zaterdag 19 april 2014

Mijn korte lokken na 5 maanden.


5 maanden geleden zat ik bij de kapper en knipte ik voor het eerst sinds tijden mijn haar kort. Wat vond ik het spannend zeg! Ik knipte mijn haar af voor Haarwens en van mijn haar is nu een pruik gemaakt. Hoe is het met mijn haar na 5 maanden? Lees snel verder!

Zo zag mijn haar er 5 maanden geleden uit. Heel erg lang met ontzettend veel dode puntjes. Het was hoog tijd dat er een stuk afging. Als ik deze foto nu terug zie ben ik wel een beetje verbaasd. Ik wist niet dat mijn haar zo ontzettend lang was! Ik hoorde het wel van mensen maar ik geloofde het nooit echt. Nu ik deze foto weer terug zie mis ik mijn lange haar wel een heel klein mini beetje. 


Mijn haar is al best wel gegroeid. Het komt nu tot iets over mijn schouders en het model dat er aan het begin ingeknipt is is er zo goed als uit. Ik heb mijn haar niet vaak los omdat ik het dan een beetje in de weg vind hangen. Ik draag het eigenlijk elke dag in een staartje. Sinds kort kan ik ook weer knotjes maken in mijn haar en daar ben ik heel erg blij mee.

Ik heb mijn haar opgestuurd naar Stichting Haarwens en een paar weken later kreeg ik een mailtje met een bedankje erin. Super leuk vond ik dat! Mijn haar was goed aangekomen en ze vonden het gezond en mooi genoeg om er een pruik van te maken. Ik krijg niet te weten wie mijn pruik gaat dragen omdat er meerdere vlechten in één pruik worden verwerkt. Ook word het haar gesorteerd op kleur en gewicht. Op de site van haarwens staan wel bedankjes van kinderen (de pruiken die haarwens maakt zijn vooral bedoelt voor kinderen). 
Toen mijn haar net was geknipt was er een soort boblijn ingemaakt. Dat vond ik helemaal niet mooi en ik ben dus nu ook erg blij dat mijn haar weer gewoon hangt zonder model. Ik vind de lengte die ik nu heb ook erg mooi. Misschien dat ik het ooit nog wel een keer tot deze lengte laat knippen! Wat ik het enige nadeel van kort haar vind is dat je er bijna niks mee kan. Ik kan mijn haar nu los, in een staartje of knotje dragen. Toen ik nog lang haar had kon ik het ook vlechten en vast zetten. Dat is iets dat ik nu niet meer kan en dat vind ik best jammer. Daarom ga ik het nu weer lang laten groeien zodat ik er weer wat meer mee kan. Maar misschien dat ik het ooit weer ga laten afknippen of dat ik mijn haar nog een keer ga weg geven!


Wat ik wel merk is dat mijn haar een stuk gezonder is geworden sinds het kort is. Voordat het werd afgeknipt was het helemaal dood aan de onderkant. Ook was mijn haar erg dun en zaten er veel klitten in. Nu het is afgeknipt voelt mijn haar veel gezonder aan. Het is dikker en glanst meer. Ook heb ik in die 5 maanden dat het er nu af is bijna geen klitten in mijn haar gehad. Je haar kort knippen is dus ontzettend goed voor je haar en als het nu lang word blijft het denk ik langer mooi. Natuurlijk ga ik af en toe naar de kapper om het bij te laten punten maar dat is nu nog niet nodig omdat het nog ontzettend gezond is. 

Ik merk ook dat mijn haar eigenlijk ontzettend snel groeit. Als je lang haar hebt merk je niet echt hoe hard het groeit omdat het alleen maar langer word. Maar als het kort is merk je pas echt hoe snel je haar kan groeien. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat mijn haar niet normaal groeit en daar ben ik best blij mee. Dan is het snel weer lang!

Mijn haar is wel veel sneller vet dan toen het nog lang was. Ik merk meestal al na 2/3 dagen dat mijn haar alweer vet is en eerst duurde dat veel langer. Ik moet mijn haar dus wel vaker wassen dan ik eerst deed maar dat maakt niet ontzettend veel uit. Ik heb wel veel minder shampoo nodig dan eerst dus ik ben ook veel sneller klaar!

Zou jij je haar willen afknippen voor kinderen die door een ziekte geen haar meer hebben? Ben je wel klaar met je lange haar of wil je wel eens weten hoe het is om het kort te knippen? Kijk dan op de site van stichting haarwens. Daar vind je alle informatie over de lengte, kleur en staat van je haar. Ik raad het zeker aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten