donderdag 24 juli 2014

30 day photo challenge- dag 6

Dag 6 van de 30 day photo challenge! Vandaag moest ik een foto maken van woorden.
Woorden dus. Voor deze foto heb ik het woord 'woorden' in twaalf verschillende talen vertaald en dat op memo blaadjes geschreven. Die heb ik op een tafel geplakt en er een foto van gemaakt. Elke taal is anders en elke taal beschouwt woorden dus op zijn eigen manier. Voor ons is een andere taal geheimtaal, maar voor mensen die onze taal niet spreken is onze taal geheimtaal. Woorden hebben dus overal een andere betekenis. Voor de een is een bepaald woord geheimtaal, voor de ander heeft het een echte betekenis. Een zin die ik me voor altijd blijf herinneren is een zin van een nummer van kinderen voor kinderen: "al spreek je niet dezelfde taal, muziek verstaan we allemaal." Muziek is ook een soort van spreken, maar dan niet met woorden maar dan met klanken, klanken die iedereen kan verstaan en die iedereen kan mee neurieren, zingen of spelen. Met muziek kunnen we comuniceren met mensen van over de hele wereld. Ik heb ooit meegewerkt aan een project voor vluchtelingenkinderen in SyriĆ«, de bedoeling was dat we een nummer speelden wat ze vrolijk moest maken. Samen met wat mensen hebben we een nummer uitgekozen en dat gespeeld en gefilmd, iemand die naar dat land ging heeft de video aan ze laten zien en zo was het de bedoeling dat wij, hier in Nederland ze konden steunen. Ook al spraken we hun taal niet, we hebben ze wel kunnen opvrolijken en laten zien dat we er voor ze zijn. Heel mooi. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten