vrijdag 27 juni 2014

persoonlijke update- toetsweek






















Hallo! Het is weer tijd voor een persoonlijke update! Ik zit op dit moment in mijn toetsweek en had weer eens zin om lekker te praten over van alles en nog wat. Lees snel verder!

Ik zit op dit moment in mijn toetsweek en heb de hele week keihard geleerd. Bijna alle toetsen zitten er nu op, morgen heb ik alleen nog kunstgeschiedenis. Door mijn toetsweek is er helaas ook wat minder online gekomen deze week, het spijt me maar het kon even niet anders. Mijn dagen bestonden echt uit eten, leren, slapen. Meer deed ik niet en kon er ook gewoon niet bij. Dit was mijn eerste toetsweek en ik vond het niet eens zo heel verschrikkelijk als ik dacht, eerder wel fijn. Ik was vroeg uit en hoefde naast het leren van toetsen geen andere opdrachten of dingen te doen. Zo kon ik me volledig focussen op het leren en dat vond ik fijn. Maandag begon ik met Maatschappijwetenschappen en Frans, maatschappijwetenschappen ging goed. Ik had goed geleerd en wist veel vragen. De toets van Frans was erg lang en een leestoets. Hij duurde twee uur en ik wist van te voren al dat dat moeilijk ging worden. Ik kan me niet heel erg lang concentreren en een uur is echt het maximale. De Franstoets ging dus ook minder door mijn concentratie. Ik heb uiteindelijk wel de 19 (!) teksten die we moesten lezen afgekregen.

Dinsdag had ik alleen wiskunde en was ik daarna uit, dat was erg fijn. Wiskunde ging niet geweldig. Ik had goed geleerd maar moest afronden op iets en daar begreep ik helemaal niks van. Ik hoop heel erg dat ik alsnog een voldoende kan halen omdat wiskunde niet mijn beste vak is, dat word duimen! Op woensdag begon ik met geschiedenis, dat ging heel erg goed. Ik had erg goed geleerd omdat mijn vriendin de toets maandag al had en zei dat hij heel moeilijk was, dat vond ik reuze mee vallen! Na geschiedenis had ik Nederlands leestoets. Daar zag ik ook tegenop omdat ook deze toets twee uur zou duren. Hij ging best goed, ik vond hem makkelijker dan gedacht en kon me beter concentreren dan bij Frans. Vandaag had ik Engels schrijftoets. Engels is één van mijn slechtste vakken en dus zag ik tegen deze toets best wel op. Maar hij ging goed! Ik wist best veel woorden en hoefde weinig op te zoeken in het woordenboek. Ook had ik het idee dat mijn zinnen en grammatica klopte, hopen dat ik ook een voldoende heb want dat zou erg fijn zijn!

Morgen (vandaag als je dit leest) heb ik Kunstgeschiedenis. Ik heb net twee uur geleerd en ken het wel denk ik. Kunstgeschiedenis vind ik heel interessant en niet heel moeilijk. Dat moet dus wel goed komen! Ik hoop heel erg dat ik voor alle toetsen een voldoende haal want dat zou heel erg fijn zijn. Alleen wiskunde en Frans zijn een beetje de vraag maar over de rest heb ik wel een goed gevoel.

heb jij ook toetsweek? Hoe ging ie bij jou?

4 opmerkingen: