maandag 10 februari 2014

De happy challenge: wat is mijn droom?


Ik volg al een tijdje de blog van Lisanne en op dit moment is zij met een stel andere bloggers bezig met de happychallenge. Elke vrijdag post ze een nieuwe opdracht op haar blog die je kan uitvoeren. Ik kwam deze ontzettend leuke opdracht tegen die mij aan het denken heeft gezet: wat is jouw droom?


Dromen zijn belangrijk voor mij. Ik ben een dromer, 's nachts en overdag. Ik dagdroom over van alles en ben soms niet helemaal met mijn gedachten bij de de dingen waar ik met mijn gedachten hoor te zitten. Maar mijn droom beschrijven? Dat vond ik toch nog wel heel erg moeilijk. Na veel denkwerk is dit mijn droom geworden:


Mijn droom is dat ik mijn HAVO diploma haal. Het liefst in één keer natuurlijk. Daarna neem ik een tussenjaar waarin ik ga reizen, roadtrippen door Amerika in een hippiebusje lijkt me geweldig. Dat je gewoon niet weet waar je uitkomt, wat je gaat eten en wie je gaat ontmoeten. De vrijheid van het reizen. Dat lijkt mij een geweldig gevoel. Ik ga natuurlijk niet in mijn eentje roadtrippen, het liefst ga ik met een goede vriendin waarmee ik een geweldige tijd ga hebben. 

Ik droom ook over fotografie, het lijkt me geweldig om van mijn hobby mijn beroep te maken. Ik vind het geweldig om te fotograferen, om mensen op zo’n bepaalde manier vast te leggen dat hun karakter naar voren komt. Om dingen uit zo’n positie te fotograferen dat mensen er een bepaald gevoel bij krijgen. De kunstacademie lijkt me ontzettend leuk om te doen, natuurlijk is het best moeilijk om daar aangenomen te worden, maar in dromen kan alles dus word ik in mijn droom aangenomen en heb ik een geweldige tijd op de kunstacademie waarin ik ontzettend veel leer. Na de kunstacademie zou ik heel erg graag mijn geld willen verdienen met wat ik het liefst doe, mensen en dingen vast leggen op beeld. Als ik met fotografie later mijn kostje kan verdienen maakt mij dat heel erg blij, eigen baas zijn en zelf je werktijden kunnen bepalen lijkt mij ook wel wat. 

Verder droom ik nog over muziek, muziek is ontzettend belangrijk voor mij, ik wil later het liefst nog veel met muziek doen. Mijn viool gaat hopelijk niet van mijn zijde scheiden en mijn handen kunnen hopelijk nog veel piano’s bespelen. Ook ontdek ik vast nog heel erg veel nieuwe muziek en artiesten die ik non stop ga luisteren (zonder gehoorbeschadiging natuurlijk!)  

En wat is jouw droom? Wat zou je nou écht graag willen? Zonder na te denken of dat wel werkelijkheid kan worden. Denk niet in wat niet kan, denk in wat wel kan.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen