dinsdag 31 december 2013

dit was 2013.


En dan is het jaar alweer bijna voorbij, wat is het snel gegaan zeg! In dit artikel vertel ik jullie hoe mijn jaar was en bedenk ik goede voornemens. Lees snel verder!



januari
in Januari begon ik steeds meer met mijn blog te doen, ik schreef meer artikelen en zoch inspiratie bij andere blogs. Ik maakte plannigen en probeerde regelmatig te gaan posten. Ik kreeg te horen dat ik niet veel groter meer zou worden en de winter kwam ineens opdagen. Ook droeg ik voor het eerst lenzen en hoefde ik mijn buitenboordbeugel niet meer te dragen.


februari
Februari was heel erg rustig. Ik at een week suikervrij en begon met mijn folderwijk. Voor mijn blog gebeurde er niet zo veel in Februari. Het ging lekker en ik begon er een beetje in te komen, maar veel bijzonders gebeurde er niet.

maart
Ik ging bloggen voor school en begon daarom met dagelijks posten. Dat ging me best goed af, ik begon het bloggen steeds leuker te vinden! Daarnaast had ik erg veel last van vermoeidheid en ging daarvoor naar de dokter om bloed te laten prikken. Ook ging ik naar de dutch youtube gathering waar ik erg veel leuke herinneringen aan overgehouden heb. En  ik maakte veel nieuwe vriendinnen waar ik erg blij mee ben :)




april
ik kwam voor het eerst in aanraking met het vrijwilligerswerk wat ik nu doe. Ik vond het toen zo leuk dat ik meteen had besloten ermee te beginnen, en nu doe ik het nog steeds! Ook maakte ik voor het eerst "een kijkje in mijn leven" en ging ik naar het rijksmuseum met school, dat was echt heel erg leuk en gezellig en ik heb super veel lol gehad!



 mei
ik ging voor het eerst naar de Primark en kocht een nieuwe bril. Ook zette ik het artikel over de mooiste plekken op aarde online, zonder te weten dat dat het meest bekeken artikel op mijn site zou worden.

juni
ik zette het 100e artikel op mijn blog online, kocht mijn spiegelreflexcamera die foto's maken een stuk leuker heeft gemaakt. Ik deed met mijn orkest mee aan een concours en kneusde mijn pols. Aan het begin van de maand kreeg ik het nieuws dat mijn opa euthanasie wou gaan doen. Ik nam afscheid van hem en aan het eind van de maand overleed hij.




juli
Het begin van juli was een beetje hectisch, mijn opa werd gecremeerd en ondertussen moest ik de laatste opdrachten voor school afronden en de laatste toetsen halen. Ook ging ik ging op zeilkamp, waar ik ontzettend veel leuke herinneringen aan over heb gehouden. Mijn zomervakantie begon en ik ging op vakantie naar Engeland.




augustus
ik genoot van mijn vakantie, sprak veel af met vriendinnen en deed leuke dingen. Ook maakte ik voor het eerst outfitfoto's voor mijn blog en kafte ik voor het eerst boeken voor school. De lens van mijn spiegelreflexcamera ging kapot waardoor ik een tijdje geen camera had.



september
school begon weer en dat leverde meteen veel stress op omdat ik in een klas terecht kwam waarin ik me niet veilig voelde en het totaal niet naar mijn zin had. We strooiden met de familie de as van mijn opa uit over zee en er stond een giraf op de hoek van mijn straat.






oktober
ik voelde me nog steeds rot over mijn klas en was dan ook blij dat het herfstvakantie was. Ik ging naar vriendinnen, bracht een bezoek aan pampus en ging naar Dinxperlo om Jasmijn te meeten. Ook had ik nog een andere meeting van mensen op twitter, ik vond het eerst heel eng om te gaan maar uiteindelijk was het hartstikke leuk! De boom voor ons huis viel voor de helft om vanwege de harde storm en ik maakte voor het eerst portretfoto's van iemand.






november
ik begon weer meer te tekenen en tekende onder andere tekeningen bij quotes. Ik werd 15 en knipte mijn haar af om het weg te geven aan haarwens.



december
ik kreeg mijn nieuwe telefoon binnen, deed suprises met vriendinnen en kwam terrecht in de tweede zware storm dit jaar. Ook haalde ik samen met mijn vioolles 450 euro op voor serious request en kwam ik er achter dat ik niet zo goed in bakken ben.

dit was mijn jaar in vogelvlucht! Het was een bijzonder en leerzaam jaar. Ik ben erg veranderd (vind ik zelf) ik begon het jaar als een onzeker meisje met een bril en een buitenboordbeugel en eindig het jaar als een veel zelfverzekerder meisje met lenzen en een beugel die er bijna uit mag. Ik ben niet alleen van buiten verandert. Van binnen ook, ik sta steviger in mijn schoenen nu en weet beter wie ik ben en wie ik wil zijn. Ik hoop dat ik in 2014 nog zelfverzekerder word, dat is namelijk een veel beter gevoel dan de onzekerheid. Ik wil nog heel veel leren in 2014, in alle opzichten!

goede voornemens:
ja, bij een nieuw jaar horen ook goede voornemens, dit zijn die van mij:

- gezonder eten, deze stond er vorig jaar ook in maar hij komt er dit jaar ook gewoon weer in. Ik heb vorig jaar erg mijn best gedaan om gezond te eten maar het is niet helemaal gelukt. Dus probeer ik het dit jaar gewoon weer!

- meer bloggen, de laatste tijd is het wel erg rustig geweest op mijn blog en dat wil ik in 2014 graag gaan veranderen! Ik hoop dat ik in 2014 weer dagelijks kan gaan posten en wil meer tijd gaan steken in mijn artikelen.

- school, deze staat volgens mij ook elk jaar op mijn lijstje. School is gewoon best belangrijk en ik wil graag goede cijfers halen en over gaan. Voor de kerstvakantie ging het niet geweldig op school, ik had geen concentratie, geen zin om te leren en haalde niet heel erg veel goede cijfers. Dat wil ik in 2014 graag gaan veranderen!

- zelfverzekerder worden, dat lazen jullie hierboven ook al. Ik hoop heel erg dat het lukt!

ik wil jullie ook heel graag een gelukkig nieuwjaar wensen, doe voorzichtig met vuurwerk want het zou zonde zijn als je je zou verwonden. Tot in 2014! :)

hoe was jouw 2013?



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen