zondag 24 november 2013

voetbalwedstrijd.

voetbal, een spelletje waarbij 22 man achter een bal aan loopt en er soms word gescoord. Ik ben geen voetbalfan, het tegenovergestelde zelfs. Ik snap niet dat mensen zo hyper worden van een voetbalwedstrijd. En verwacht dan al helemaal niet dat ik alle namen van de spelers onthou en weet bij welke club ze spelen. Nee, voetbal is niet echt iets voor mij. Maar als je dan een voetbalwedstrijd in het echt mee mag maken, dat is toch weer wat anders. Dinsdag ging ik naar Nederland- Colombia in de Amsterdam arena. Lees verder voor het verslag!


Nederland- Colombia dus. Het Nederlands elftal vind ik het leukst om naar te kijken. Ze vertegenwoordigen toch wel mooi ons land. De wedstrijd was erg leuk. Ik heb wat foto's gemaakt om jullie een beetje een beeld te geven van hoe het was.

Het begon al met de trein, het was zo druk en we konden ons nog net ergens bij proppen. Er viel bijna iemand flauw en iemand gooide per ongeluk een flesje Arizona over me heen.


we kwam het stadion binnen en het eerste wat ik dacht was "wow, wat is het groot!"



allemaal pers en cameramannen langs de lijn, je ziet ook wat voor organisatie zo'n wedstrijd is.


warmlopen

de oranje leeuwen kwam voor wat sfeer zorgen. 

gezellig!
het was best druk in het publiek.
daar komen ze!

na het volkslied kwamen er ineens slierten confetti naar beneden. 

de wedstrijd is begonnen!

eerste kans voor Nederland.

Iedereen was best agressief en het ging er hard aan toe. Er zijn aardig wat blessures geweest.

de wedstrijd eindigde in 0-0. Wat heel goed was aangezien Nederland bijna de hele wedstrijd met 10 man heeft gespeeld en de beste paar geblesseerd waren.

en toen moesten we nog naar huis komen met de drukte op het perron. En dat was nog best moeilijk, we hebben 4 treinen gemist voordat we ons ergens tussen hebben weten te proppen. We stonden met zo'n 300 man op het perron en het was super druk. Uiteindelijk hadden we de trein om 23:30 en waren we om 00:15 thuis. Ondanks al het gedoe vond ik het super leuk!

heb jij wel eens een voetbalwedstrijd in het stadion mogen bekijken?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen