donderdag 31 juli 2014

30 day photo challenge- dag 10

Dag 10 van de 30 day photo challenge! Vandaag moest ik een foto van bovenaf maken.
Dit is een goede vriend, de piano. Hoe lang ik al niet achter dit ding heb gezeten en alle toetsen heb aangeraakt. Hoe vaak ik niet als klein kind langs de piano liep en één voor één elke toets aan sloeg. Hoe ik toonladders speelde en zelf mijn liedjes maakte. Hoe ik nu mijn bladmuziek er bij pak en begin te oefenen. Hoe ik moeilijke stukken leer door er vier uur op te oefenen en hoe ik makkelijkere stukjes leer door ze een half uurtje te spelen. Ik ken elke toets, ik weet hoe die klinkt en welke andere tonen daar mooi bij klinken. Ik weet welke toets het begin is van een liedje, een vrolijk liedje, een zielig liedje, een begeleidend liedje, of een solo liedje. Het eerste liedje dat ik kon kan ik nog steeds, het thema van de film Amélie. Ik speel het nog vaak en ik blijf het een prachtig nummer vinden, iedereen speelt het, maar dat maakt me niks uit. Frans muziek blijf mooi om te spelen en inmiddels kan ik alweer meer nummers uit de film. Ik leer elke dag bij en wil blijven leren, ik wil beter worden en over een tijdje nog moeilijkere liedjes spelen. Ik ga zeker weten nog heel vaak deze toetsen aanslaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen