vrijdag 13 december 2013

Vinkjuh bestaat 1 jaar!!!


ja, ja het is zo ver. Vinkjuh bestaat 1 jaar! In dit artikel vertel ik jullie over het jaar dat mijn blog bestaat.



een jaar geleden, op 13-12-12 startte ik de blog Vinkjuh. Ik begon mijn blog door teske, mijn vriendinnen hadden het vaak over Teske en op een dag besloot ik eens naar haar blog te gaan. Meteen vond ik haar filmpjes en artikelen heel erg leuk en ik wist dat ik dit ook wou doen. Ik had al heel erg lang een passie voor schrijven maar wist niet hoe ik dat moest gebruiken, verhalen schrijven vond ik niks. Daar had ik het geduld niet voor. Maar toen ik op de blog van Teske rond keek wist ik dat ik dit hartstikke leuk zou vinden.

Zo gezegd zo gedaan, ik startte mijn blog en ik gooide meteen een artikeltje online. Een heel kort artikeltje waarin ik wat over mezelf vertelde. Ik wist nog niet zo goed hoe ik het wou aanpakken en snapte nog niet zo veel van het bloggen. Later kwamen er meer artikeltjes online en ik kreeg de smaak te pakken. Maar ik wist nog steeds niet zo goed welk onderwerp mijn blog nou precies had. Ik schreef gewoon over alles wat er in mij opkwam, niet binnen één bepaald onderwerp.

Toen ik een paar maanden later een keer geen inspiratie had zocht ik op google naar "inspiratie krijgen voor je blog". Dat bracht mij naar de blog van Lisanne. Daarvoor volgde ik alleen maar beautyblogs maar deze blog was heel anders. Hij ging over lifestyle & mind. Onderwerpen waar ik nog nooit veel over had gelezen. Ik bleef terug komen op de blog van Lisanne, en via haar blog kwam ik weer op blogs van anderen. Ik kwam ook op fashion blogs en vond dat meteen ook een leuk onderwerp. En zo was het onderwerp van mijn blog geboren "lifestyle & fashion". Ik schrijf nu nog steeds over de dingen die in mij opkomen, maar soms heb ik ook artikelen binnen een bepaald thema, dat vind ik fijn en zo weten bezoekers ook ongeveer wat ze op mijn blog kunnen verwachten.

Ik zag op de blogs die ik volgde ook veel artikelen met foto's erin voorbij komen. Dat wou ik ook! Ik had een compacte camera waarmee ik wat plaatjes begon te schieten en die online gooide. Toen kwam het idee om een goede camera te kopen, eentje waarmee mijn foto's nog mooier werden en waarmee ik meer kon. Ik nam een baantje en spaarde voor een echte spiegelreflex. Na een half jaartje werken en sparen kon ik hem dan eindelijk kopen, ik was blij als een klein kind en schoot de hele dag plaatjes. Door mijn camera kwam ik er ook achter hoe leuk ik fotograferen vond. Ik besloot er meer over te gaan schrijven toen ik op de blog paperboats kwam. Daar kwamen artikelen met de mooiste foto's voorbij. Dat wou ik ook, dus besloot ik mijn foto's ook te gaan delen (random foto's #1, #2, #3)

Al erg gauw ging ik elke dag posten, ik vond het bloggen super leuk en het dagelijks posten ging mij goed af. Ook ging ik bloggen voor school,  Ik heb dat toen zo'n 8 weken gedaan en vond dat super leuk! Ik kreeg ook veel positieve reacties op school over mijn blog, dat vond ik erg leuk.

sinds september is het wat rustiger op mijn blog, ik heb daar meerdere persoonlijke updates over geschreven (1,2). Ik vind het nog steeds heel jammer dat ik niet meer dagelijks post en ik doe heel erg mijn best om vaak te posten maar soms lukt het gewoon niet. Ik hoop dat ik me over een tijdje weer beter voel en ik weer vaker kan posten.

Mijn blog is dit jaar erg gegroeid. Ik begon met 2 pageviews per dag, en nu een jaar later heb ik 50-70 bezoekers per dag. Natuurlijk gaat het niet om de pageviews maar om het plezier dat je eraan beleefd maar het is natuurlijk wel leuk als er mensen zijn die je artikelen lezen. Ik krijg leuke reacties, ook van mensen die ik niet ken. Ik ben zeker nog niet van plan om te stoppen!

Ik wil iedereen bedanken die dit jaar mijn blog heeft gelezen, die reacties heeft geplaatst, tips heeft gegeven. Ik hoop dat jullie mijn blog blijven bezoeken en mij tips blijven geven want zo blijf ik groeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen