vrijdag 21 februari 2014

Mijn bullet journal.


Ik ben een warhoofd, als ik dingen niet opschrijf vergeet ik ze. Al heel erg lang ben ik op zoek naar een goede manier om alles op een rijtje te hebben. toen ik een tijdje terug een artikel las op de blog van Lisanne over het bullet journal was ik verkocht, dit werd mijn manier om te plannen. Lees snel verder!

Allereerst het filmpje, wat is een bullet journal en hoe werkt het? Hij is wel in het engels maar Nederlandse filmpjes heb ik niet kunnen vinden.
Na dit filmpje ben ik meteen aan de slag gegaan. Want ik wist dat ik op deze manier ook minder zou vergeten en alles wat meer op een rijtje zou hebben. 


Dit is hem dan! Dit boekje heb ik ooit als kadootje voor sinterklaas gekregen, maar ik heb er nooit wat mee gedaan. Ik vond hem perfect als bullet journal, hoewel hij geen 30 lijntjes heeft. Maar dit is ook prima te doen. 

De legenda en inhoud, ik heb nog een extra tekentje erbij gemaakt (het driehoekje) voor dingen op school. 


Wat random bladzijden, best overzichtelijk toch? Toch bleef ik best veel dingen vergeten en had ik het idee dat ik hem nog niet optimaal gebruikte. 

Tot ik de plogs van Cynthia las. Ik zag haar to do lijstjes en dat leek mij een stuk handiger. Zij zette haar afspraken in blokjes neer een maakte haar to do lijstjes op een heel erg goede manier. Meteen begon ik dat te gebruiken in mijn bullet journal, en het werkte! Ik had veel meer overzicht op een dag en wist goed wat ik moest doen, en ik kreeg alles af wat in mijn to do lijstje stond. 

En nu doe ik het zo! Het is nu een bullet journal gemixt met de to do lijstjes van Cynthia, ik gebruik nog steeds de figuurtjes zoals het driehoekje voor school, maar het is voor mij wat logischer ingedeeld waardoor het een stuk overzichtelijker is geworden. 

heb jij ook een bullet journal? En hoe gebruik jij hem?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen