dinsdag 29 oktober 2013

de voor en nadelen van de stad.

Aerial view of Utrecht, The Netherlands.  Utrecht city and municipality is the capital and most populous city of the Dutch province of Utrecht.  It is located in the eastern corner of the Randstad conurbation, and is the fourth largest city of the Netherlands.
Ik woon al mijn hele leven in de grote stad, ik ben geboren en getogen in Utrecht en heb het heel erg naar mijn zin. In dit artikel vertel ik jullie mijn voor en na delen van het wonen in de stad.



voordelen:

- alles is in de buurt en ik hoef nergens ver voor te reizen. De supermarkt zit om de hoek, bagels en beans zit er naast. De stad is 10 minuten fietsen, het station 15. Ik kan even "snel" iets gaan halen bij de Hema of ander winkel want ik ben er zo. Dat vind ik ontzettend fijn omdat ik me niet hoef te haasten als ik iets wil ruilen of iets vergeten ben te halen.

- ik hoef me niet druk te maken over de openingstijden van winkels, de meeste winkels in Utrecht zijn tot best laat open en elke zondag is het koopzondag. De Jumbo om de hoek is tot 22:00 's avonds open dus als ik nog even boodschappen moet doen hoef ik me er niet druk om te maken of de winkel wel open is, scheelt veel stress!


- ik vind de sfeer in de stad geweldig! Alle verschillende mensen die je ziet, verschillende dingen die er gebeuren, alles! In de stad gebeurt er altijd wel wat en dat vind ik super leuk. Geen één dag is hetzelfde en dat vind ik leuk omdat ik wel van veranderingen hou.

OUDEGRACHT - 't WED - Utrecht
nadelen:

- wat ik hier boven al noemde is dat er veel gebeurt in de stad, de stad is heel druk en het is nooit écht rustig. Dat is iets waar ik me soms wel aan kan storen. Er zijn erg veel feesten of festivals en aangezien ik dicht bij het centrum woon kan ik met alles mee genieten. En dat is niet altijd even leuk.

- niet alle types in de stad zijn even aardig, er zijn best veel zwervers en mensen die niet helemaal sporen. Als ik naar huis fiets uit de stad moet ik altijd door een straatje met veel enge types, dat vind ik dan best wel eng en fiets daar altijd zo snel mogelijk door heen.
Utrecht's Dom Tower

wat vind jij van de stad?



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen