zondag 29 december 2013

music of the year


Nog een paar dagen en 2013 is voorbij, het was een mooi jaar. Met veel mooie muziek. In dit artikel laat ik jullie mijn favorieten van het jaar zien. Lees snel verder!

winter:
laten we beginnen met wat nummers die ik erg veel heb gedraaid tijdens de winter maanden.

dit nummer heb ik al heel erg vaak gehoord maar ik blijf het geweldig vinden. De stem van de zanger van Passenger is heel erg mooi en het nummer zit heel goed in elkaar. Ik ga hem in 2014 zeker nog heel vaak luisteren.
Dit nummer heb ik helemaal zwart gedraaid, ik vind de piano in dit nummer zo ontzettend mooi. Ook vind ik dat P!nk het heel erg mooi zingt. 


dit album kreeg ik vorig jaar met sinterklaas en ik heb hem de hele winter gedraaid. Ik blijf de muziek van Jason Mraz heel erg goed vinden en luister nog steeds heel vaak naar het album, sommige nummers maken me heel erg vrolijk en anderen maken mij heel erg rustig.



dit nummer blijf ik grappig vinden. Ik ben een hele tijd fan van Bruno Mars geweest maar dat is nu veel minder. Dit nummer blijf ik wel heel erg leuk vinden!



dit nummer blijf leuk! Het zit heel goed in elkaar en ik vind het leuk dat er steeds verschillende "stukjes" komen die samen het nummer vormen. 

Lente:
laten we door gaan naar de lente, de muziek die ik luisterde in de eerste zonnestralen van het jaar.



aan het begin van de lente ontdekte ik Macklemore, ik luister nog steeds veel naar hun muziek. Hun nummers zijn grappig en geven je energie.






ook ontdekte ik chef'special. Hun nummers zijn lekker 's zomers en super vrolijk! Ik wil ze nog steeds een keer live horen en hoop dat dat ook gaat gebeuren. Ik luister nog steeds regelmatig naar hun muziek.



dit nummer is ook lekker 's zomers en kwam ik toevallig tegen op spotify. Ik vind hem leuk!



ik vind de muziek van Caro Emerald ook heel leuk. Ik heb haar eerste album op mijn computer staan en luister daar nog vaak naar. Toen dit nummer uitkwam heb ik die ook meteen gedownload en vaak geluisterd.


dit nummer stond onder een youtube video en vond ik meteen heel erg leuk. Het is een super schattig nummer en het maakt me rustig!

zomer:
de warmste maanden van het jaar, welke muziek luisterde ik terwijl ik op het strand lag?


ik ben niet zo van de nederlandse muziek maar dit nummer vond ik meteen leuk, de tekst is makkelijk mee te zingen en het nummer blijft in je hoofd zitten!


het nummer van de Nikon reclame! Ik hoorde dit nummer altijd onder die reclame en elke keer zei ik dat ik zo graag wou weten hoe het nummer heette omdat ik hem zo leuk vond. Gelukkig heb ik hem gevonden!



de zomerhits! Volgens mij stond dit nummer in de hitlijsten van de zomer. Het is ook een heel lekker 's zomers nummer en ik word er vrolijk van!



en deze stond er volgens mij ook bij. Dit nummer heb ik ook echt heel erg veel geluisterd. Hij is lekker vrolijk en daar hou ik wel van.

dit nummer stond bij de suggesties op youtube en ik besloot hem te luisteren. Normaal hou ik niet zo van dit soort muziek maar dit nummer vond ik dan weer wel leuk.

herfst:
en toen werd het weer kouder en begon school weer, welke nummers luisterde ik toen?





Kate Nash heeft ook heel erg leuke muziek. Een beetje jazz-achtig en heel erg vrolijk! Haar nummers hebben ook heel erg leuke titels.


panic! at the disco heeft muziek waar ik erg veel energie van krijg. Ik luister vaak naar hun muziek op de fiets, dan fiets ik lekker hard :)






Ingrid Michaelson hebben jullie al vaker voorbij zien komen, ik vind al haar muziek super leuk en word heel erg rustig van haar nummers. Ik ga nog zeker vaker muziek van haar luisteren!





de muziek van The National vind ik helemaal bij de herfst en de winter passen. De stem van de zanger is zwaar en hun muziek doet me denken aan donkere herfst dagen. 




nog een keer Ingrid Michaelson, maar nu samen met Sara Bareilles. Ik vind de muziek van hun allebei super goed dus vind ik het nummer wat ze samen hebben gemaakt ook heel erg mooi. Het is heel rustig en veel instrumentaal, dat vind ik fijn.


dit nummer heb ik met twee vriendinnen gespeeld en dat was super leuk! Het nummer zelf is vrolijk maar ik krijg er ook energie van. Hoewel ik hem al heel vaak heb gespeeld gaat hij me niet vervelen, dus ga ik hem zeker nog vaak luisteren.


\
dit nummer heb ik erg veel geluisterd tijdens het fietsen. Ik vind de melodie heel erg leuk en de beat geeft me veel energie. Eigenlijk luister ik nooit naar dit soort muziek, maar dit nummer is toch wel heel erg leuk.

Birdy heeft ook heel erg mooie muziek, dit nummer is mijn favoriet. De piano die de hele tijd overal tussendoor komt is mooi, maar Birdy haar stem is ook heel erg mooi.

Heel veel mensen zijn in de ban geraakt van dit nummer en hij is ook gewoon ontzettend mooi. De tekst is heel erg mooi gemaakt en het word zo gezongen dat het je echt raakt.

weer een wat vrolijker nummer, Dirty Paws werd mij aangeraden door een vriendin en ik vond hem meteen heel erg leuk. Het is vrolijk en ik vind de gitaarsolo's heel erg leuk.

ik ontdekte deze herfst Imagine Dragons. Een vriendin had het er veel over en dus besloot ik eens te gaan luisteren, sindsdien heb ik het album ontzettend vaak geluisterd. Ik ga hem zeker nog heel erg vaak luisteren in 2014. 

laten we afsluiten met muziek die ik nog niet zo lang ken, kings of convenience. Ik luister nog niet heel erg lang naar hun muziek maar ik ben helemaal fan. Hun muziek is zo rustig en de stemmen van de twee jongens die zingen zijn super mooi. Ik heb nu 2 albums van hun gedownload en bezig met een nummer van hun te coveren met twee vriendinnen.

ik heb heel erg veel muziek geluisterd dit jaar en ik ga volgend jaar vast ook nog heel erg veel muziek luisteren.
welke muziek heb jij veel geluisterd dit jaar?









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen