vrijdag 6 juni 2014

Ebay camera accessoires.


Een tijdje geleden deed ik een bestelling op Ebay. Ik wou al een tijdje accessoires voor mijn camera en zag wat leuks. Vandaag vertel ik jullie wat ik van mijn aankoop vind!


Ik bestelde een pakketje met meerdere dingen erin: een wide angle fisheye lens, een lenshood en vage plastic dingen waarvan ik geen idee heb wat het zijn.


Allereerst kocht ik deze Wide Angle Fisheye lens. Ik was al een tijdje op zoek naar een (goedkope) fisheye lens en het leek me leuk om deze uit te proberen. Hij was ook goedkoop omdat hij in een pakketje kwam met een aantal andere accessoires die je hier beneden kan zien. De lens kwam in een handig zakje zodat je hem makkelijk mee kan nemen. Ook zat er een lensdop op zodat hij goed beschermt blijft.

Aan de achterkant van de lens zit nog een macro filter. Je kan de onderdelen niet los van elkaar gebruiken maar door deze filter kan je wel dichter op voorwerpen zoomen.
Dit zie je als je door de lens heen kijkt. Hij maakt alles veel boller en geeft echt een fisheye effect. Ik heb een aantal foto's gemaakt om jullie het verschil te laten zien.

met

zonder

met

zonder

met

zonder
Je ziet wel het fisheye effect maar niet zo erg als ik gehoopt had. Ondanks dat ben wel blij met het effect dat het geeft. Je ziet wel dat je hier veel meer in de breedte mee kan fotograferen, daar bedoel ik mee dat je grotere stukken op één foto kan krijgen. Het is dus ook een groothoeklens. Ik denk dat je met deze lens goeie foto's kan maken van landschappen, ik ga hem deze zomervakantie dus nog even extra goed uittesten! Ik ben wel blij met deze aankoop.


Ook bestelde ik deze lenshood. Ik weet niet zo goed wat een lenshood doet maar op internet las ik dat hij licht filtert. Ik heb geprobeerd een aantal foto's te maken maar je ziet het verschil niet heel erg.
met

zonder
Ik ben heel erg benieuwd wat ik met deze lenshood kan nadat ik hem beter heb uitgetest. De kwaliteit is wel goed dus ik ben blij met deze aankoop!



Ook kwamen deze dingen mee. Ik heb geen idee wat dit voor dingen zijn en wat je ermee kan maar deze foto stond op de site:
Ik heb ze geprobeerd op mijn camera te zetten maar zag niet echt verschil. Ik ga ze nog wel verder uittesten maar heb nu geen idee wat ze doen.

Het is wel duidelijk dat ik nog een beetje moet uitzoeken hoe alles werkt en wat je er mee kan maar ik heb over een paar weken zomervakantie dus dan heb ik alle tijd om dat uit te zoeken! Ik ben in ieder geval erg blij met de kwaliteit van mijn aankopen. Ik kocht deze accessoires hier.

wat vind jij van mijn nieuwe camera accessoires?












Geen opmerkingen:

Een reactie posten