maandag 9 september 2013

tag: first things.


vandaag heb ik weer een tag voor jullie, dit keer de first things tag. Ik kwam hem op verschillende blogs tegen en ik vond hem er leuk uit zien, lees snel verder voor de vragen!





Eerste ding dat je doet als je 's ochtends wakker wordt
dat verschilt heel erg. Doordeweeks probeer ik mezelf zo snel mogelijk mijn bed uit te krijgen anders kom ik te laat op school. Maar in het weekend ga ik meestal muziek luisteren en social media checken. Even kijken of andere mensen nog leuke dingen hebben meegemaakt. Daarna slaap ik soms nog even verder of ga ik mijn bed uit.

Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van werk of school
meestal ga ik eerst iets drinken met mijn moeder, even bij kletsen. elkaar vertellen hoe onze dag was, dat soort dingen. Als ik geen huiswerk heb ga ik soms even tv kijken of iets doen op mijn laptop. Als ik veel huiswerk heb begin ik meteen aan mijn huiswerk zodat ik daarna lekker kan ontspannen.

Eerste auto
ik ben 14. Dus ik heb nog geen auto helaas...

Eerste ongeluk/verkeersovertreding
een ongeluk heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Ik ben wel eens kijker geweest van een ongeluk maar heb er zelf nooit midden in gezeten. Mijn eerste verkeersovertreding was denk ik door rood rijden.  Voor de rest ben ik een heel braaf meisje en ben ik heel netjes in het verkeer :)

Eerste ding wat je wilde worden als je groot was
iets wat iedereen als klein meisje wel wilde worden: prinses. Maar dat is natuurlijk geen beroep. ik kwam toevallig laatst een oud vriendenboekje van mij tegen waarin stond dat ik ruiter wilde worden. Dat is natuurlijk ook geen beroep maar ik wou altijd graag iets met paarden doen. Ik denk dat modeontwerpster het eerste échte beroep was wat ik wou worden. Ik had met een vriendinnetje een eigen "tijdschrift" de passievrucht. Waar we ontwerpen in plaatste.
Eerste keus qua drinken
Coca cola cherry! Coca cola cherry is echt mijn verslaving. Ik vind het veel lekkerder dan normale cola en hoewel ze het niet overal verkopen zou dat toch het eerste drankje zijn dat ik in de supermarkt uit kies.

Eerste keus dessert
tiramisu vind ik denk ik wel het aller lekkerste dessert. Ik vind de smaak van tiramisu heel erg lekker en haal het ook wel eens in de supermarkt. Maar helaas ben ik de enige in mijn familie die het lekker vind dus moet ik een bak helemaal alleen op eten. Daarom haal ik het niet vaak omdat het toch best machtig is....

Eerste liedje dat in je opkomt
Asleep van the Smiths, het liedje wat ik nu luister.
Eerste grote aankoop
ik kan nu zoals elke blogger mijn camera gaan zeggen, en hoewel dat mijn grootste aankoop was is mijn aller eerste vrij grote aankoop mijn ipod touch. Ik had geld voor mijn verjaardag gevraagd en toen ik hem uiteindelijk kon kopen was ik heel blij. Hij koste 180 euro. Best veel voor een meisje van 11. Ik heb hem nu nog steeds en hoewel ik er geen apps meer op kan downloaden staan er wel zo'n 600 nummers op.

Eerste baantje

dat was mijn folderwijk. Ik ben daar inmiddels weer mee gestopt omdat ik het erg slecht geregeld vond bij het bedrijf waar ik werkte. Mijn folders kwamen elke week veel te laat en er waren zelfs weken dat ze niet kwamen. En ik vond het op een gegeven moment niet meer leuk om elke keer hetzelfde rondje te moeten sjouwen met folders.

 Eerste keer in het vliegtuig
ik ben nog nooit met het vliegtuig geweest! Het is voor ons best moeilijk om met het vliegtuig ergens naar toe te gaan. Fietsen kunnen niet makkelijk mee in het vliegtuig. Mijn ouders hebben geen rijbewijs dus een auto huren is ook geen optie. Elke dag een fiets huren kost ook wel weer heel veel geld dus meestal gaan we gewoon ergens naar toe fietsen en daar overnachten. Dan kunnen we tenminste alles makkelijk bereiken. Maar ik zou heel graag een keer met het vliegtuig willen.
dit was de tag weer! Als je hem leuk vond kan je hem overnemen voor op je eigen blog, zet het linkje dan in de comments. Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie hem hebben ingevuld.

1 opmerking: