donderdag 8 mei 2014

tag: 50 random facts.


Ik hou er van om feiten over mensen te lezen, hoe random ze ook zijn en hoe nutteloos het eigenlijk is om ze te lezen. Ik blijf het altijd leuk vinden en dus heb ik besloten ook eens 50 feitjes over mezelf aan jullie te vertellen. Lees snel verder!

1: ik kan er heel slecht tegen als er muren op mijn kamer zijn waar niks op hangt, op elke muur moet wel een kaartje, foto of iets anders hangen. Anders vind ik het gewoon niet mooi, zo'n lege muur.
2: ik hou het meest van Franse films, Amelie Poulain, Les Intouchables en Les Choristes zijn favoriet op dit moment.
3: toen ik een jaar of 8 was heb ik in het concertgebouw in Amsterdam gespeeld, dat was ontzettend gaaf. Eigenlijk zou ik met zo'n 200 andere kinderen een concert spelen met Janine Jansen. Maar helaas was ze ziek.
4: ik kan best slecht tegen kleine ruimtes, zo ben ik vaak bang dat de lift het niet meer doet als ik er in sta, of dat ik de deur van het toilet niet meer open krijg.
5: ik kan er slecht tegen als dingen in een kruis liggen, zo leg ik pennen die gekruist op tafel liggen altijd netjes recht naast elkaar en meer van dat soort dingen.
6: Ik heb mezelf leren lezen en las op mijn 4de stukjes uit de krant aan mijn ouders voor, maar ik had een stomme docent in de kleuterklas die zei dat ik niet hardop mocht lezen in de klas omdat de andere kinderen anders jaloers zouden worden.
7: ik ben bijna nooit ziek, ik ben ongeveer 1 keer per jaar echt goed ziek en dat duurt dan één dag. Voor de rest ben ik wel eens verkouden of iets, maar dat is nooit echt erg genoeg om mezelf ziek te noemen.
8: wij hebben thuis geen auto en gaan elk jaar op fietsvakantie. Als ik dat tegen andere mensen vertel krijg ik nog wel eens rare blikken, maar ik ben het zo gewend en ik zou niet anders weten. Voor de rest ben ik nog nooit met het vliegtuig geweest en ben ik nog nooit buiten Europa geweest.
9: ik strik mijn veters heel erg raar, ik kon mijn veters vroeger nooit zelf strikken en op een dag vroeg mijn juf in groep 3/4 wie zijn veters nog niet kon strikken. Toen ik mijn vinger op stak zei ze dat ik te oud was om het niet te kunnen. Dus heb ik het mezelf maar aangeleerd, op een hele andere manier dus.
10: mijn handen zijn altijd koud, ik weet niet hoe het komt hoe warm ik het ook heb mijn handen blijven koud. Ik heb er zelf geen last van, maar soms raak ik mensen aan en schrikken ze zich dood omdat mijn handen zo koud zijn.

11: het liefst ben ik op het strand, ik vind het strand geweldig. Het is zo uitgestrekt en ik kom er altijd helemaal tot rust. De geur, de zee, de vrijheid die je daar hebt. Het liefst ben ik daar elke dag.
12: ik ben al 7 jaar vegetariër. Ik ben nu zo gewend aan het niet vlees eten dat ik misselijk word als ik het (per ongeluk) wel eet. Ik denk niet dat ik ooit nog vlees ga eten.
13: ik kan niet slapen voordat ik 1000x de dag heb doorgenomen. Ik ben echt een denker en 's avonds denk ik extra veel na. Dan neem ik de hele dag tot in alle details door, met wie ik heb gepraat, wat er is gebeurd. Als ik dat heb gedaan kan ik pas rustig gaan slapen. Helaas duurt dat klusje meestal zo'n 2/3 uur waardoor ik vaak pas tussen 1 en half 2 slaap, en dan gaat de wekker de volgende dag wel weer gewoon om zeven uur.
14: Ik heb 9 camera's waarvan 6 analoog.
15: Als de batterij van mijn telefoon lager is dan 50% word ik zenuwachtig en wil ik hem zo snel mogelijk opladen.
16: Ik heb ooit mijn voet bijna gebroken omdat er een gymbank opgevallen was. We waren op de basisschool met wat kinderen aan het apenkooien en toen we wouden opruimen viel die bank om.
17:  Ik heb toen ik een jaar of 8/9 was geparaglided. Ik was de jongste die dag en op dezelfde dag heeft er nog een man van 84 geparaglided.
18: ik vind hockey een van de engste sporten die er bestaat. Die sticks zijn zo hard en de ballen ook. Altijd als wij op gym gaan hockeyen ren ik gillend door de gymzaal haha :)
19: Ik vind Chef'special een hele goede band. Ik ben 1 keer naar een concert van hun geweest en begin oktober ga ik weer!
20: In goede muziek kan ik helemaal opgaan, dan zit ik echt even in mijn eigen wereldje.



21: Ik ben nog nooit in disneyland geweest maar wil wel heel erg graag een keer gaan!
22: ik hou heel erg veel van handgeschreven brieven en vind het altijd een feest als ik een handgeschreven brief/ kaart krijg.
23: ik spaar kaartjes die ik allemaal aan de muur in mijn kamer hang.
24: 'S avonds heb ik altijd meer inspiratie dan overdag. Dan lig ik net in bed en borrelt er weer een idee omhoog, maar ik ben altijd te lui om ze op te schrijven dus vergeet ik ze altijd.
25: Toen ik 4 was schreef ik mijn eerste gedicht en ik weet het nog steeds uit mijn hoofd. Het ging over liefde:
ik wil jou
jij wil mij
samen dansten we de wereld rond
ik hield van jou
jij hield van mij
liefde kan altijd bestaan blijven
26: Ik vind kamperen super leuk! Elk jaar gaan we met het gezin een paar weken kamperen. Ik vind het gevoel van "back to basics" heel erg leuk en geniet er elk jaar weer van om te moeten leven op minder dan thuis. Als je dan na een dag fietsen moe op de camping aan komt en je tentje op zet om vervolgens voor de tent te gaan zitten in de comfortabele campingstoeltjes om wat te drinken. Daarna met bordje op schoot je avondmaaltje eten en daarna tanden poetsen in het stinkende toiletgebouw, ik hou ervan!
27: ik hou van onverwachtse knuffels <3
28: ik ben normaal heel verlegen als ik mensen voor het eerst ontmoet maar er zijn een paar mensen waarbij ik dat niet was toen ik ze voor het eerst ontmoette, dat zijn nu dan ook de mensen waarbij ik me het veiligst voel en waarbij ik het meeste kwijt kan.
29: Ik vind grote mensenmassa's niet zo fijn. Het liefst ga ik naar feestjes waar niet al te veel mensen op komen en ik spreek ook het liefst niet af met meer dan 3 mensen, anders word het te druk en weet ik niet zo goed meer met wie ik nou wat moet doen en tegen wie ik nou wat moet zeggen.
30: ik ruim elke avond mijn kamer op omdat ik er slecht tegen kan om te gaan slapen als mijn kamer een rommel is.

31: Ik kan heel erg slecht tegen veranderingen. Als een vriendin een afspraak een dag van te voren afzegt vind ik dat heel moeilijk. Ik heb per dag een soort "schema" in mijn hoofd waar in staat wat ik op een dag te doen heb. Als iemand dan zomaar een afspraak afzegt komt er een leeg gat in mijn schema en dan weet ik niet wat ik daar mee moet.
32: Ik heb altijd al eens op krukken willen lopen en nu ik er op loop vraag ik me af waarom ik dat ooit gewild heb.
33: Ik vind het heel erg moeilijk om spullen weg te gooien, voor mij is elk voorwerp een soort herinnering en als ik het dan weggooi heb ik het gevoel dat ik een herinnering weggooi.
34: Ik kan heel goed plannen maar ik vind het heel erg moeilijk om me aan mijn planning te houden. Vroeger hield ik me altijd aan mijn planning en had ik altijd alles op tijd af maar dit jaar is dat een beetje anders. Vandaar dat er ook zo ontzettend weinig online komt op mijn blog. Ik plan alles in maar ik hou me er gewoon niet aan!
35: Toen ik klein was kon ik rondjes fietsen door mijn huis.
36: Ik snap niet zo goed wat iedereen zo bijzonder vind aan Starbucks. Ik ben er een paar keer geweest en ik vind het niet zo bijzonder. Het is gewoon een winkel waar je koffie kan kopen, meer niet. Sorry als er diehard starbucks lovers onder mijn lezers zitten maar zo denk ik er nou eenmaal over :)
37: Als klein meisje heb ik mijn vriendinnen een keer wijs gemaakt dat ik naar K3 zou gaan en dat ze mee mochten, uiteindelijk kreeg ik een aantal boze ouders op mijn dak omdat het niet waar was.
38: Ik heb een warmteallergie. In de zomer krijg ik uitslag en veel jeuk in mijn knieholtes en onder mijn oksels. Niet leuk :(
39: Mensen hebben mij heel lang jonger geschat dan ik eigenlijk ben, zo werd er in het restaurant gevraagd of ik al kon lezen terwijl ik 12 was en nog meer van dat soort dingen. Sinds kort gebeurt dat gelukkig niet meer en word ik zelfs ouder geschat! Geen idee hoe dat ineens komt, kennelijk ben ik er ouder uit gaan zien.
40: Ik heb ooit een mega vogelspin op mijn hand gehad in de dierentuin en ik vond het geweldig.

41: Ik begroef vroeger heel veel dode dieren in mijn tuin. Op dit moment ligt er 1 lieveheersbeestje, 2 cavia's, 3 muizen en een roodborstje.
42: Op de basisschool had ik Spaanse les. Uno dos tres cuatro cinco seis.. uhm..
43: Ik had mijn ramen al zo'n 5 jaar niet schoon gemaakt. Tot gisteren.
44: Ik kan niet met mijn mond dicht lachen.
45: Ik luister in april nog steeds naar kerstliedjes en er hangen nog kerstballen en kerstkaarten aan de muur.
46: Ik droeg nooit jurkjes en rokjes, totdat ik me bedacht dat jurkjes en rokjes heel erg leuk zijn. Nu heb ik 2 jurkjes en 3 rokjes in mijn kast liggen.
47: Toen ik klein was vond ik meisjesbroeken nooit lekker zitten, dus liep ik in jongensbroeken rond.
48: Als ik een goede klimboom zie klim ik er in. Maakt niet uit hoeveel mensen dat kunnen zien en hoe raar het er uit ziet om een 15 jarige in een boom te zien zitten.
49: Als ik lang in een auto zit word ik wagenziek. Als ik weet dat ik met een auto moet eet ik van te voren niet veel waardoor ik me minder snel misselijk ga voelen in een auto. Ik vind auto's verschrikkelijke dingen en snap niet hoe mensen die met de auto op vakantie gaan uren achter elkaar in een auto kunnen zitten, ik had dat niet vol gehouden.
50: Toen ik klein was heb ik als een blinde door het bos gelopen terwijl iemand mij leidde. Ik vond het leuk om blind te zijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen