vrijdag 20 juni 2014

Nummers die herinneringen oproepen.

Je hebt vast wel van die nummers die herinneringen oproepen naar een bepaalde dag, gebeurtenis of gevoel. Van die nummers die je even doen terug denken aan die ene dag. Ik heb ook een aantal van die nummers en vandaag ga ik ze met jullie delen, lees snel verder!



Ik vind dit een verschrikkelijk nummer maar het roept wel veel herinneringen op. In de eerste ging ik met school op excursie naar Parijs, op de terugweg in de bus zat ik naast een goede vriendin van mij. We waren erg druk en luisterde de hele tijd naar dit nummer terwijl we heel erg hard meezongen. De hele bus irriteerde zich aan ons maar dat maakte het eigenlijk alleen maar leuker :)



Ook dit nummer doet me denken aan een excursie. Vorig jaar gingen we met school op zeilkamp in Noord Holland. Met een andere goede vriendin luisterde ik de hele tijd dit nummer terwijl we over het terrein rond liepen. Aan het einde van de excursie moesten we 2 uur op de bus wachten omdat de bus die ons eigenlijk zou komen ophalen kapot was, tijdens dat wachten luisterde we ook erg veel naar dit nummer.



Ook dit nummer doet me denken aan zeilkamp. Aan het einde van het kamp was er een bonte avond waar iedereen verplicht wat op moest doen. Ik en mijn groepje besloten "the cup song" te gaan doen. We hadden één meisje dat ontzettend goed kon zingen en wij deden met zijn allen het nummer, zonder cups. Toen wij aan de beurt waren en ons stukje deden werd iedereen opslag stil. Bij de andere stukjes was er veel rumoer en lette er niet zoveel mensen op. Maar bij ons stukje was ineens alles stil en lette iedereen wel op, dat was best wel bijzonder om mee te maken.



Dit is het laatste nummer dat mij doet denken aan een excursie. We gingen met school een dagje naar Amsterdam en we hadden net bij Duits dit nummer geluisterd. Ik vond hem leuk en had hem op mijn Ipod gezet. Samen met een vriendin zongen we de hele busreis het refrein, want dat was het enige gedeelte wat we van het nummer kenden. 

Dit nummer doet me altijd weer terugdenken aan het concert van chef'special op 7 maart. Geen idee waarom juist dit nummer dat doet, maar als ik dit nummer luister zie ik Joshua weer over het podium dansen en voel ik me weer helemaal enthousiast worden. 2 oktober zie ik ze weer live!



Dit nummer doet me terugdenken aan het begin van het jaar, toen ik me een tijd erg rot heb gevoeld. Ik luisterde dit nummer vaak en dacht dan terug aan de dingen waarover ik me rot voelde. Als ik dit nummer luister voel ik me meteen minder blij omdat het me terug doet denken aan een tijd die niet zo leuk is geweest.



Dit nummer doet me terug denken aan de zomervakantie van vorig jaar. Ik luisterde dit nummer in de trein en in de tent, als ik net wakker werd. Als ik op het strand even ging zonnen luisterde ik dit nummer ook. Ik vond hem zomers en hij maakt mij rustig. Als ik dit nummer luister zie ik het mooi Engeland weer voorbij komen.

Dit nummer doet mij terugdenken aan groep 6 op de basisschool. Elk jaar moest elke klas op maandag de "weekopening" verzorgen. Je bedacht dan met de klas een toneelstuk en dat voerde je op. Wij hadden een toneelstuk dat te maken had met de jungle en als laatste zongen we met de hele klas dit nummer. Dit nummer doet me terug denken aan alle leuke weekopeningen die ik heb gedaan op de basisschool.



Dit nummer doet me terugdenken aan mijn baantje van vorig jaar. Ik heb een tijdje folders bezorgt en dan luisterde ik altijd muziek. Ik luisterde in die tijd erg veel muziek van Macklemore en dit nummer was favoriet waardoor ik hem extra vaak luisterde. Ook tijdens het folders bezorgen dus!



Dit nummer doet me terugdenken aan de winter en kou. Ik ontdekte dit nummer eind november, toen het aardig koud was. Als ik dan 's ochtends in het donker met handschoenen aan naar school fietste luisterde ik vaak dit nummer. Ik vind het nummer ergens ook wel goed bij kou en donker passen.



dit nummer is echt al heel erg oud maar ik heb er wel goede herinneringen bij. In groep 8 had ik met mijn twee beste vriendinnen een "kletsschriftje" waar we met elkaar in praatte als het stil moest zijn tijdens het werken. We schreven om de beurt en gaven het schriftje door. Op een dag waren we aan het schrijven en zei mijn vriendin dat ze al 17 keer achter elkaar naar Just the way you are van Bruno Mars had geluisterd. Ik besloot toen zo vaak mogelijk naar dit nummer te luisteren, volgens mij ben ik uiteindelijk bij 13 geëindigd. 



dit nummer doet me denken aan bloggen. Volgend jaar, vlak voor dat ik op vakantie ging heb ik artikelen voor de 4 weken dat ik weg ging vooruit geschreven. Ik denk dat ik dit nummer vaak heb geluisterd tijdens het schrijven van deze artikelen want altijd als ik naar dit nummer luister moet ik denken aan bloggen.



Dit nummer doet me denken aan de eerste, toen ik ontdekte hoe ik het makkelijkst muziek kon downloaden. Dit was één van de eerste nummers dat ik downloadde, samen met unfaithful van Rihanna. Ik vond het heel erg leuk dat ik nu makkelijk muziek kon downloaden en luisterde ook steeds meer muziek. Nu download ik elke week wel een aantal nummers!

welke nummers roepen bij jouw herinneringen op?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten