zondag 22 juni 2014

Series die ik volg.


Sinds een tijdje heb ik Netflix en zijn er een aantal series die ik heel erg leuk vind en heel graag met jullie wil delen. Aan een aantal series ben ik flink verslaafd en heb ik al hele seizoenen gekeken. Ben je benieuwd welke series ik volg? Lees dan verder!

New Girl
Jess is een chaotische, maar leuke schooljuf die opzoek is naar een nieuwe woning nadat het is uitgegaan met haar vriendje. Ze komt te wonen in een appartement met drie vrijgezelle mannen: Nick, Coach en Smith. Aan het begin is Jess een emotioneel wrak maar langzaam maar zeker met hulp van haar huisgenoten word ze weer vrolijk en geniet ze weer van het leven.

Wat heb ik hard moeten lachen om deze serie! Jess is zo ontzettend grappig en de momenten die ze met elkaar beleven zijn stuk voor stuk heel erg leuk. De afleveringen gaan elke keer weer over iets anders en duren ongeveer 20 minuten zodat het leuk blijft om naar te kijken. De humor is heel erg droog en daar hou ik heel erg van. Ik denk wel dat dit een serie is waar je van moet houden, het kan ook zijn dat je het niks vind. Wat ik wel jammer vind is dat er inmiddels al 3 seizoenen in Amerika zijn verschenen, maar dat Netflix nog maar bij seizoen 1 is, zo kan ik niet verder kijken!

Pramface
Pramface gaat over Laura en Jamie. Na een One Night Stand raakt Laura zwanger en staat ze voor een moeilijke keuze: kiest zij voor een abortus en daarmee haar studentenleven of gaat ze samen met Jamie het kindje opvoeden? Het feit dat Jamie een paar jaar jonger is dan zij, en uit een compleet ander soort familie komt maakt de situatie er niet makkelijker op.

Ook om deze serie heb ik ontzettend hard moeten lachen. Ik hou heel erg veel van deze Engels, droge humor. De personages worden ontzettend goed gespeeld en ook deze afleveringen duren niet lang waardoor ik wil blijven kijken. De serieuze gedeeltes worden afgewisseld met grappige, gênante momenten waar ik elke keer weer heel hard om moet lachen. Jamie is ook best wel een sulletje wat het extra grappig maakt.

Flikken Maastricht
Eva van Dongen en Floris Wolfs zijn rechercheurs bij politie Maastricht. Elke week zoeken zij een spannend of soms grappige zaak uit. Daarnaast heb je ook nog de politie in uniform: Marion Dreesen en Romeo Sanders. Elk seizoen heeft een andere verhaallijn, er zijn op dit moment 9 seizoenen gemaakt. Naast de zaken die worden onderzocht krijg je ook een kijkje in het privéleven van de politieagenten.

De enige Nederlandse serie in het rijtje! Sinds een tijdje ben ik erachter dat Flikken ook op Netflix staat! Ik ben meteen begonnen met kijken vanaf seizoen 1. Wat ben ik toch fan van deze serie, de spannende zaken en de humor die er tussendoor komt. Wat ik ook leuk vind is dat je in het privéleven van Eva en Wolfs kijkt. In andere politieseries gaat het alleen om de zaken en niet om het privéleven, wat ik ook leuk vind is de afwisseling tussen de recherche (Eva en Wolfs) en de politie in uniform (Marion en Romeo),. Zo zie je niet de hele tijd één zaak, maar verschillende.

Orange Is The New Black
Piper Chapman wordt veroordeeld tot 15 maanden gevangenis voor het transporteren van drugsgeld. Piper verruilt haar comfortabele New York-leventje in voor een oranje overall. In de vrouwengevangenis vindt ze veel strijd en kameraadschap met de roep gevangenen.

Met deze serie ben ik nog niet zo heel lang bezig maar ik wou hem toch graag even delen. Iedereen is heel enthousiast over deze serie maar ik ben dat wat minder. Misschien is het een kwestie van inkomen want ik heb pas 3 afleveringen gezien, ik vind de verhaallijn wel sterk maar op de een of andere manier blijf ik niet geboeid bij één aflevering. Ik hoop maar dat dit een kwestie van inkomen is want het verhaal is wel heel sterk en ik hoor zoveel goede verhalen over de serie van iedereen!

Weet jij nog een leuke serie die ik kan gaan volgen? Welke series volg jij allemaal?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen