zaterdag 3 mei 2014

Lentemuziek


Hoewel het weer nog niet echt laat zien dat het lente is is het het toch wel echt! Er zijn een paar nummers die mij het echte lentegevoel geven van kleine diertjes in de wei en een zonnetje op je hoofd. In dit artikel laat ik ze jullie zien.



Chef'special vind ik ontzettend goed en hoewel dit nummer al redelijk oud is blijf ik hem draaien. Hij doet me op de een of andere manier altijd denken aan de lente. Dit vind ik zo'n nummer dat je in de trein luistert terwijl je in een rustige coupé zit en de zon op je gezicht schijnt. Een reisnummer dus en in de lente vind ik reizen ook een stuk leuker om te doen! Dan heb je een veel mooier uitzicht over de bloeiende bloemen en groene weilanden. 


Ingrid Michealson vind ik ook heel erg goed, dit was het eerste nummer dat ik van haar hoorde en ik vind het nog steeds een heel erg leuk nummer! De stem van Ingrid Michealson vind ik ontzettend mooi en haar muziek zit zó goed in elkaar. Eigenlijk vind ik elk nummer van haar goed. Ik heb een tijdje niet veel naar haar muziek geluisterd maar ik vind dat ik dat weer vaker moet gaan doen want haar muziek is gewoon heel erg goed!


Tja, en Kings of Convenience kennen we zo langzamer hand wel. Dit nummer is heel rustgevend en luister ik vaak op de fiets in de zon. De tekst is niet vrolijk maar op de een of andere manier word ik wel vrolijk van dit nummer. De muziek van Kings of Convenience is anders dan andere muziek die ik vaak luister en daarom vind ik het zo leuk om naar ze te luisteren! Hun muziek is simpel maar toch heel erg goed. Twee stemmen en een gitaar, meer is het niet. 


Dit nummer blijf ik heel erg mooi vinden. Vooral de gitaarsolo's vind ik ontzettend mooi. Ik hou heel erg veel van muziek met akoestische gitaren erin! De stem van de zanger die dit nummer zingt vind ik heel erg mooi waardoor het nummer mij extra aanspreekt. Soms maakt dit nummer mij ook wel een beetje droevig. 


Ik luister heel veel muziek van Passenger en vind eigenlijk alle nummers heel goed. Maar dit nummer doet me vooral een lentegevoel krijgen. Het gefluit erin vind ik zo leuk! Ook als je naar de videoclip kijkt zie je mooie lentevelden, dat maakt het plaatje natuurlijk helemaal af :) 


Weer gitaar! Dit nummer doet me denken aan zonnige dagen met ijsjes en vriendinnen in het gras. Iets wat ik typisch bij de lente vind passen en wat ik dit jaar zeker nog heel erg vaak wil gaan doen! Als het lente word heb ik altijd zin om sociale dingen te ondernemen met vrienden terwijl ik in de winter liever alleen in mijn kamertje zit. 


Ik kende dit nummer al langer maar wist nooit hoe het heette, totdat ik het op youtube ineens tegenkwam en het herkende. Het geeft me wel een lente gevoel, ik denk dat dat komt door de gitaar. Nummers met gitaar geven mij al gauw een lentegevoel maar dat had je waarschijnlijk al gemerkt door de nummers hier boven te luisteren. 


Dit nummer heb ik vorig jaar heel erg veel geluisterd op het strand. Het is gewoon zo'n ontzettend rustgevend nummer en ik vind hem prachtig! Vooral het meerstemmige gedeelte vind ik heel erg mooi. Dit is echt zo'n nummer waar ik helemaal in op kan gaan en waarmee ik zelfs in slaap kan vallen!


Dit nummer kennen veel van jullie vast wel. Het is moeilijk uit te leggen wat ik zo mooi vind aan dit nummer. De stem vind ik mooi en het nummer maakt me rustig, ik vind dit een nummer om alleen op je kamer te luisteren en waarbij je je dan heel erg gelukkig gaat voelen. Geen idee waarom maar dat gevoel bezorgd dit nummer mij in ieder geval. 

Welke muziek luister jij veel in de lente? 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen