zaterdag 29 maart 2014

Persoonlijke update- zooltjes, concerten en lente


hallo hallo, hier ben ik weer hoor. Mijn blog leeft zo langzamer hand van persoonlijke updates. Maar zolang ik genoeg heb om over te lullen blijf ik ze lekker schrijven :) er zijn weer een paar dingen waar ik over kan kletsen dus vond ik het wel weer tijd om een persoonlijke update te schrijven, lees snel verder!


Laten we eerst maar even beginnen met gezondheids dingetjes. Ik heb al een heel erg lange tijd last van mijn rug als ik lang sta/loop, het werd ook steeds erger en dus besloot ik een bezoekje te brengen aan de dokter. De dokter keek naar wat dingen en verwees me uiteindelijk door naar een podotherapeut, een podotherapeut is meer gespesialiseerd in rugklachten en kon mij dus beter helpen. Een week later heb ik een bezoek gebracht aan de podotherapeut en na weer wat testjes vertelde ze mij dat mijn rechterbeen 1 1/2 centimeter langer is dan mijn linkerbeen. Dat is best een afstand dus is het niet gek dat ik rugpijn krijg. Door die verschillende lengtes benen heb ik om het te compeseren anders "leren" lopen. Ze heeft me zooltjes aangemeten die er voor moeten zorgen dat ik minder last krijg. Ik heb zolen met een soort heuveltje aan de binnenkant van je voet die er voor zorgt dat je anders loopt. Ook heb ik in mijn linkerschoen een hakverhoging die er voor zorgt dat mijn benen weer ongeveer dezelfde lengte hebben. Ik kan aan het begin nog wel last krijgen van mijn rug/benen omdat ik nu weer anders ga lopen, maar na een tijdje gaat dat gelukkig over. Ik ben blij dat er zo'n makkelijke oplossing is en dat ik nu weer gewoon naar de stad kan zonder rugpijn te krijgen.

Nu even leuk nieuws! Een tijdje geleden kreeg ik een berichtje van mijn viooljuf of ik in het concertgebouw wou spelen. Het concertgebouw is de droom van elke muzikant en dus kon ik geen nee zeggen. In het concertgebouw spelen alle grote muzikanten van over de hele wereld en dus leek het me een ontzettend leuke ervaring om eens in het concertgebouw te spelen. Ik speelde mee in een stuk van de Nederlandse componist Merlijn Twaalfhoven. Zijn muziek is ontzettend bijzonder en niet zo als de muziek die ik "normaal" speel. Dinsdag had ik repetitie en dat was al meteen ontzettend leuk. Ik ben de orkestrepetities gewend waarin alles perfect binnen de maat moet en alles goed moet kloppen. Dit was precies het tegenovergestelde, we moesten allemaal door elkaar spelen en het was niet erg als iets niet gelijk ging. Gek genoeg klonk het erg goed en was het erg leuk om te doen. Woensdag en donderdag hadden we concerten. Het was de bedoeling dat we al spelend de zaal binnen liepen en in het gangpad gingen spelen. Ik was erg zenuwachtig en begon te trillen en dat is niet echt handig als je je stok op de snaren moet houden. Maar het ging erg goed, ik vond het een super leuke ervaring en volgende keer ga ik zeker weer mee doen!


Het is jullie vast niet ontgaan, de lente is nu wel ├ęcht begonnen. We hebben al een paar lekker warme dagen gehad dit jaar en daar ben ik heel blij om. Hoewel we dit jaar niet echt een koude winter hadden was ik toch wel echt klaar met de kou en de grijze dagen. Nu het zonnetje weer schijnt en de bloemetjes weer opkomen word ik helemaal blij. Ik heb al ontzettend veel ijsjes gegeten en heb al ontzettend veel middagen in de zon gezeten. Nu gaat de zomertijd vannacht ook nog in en blijft het 's avonds dus langer licht. De komende week blijft het heerlijk weer, met temperaturen tot 22 graden! Dat word lekker genieten :)

Hoe gaat het met jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten