zaterdag 14 juni 2014

waarom ik van festivals hou.


Zoals jullie misschien wel weten ga ik graag naar festivals. Ik ben nu twee keer naar een festival geweest en hoewel het nog niet veel is wil ik heel graag vaker gaan. Maar waarom hou ik nou zoveel van festivals?



- De sfeer
De sfeer op festivals is altijd heel erg gezellig en leuk. Iedereen is blij en gezellig en er is geen ruzie of iets. Iedereen geniet van de muziek en danst en dat zorgt er voor dat het er allemaal heel gezellig uitziet. Iedereen is ontspannen en de meeste ook een beetje aangeschoten of dronken, maar dat maak het eigenlijk juist gezelliger!

- De muziek (natuurlijk)
Ik ga naar festivals omdat ik heel erg veel van muziek hou en ik muziek nog leuker vind als ik het live kan zien. Ik vind de afwisseling op festivals ook altijd heel erg leuk, je kijkt niet alleen naar één artiest maar er komen allerlei soorten artiesten, genres en muziek en daardoor is alles heel erg verschillend. Dat vind ik ontzettend leuk om naar te kijken omdat het je niet verveeld.

- Je leert nieuwe muziek kennen
Soms kom ik op een festival en hoor ik muziek waarvan ik denk: “wow, goede muziek!” Meestal zoek ik thuis nog meer nummers op en voor je het weet luister je ineens heel erg veel muziek van een artiest die je eerst niet kende. Zo was ik vorig jaar op bevrijdingsfestival en hoorde ik Handsome Poets, ik vond hun muziek heel erg leuk en sindsdien hoop ik altijd dat ze op de festivals komen waar ik naar toe gaan.

- Op een veldje zitten en genieten
De meeste festivals waar ik naar toe ga vinden plaats in een park en in een park zijn grasvelden (goh, echt waar? Ja, echt waar) ik vind het ook leuk om gewoon op het gras te gaan zitten, een beetje te praten met de persoon waarmee ik naar het festival ben en te genieten van de muziek. Lekker in het zonnetje, met een leuk persoon en leuke muziek. Daar word ik echt ontspannen van en dat vind ik dan ook ontzettend leuk om te doen op een festival. Hoewel ik het ook leuk vind om lekker los te gaan :)

Terwijl je dit leest sta ik op Wantijpop, een gratis festival in Dordrecht. Chef'special, de staat, Miss Montreal en Niels Geusenbroek komen, ik heb het vast heel erg naar mijn zin!

hou jij ook zo van festivals? En waarom?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten