maandag 24 maart 2014

what's on my phone?


Ik zag het al op meerdere blogs voorbij komen, de what's on my phone tag. Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe telefoon en dus vond ik het wel tijd om hem eens aan jullie te laten zien.





Ik heb een Huawei Ascend Y300, mijn hoesje komt van Ebay.


Dit zie je als je mijn telefoon ontgrendelt, mijn achtergrond is een foto van het concert van chef'special. 

Op die pagina staat de app 8tracks. Dit is een app waarin je je stemming of je activiteit kan invoeren, daarbij zoekt hij dan afspeellijsten die aansluiten op je stemming/activiteit. Ik vind het een super leuke app waardoor ik heel veel nieuwe muziek ontdek.

Dit is een andere pagina, op deze pagina zie je Instagram, Wunderlist, Bloglovin, Snapchat, Twitter, Facebook, WhatsApp en Tumblr.


Wunderlist is een heel erg handige app waarmee je to-do lijstjes kan maken. Je kan ze indelen in verschillende categoriƫn. Zo heb ik de categorie blog en school. Ook kan je subtaken toevoegen, einddata instellen en notities toevoegen. Ik vind hem heel erg fijn werken.


Met Bloglovin kan ik mijn favoriete blogs volgen en krijg ik elke dag een melding van de nieuwe berichten die er zijn. Ik vind het fijn om 's ochtends tijdens het ontbijt wat blogs te lezen en dus is deze app perfect. 


Ik hou van mooie foto's en op Tumblr staan er heel erg veel. Ik heb sinds kort zelf een Tumblr account (kleinduimpjex) en vind het leuk om soms tussendoor even wat foto's te bekijken.

Dit is het mapje Handig enzo (de H hoort er niet tussen) in deze map zie je NS reisplanner, 9292, Dream talk recorder, Shazam, Tube Alarm (die ik eigenlijk nog nooit heb gebruikt), Mijn eetmeter, Waterin, Sleep Analyzer en Drowzy sleep diary. 

Ik praat best veel in mijn slaap en de Dream talk recorder neemt dat dan op, super leuk om 's ochtends terug te luisteren. Hij neemt het alleen op als je geluid maakt dus je hebt 's ochtends niet een urenlange opname. Ik gebruik hem nog niet zo heel lang en heb tot nu toe nog niets bijzonders gezegd maar ik ben toch wel benieuwd wat ik allemaal doe in mijn slaap.

Je hebt vast wel eens meegemaakt dat je naar de radio aan het luisteren bent en er een leuk nummer opkomt maar dat je niet weet hoe hij heet. Met Shazam kan je dat nummer opnemen en dan zoekt hij voor je op welk nummer dat is, super handig en zo ontdek je ook weer nieuwe muziek.

Waterin is een super handige app voor mensen die te weinig water drinken. Je kan bijhouden wat je drinkt en zo kom je er achter of je genoeg drinkt op een dag. Ik drink zelfs te veel want eigenlijk hoef je maar 8 glazen op een dag te drinken, maar ik vind het leuk om bij te houden en mijn "record" te verbreken.


Ik ben best een slechte slaper en doe er vooral ontzettend lang over om in slaap te vallen. Bij deze app moet je 's ochtend invullen hoe laat je het licht hebt uitgedaan, hoe laat je het licht weer hebt aangedaan, hoe lang je er ongeveer over deed om in slaap te vallen, hoe lang je tussendoor wakker bent geweest, hoe tevreden je bent over je nacht en hoe je je 's ochtends voelt. Hij houd dat allemaal bij en zo kan je zien hoeveel je slaapt op een nacht, ik vind het super fijn om bij te houden en de app is ontzettend fijn in gebruik.

Dan heb ik ook nog het mapje genaamd "dingen" hier staan een aantal spelletjes in. Ik ben helemaal niet zo van de spelletjes maar de spelletjes in dit mapje vind ik toch wel heel leuk. Je ziet  Flow, Dumb ways to die, 100 doors, Woordzoeker en Netflix.

Aan Flow ben ik echt verslaafd! Het is de bedoeling dat je de gekleurde bolletjes met elkaar verbind en zo het hele vierkant vol krijgt. Er zijn ontzettend veel levels die ik al bijna allemaal heb uitgespeeld (oeps). 




100 doors is ook ontzettend leuk! Het is de bedoeling dat je de deuren opent door verschillende "puzzels" op te lossen door de voorwerpen die in elke kamer liggen te gebruiken. Ik vind het ontzettend leuk omdat je in elke kamer wat anders moet doen en je daardoor dus nooit verveelt raakt.

Woordzoeker is leuk als je even niks te doen hebt. Je kent ze vast wel, heel veel letters waar je dan allemaal woorden in moet vinden. Je kan deze app in verschillende talen zetten en dus ook Engelse woorden zoeken.

Dit is de laatste pagina, hier zie je mijn mail en Meta.
Met Meta kan ik mijn dingen voor school checken. Cijfers, mijn rooster en nog meer van dat soort dingen, super handig!















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen