dinsdag 29 juli 2014

30 day photo challenge- dag 9

Dag 9 van de 30 day photo challenge! Vandaag moest ik een foto maken van iets uit mijn kindertijd. Ik heb gekozen voor de knuffel die ik al heel erg lang heb. 
Dit is Tootje, ik kreeg hem met mijn geboorte en heb hem nog steeds. Als klein meisje kon ik niet slapen zonder dat Tootje bij me was, hij lag altijd naast me in mijn bed en ik nam hem overal mee naar toe. Het is een clowntje en de naam komt van Catootje uit de Jan, Jans & de kinderen strips. Zo als je kan zien heb ik hem helemaal stuk geknuffeld, de kleur is er zo langzamer hand helemaal af gesleten en de neus en beentjes zijn ook al erg vaak gerepareerd. Als je foto's ziet van hoe hij er vroeger uit zag kan je je haast niet meer voorstellen dat hij vroeger zo veel kleur had. Als ik me als klein meisje niet blij voelde praatte ik tegen hem en dan "praatte" hij terug. Mijn hele bed stond vroeger vol met knuffels maar Tootje was de enige knuffel die ik in mijn armen hield. Ik hoop dat ik later Tootje aan mijn kinderen kan laten zien en er bij kan vertellen dat dit de knuffel is die ik al heb vanaf mijn geboorte, dat zou ik heel erg leuk vinden. 

Welke dingen doen jou aan je kindertijd terug denken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten