donderdag 24 april 2014

Paaseitjes zoeken in Limburg.


Ik heb vandaag weer een artikel  met veel foto's voor jullie. Dit weekend heb ik Pasen gevierd in Limburg. Ik was daar met familie en heb het reuze naar mijn zin gehad. Helaas is er op het einde iets heel erg vervelends gebeurt waar ik jullie in dit artikel ook meer over ga vertellen, lees dus snel verder!

Ik verbleef in een huisje in de buurt van het plaatsje Vlodrop. Een heel erg klein plaatsje op de grens met Duitsland. Het huisje waar we in verbleven is van mijn oom en tante en ligt midden in het bos. Om het huisje heen is nog een stuk privé bos met daarachter wandelpaden. Tegenover het huisje ligt een beek, die beek is de grens met Duitsland.


Het huisje had een hele grote zolder die was opgesplitst in twee delen. Mijn broertje en ik hadden een groot deel van onszelf en dat was heel chill. Er stond bijna niks op de zolder, geen bed of iets anders. We sliepen op matrassen die we voor het open raam hadden gelegd. 
De omgeving van het huisje is prachtig. De beek is op loopafstand en het bos zelf is ook heel mooi. Ik heb meerdere wandelingen gemaakt langs de beek. 


Paasontbijt!
En daarna paaseitjes zoeken in de o zo grote tuin. 
Een stukje fietsen langs dit grote meer. 














'S avonds barbecueën, met marshmallows! :)

Bij het huisje waren mountainbikes en ik ben meerdere keren gaan fietsen. Toen ik 's avonds nog even een rondje ging fietsen met mijn broertje en moeder ging het mis. Het pad waar we over fietsten was smal en lag aan een stijle helling die de beek in ging. Er stonden veel bomen om het pad die je moest zien te ontwijken en ik ben met mijn domme hoofd tegen een boom aangereden. Ik ben via de helling te beek ingerold en heb me gelukkig nog vast kunnen grijpen aan een boomwortel. Meteen voelde ik verschrikkelijk veel pijn in mijn enkel en het blijkt dat ik op mijn enkel ben geland. Ik kon niet meer lopen of staan en ben naar het huisje gehinkt. Daar is het bekeken en is er verband om gedaan. Maandagavond ben ik naar de eerste hulp gegaan en daar kreeg ik te horen dat hij gekneusd is. Ik moet 5 weken op krukken lopen en dat vind ik heel erg vervelend. Doordat ik nu op krukken loop kan ik bijna niks meer zelf. Ik vind het fijn om de dingen zelf te kunnen doen, zonder hulp van anderen. Helaas kan dat nu niet meer en dat vind ik heel vervelend. Ik ben ontzettend afhankelijk van andere mensen en moet bij heel veel dingen hulp vragen. Ik kan niet meer zelf naar school fietsen en moet dus met de bus. Ook kan ik niet meer zelf traplopen en nog meer van dat soort vanzelfsprekende dingen. Ik merk nu pas hoe fijn het is om te fietsen en lopen en hoe erg ik dat nu mis. Gelukkig word ik volgende week ingetapet dus ik hoop dat ik dan snel weer meer kan. 

Al met al was het een geweldig weekend. Ik heb het heel fijn gehad in Limburg en had echt een vakantiegevoel. Ik hoop dat ik snel weer eens terug ga maar ik weet nu al zeker dat ik niet meer ga mountainbiken. 

hoe was jouw pasen?









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen