dinsdag 25 februari 2014

persoonlijke update.


Het is alweer een tijdje terug dat ik jullie bij praatte over wat er is gebeurd in mijn leven en ik vond het wel weer eens tijd. Er zijn wat dingen die ik wil vertellen dus lees snel verder!


Terwijl ik dit typ geniet ik lekker van mijn vakantie die helaas alweer bijna voorbij is. Dat weekje vrij heb ik hard nodig gehad, ik was zo moe! Ik heb deze vakantie lekker bijgeslapen en uitgerust, ik heb afgesproken met vriendinnen en heel veel leuke dingen gedaan. Van mij had de vakantie wel 2 weken mogen duren hoor, ik wil nog wel wat langer vrij. Gelukkig heb ik over een maandje alweer vakantie, mijn school heeft namelijk de "maartvakantie" ingevoerd. Of nouja vakantie, we hebben 1 dagje vrij. Wel heel fijn hoor, maar voor mij was het liever langer geweest.

En dan begin ik na de vakantie met mijn stage! Ik ga stage lopen bij een fotografe en daar heb ik heel erg veel zin in. Ik moet nog wel een portrettenserie schieten waar ik nog iets voor moet bedenken dus daar moet ik nog even hard voor werken, maar ik heb het er voor over! De fotografe waarbij ik stage bij ga lopen is ontzettend aardig en ik weet zeker dat het heel erg leuk word en ik heel veel ga leren. Ik heb er ontzettend veel zin in!

Als we het dan toch over school hebben kan ik wel meteen doorgaan met het volgende: in de vorige persoonlijke update vertelde ik jullie over mijn profielkeuze. Ik vertelde daar bij dat ik nog niet wist of ik Havo of Vwo ging doen. Kort daarna kreeg ik mijn adviezen en daar schrok ik best van. Ik wist wel dat het niet geweldig ging op school, maar ik had het wel ietsje anders ingeschat. Ik heb voor 5 van de 9 vakken een havo advies, dat is nog niet eens zo heel erg verkeerd maar die 5 vakken zijn wel alle kernvakken (Wiskunde, Nederlands, Engels) en mijn profielvakken. Ik schrok daar best wel van omdat het heel erg onverwachts kwam. Ik heb drie jaar lang erg hard gewerkt voor vwo advies en heb ook altijd te horen gekregen dat ik dat aan kon en dan van de één op de andere dag is het ineens havo. En begrijp met niet verkeerd, havo is niet slecht. Maar het gaat mij erom dat ik altijd te horen heb gekregen dat ik vwo aan kon, en dat dat nu ineens niet meer zo is. Zonder dat iemand mij dat van te voren heeft verteld zodat ik was voorbereid en nog beter mijn best kon gaan doen. Nu kan ik niet veel harder meer werken dan ik nu doe want ik werk eigenlijk al op mijn aller hardst, maar ik kan het altijd proberen toch?

Naast school gaat het goed met me, beter dan een tijdje terug gelukkig. Ik heb een tijdje terug wat gedoe met mijn beste vriendinnen gehad waardoor ik me heel erg rot voelde, gelukkig is alles nu weer goed en ik ben heel erg blij dat we weer normaal met elkaar om kunnen gaan. Van deze vriendinnen weet ik dat ze echt goede vriendinnen zijn en ik hou heel veel van ze.

dit was wat ik kwijt wilde, hoe is het met jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen