zaterdag 5 oktober 2013

mensen.


een mens, ik ben het zelf. Jullie zijn het. Maar niet alle mensen zijn even leuk. Ik zou soms willen dat mensen anders waren.



Elke dag heb je met elkaar te maken, je ziet elkaar op school, wacht samen bij het stoplicht of wijst elkaar de weg in de drukke stad. Je kan mensen niet ontwijken, tenzij je jezelf isoleert en de hele dag alleen thuis zit. Ik heb ook regelmatig met mensen te maken, de één vind ik aardiger dan de ander. Maar het hoort erbij dat je niet iedereen aardig kan vinden, je kan niet door iedereen geliefd worden.


waar ik het meest moeite mee heb zijn groepen. Groepen zijn zo stom! Waarom zou je altijd bij je standaard groep blijven als er nog zoveel meer mensen zijn? Ik heb nooit bij een groep gehoord en heb me daarom best vaak alleen gevoeld. Nu heb ik gelukkig wel wat groepjes waar ik bij hoor, dat is een fijn gevoel. Maar groepjes maken bij bijvoorbeeld gym vind ik nog steeds best moeilijk, omdat ik altijd bang ben dat mensen mij af wijzen om mijn persoonlijkheid. Als mensen dan zeggen dat ik niet bij ze kan trek ik me dat heel erg aan. Daarom stap ik niet meer zelf af op mensen om met hun een groepje te vormen maar wacht ik aan tot mensen naar mij komen, niet echt slim maar zo voel ik me wat minder afgewezen soms.

























Gelukkig heb ik al heel veel geleerd en vind ik dingen als groepen maken steeds minder vervelend, ik ga het nooit helemaal goed kunnen maar het is in ieder geval al fijn dat het iets minder pijn doet als mensen mij afwijzen. Ik probeer altijd gewoon tegen mezelf te zeggen "het ligt niet aan jou" maar soms is dat toch wel heel erg moeilijk als ik zie hoe anderen zoveel lol met elkaar hebben en ik er niet bij hoor. Daarom is het voor mij ook best moeilijk dat ik nu bijna geen vrienden meer heb in mijn klas en al mijn vriendinnen in een andere klas zitten. Ik voel me dan een beetje een buitenstaander en heb het gevoel dat ik er niet meer bij hoor. Hopelijk komt daar snel verandering in.


















dit waren even mijn hersenspinsels, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Moet ik dit vaker doen? En hoe denk jij over dit onderwerp?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen