met bloggen, afspreken met vriendinnen en nog meer van dat soort dingen. Ook nu ik vakantie heb heb ik nog bijna geen rust genomen. Alleen 's avonds kijk ik wat series en ik heb één keer met een boekje op het balkon gezeten. En als ik me dan moe of niet lekker voel ga ik gewoon door en luister ik niet naar mezelf. Als mijn lichaam mij aangeeft dat ik rust nodig heb werk ik vrolijk verder zodat ik me niet moe hoef te voelen maar alleen maar hoef te denken aan het werk dat ik nog moet doen, niet goed ik weet het en daarom gaat dit doel ook verder naar volgende maand. Ik heb tenslotte nu vakantie en dan hoor je rust te nemen, maar of het gaat lukken..?

Genieten van het lekker weer
Dit heeft ook deels met rust te maken. Ik heb wel veel binnen gezeten met mijn laptop omdat ik flink vooruit moest werken voor de vakantie, maar als ik niet aan het bloggen was zat ik wel vaak buiten. Ik heb buiten ontbeten, geluncht en avond gegeten. Ik heb gezwommen met een vriendin en gepicknickt. Toch vind ik dat ik er nog wat meer van kan genieten. Als ik mezelf de keuze geef om in het zonnetje een boekje te lezen en een serie te kijken binnen kies ik toch al snel voor de serie. Ik wil toch ook vaker voor het boek lezen kiezen omdat ik dat ook heel fijn vind maar gewoon te weinig doe. Dit doel gaat daarom ook door naar volgende maand.

En nu mijn doelen voor augustus!


Rust nemen
Ik heb vakantie nu dus ik vind dat ik maar echt eens moet gaan uitrusten. Anders ben ik meteen in de eerste schoolweek moe en dat wil ik natuurlijk niet hebben. Ik ga gewoon lekker veel op het strand liggen en een boekje lezen of muziek luisteren. Dit moet lukken deze maand!

Genieten van het lekkere weer
Ik ga op vakantie en ben dan altijd extra veel buiten, maar ook als ik terug ben wil ik blijven genieten van het lekkere weer. Lekker naar buiten, wandelen, fietsen, terrasje pakken, dat soort dingen. Als ik er maar genoeg van geniet want voor dat je het weet is de zomer weer voorbij en beginnen de koude dagen weer. 

Minstens 3 boeken uitlezen
Dit doel helpt mij misschien ook wel met één van de doelen hierboven. Ik hou van lezen en lees in de zomer altijd extra veel. Of in ieder geval, dat was altijd zo. Vorig jaar heb ik heel weinig gelezen en dat vind ik achteraf heel jammer. Ik heb twee boeken gekocht die ik sowieso wil gaan uitlezen deze vakantie. Ook wil ik nog een bezoekje brengen aan de bieb en daar wat leuke boeken lenen. Ik wil bijvoorbeeld nog heel erg graag the fault in our stars lezen. Boekjes lezen op het strand of de camping is natuurlijk ook nooit verkeerd dus dit doel heeft een grote slagingskans. 

1 nummer op de piano instuderen
Ik hou heel erg veel van piano spelen en doe het het liefst ook elke dag. Helaas kan dat niet omdat ik met nog meer mensen in huis leef maar ik kan het wel vaak doen. Wat bij mij het probleem is is dat ik vaak aan nummers begin, maar als het dan moeilijker word stop ik ermee. Dat wil ik niet want ik wil niet alleen maar halve nummers komen. Mijn doel voor deze maand is daarom ook om een heel nummer in te studeren. Ik zit na de vakantie in de eerste klas van mijn school die muziek als eindexamenvak heeft. Met een vriendin heb ik afgesproken om samen een aantal liedjes te spelen. Ik op de piano, zij zang. Ik heb belooft die liedjes in de vakantie in te gaan studeren. Eentje kan ik al, maar de ander nog niet. Goede uitdaging om die deze vakantie te leren dus!

Bootje varen
Wij hebben thuis een rubberen bootje waar ik graag in vaar in de zomer, gezellig met vriendinnen in het bootje zitten en kletsen over van alles. Ik geniet altijd heel erg van het bootje varen en de vrijheid die het water jou geeft. In de buurt van mijn huis is veel water en ik kan daarom makkelijk met de boot naar het water om een tochtje te maken. Ook zit er een kanoverhuur bij ons in de buurt waar we in de zomer wel eens kano's huren. We varen dan een tochtje en picknicken en zwemmen onderweg. Dat vind ik ook altijd super leuk en wil dat ook nog graag doen. Dit doel kan ook makkelijk slagen!

wat zijn jouw doelen voor augustus?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen