woensdag 18 september 2013

persoonlijke update- school.


Het is alweer een tijdje geleden dat ik een persoonlijke update heb geschreven, gewoon even heb gekletst. Ik vond dat het wel weer eens tijd werd dus heb ik voor jullie mijn gedachten, leuke dingen en stomme dingen op geschreven. Lees snel verder!


laten we beginnen met school, voor mij is het nu ook echt begonnen. Ik ben begonnen in de derde, veel mensen zeggen dat dat het zwaarste jaar is. En dat merk je wel hoor. Je moet stukken harder werken dan in de tweede en alles word een stuk strenger. Vandaag (dinsdag) heb ik mijn eerste toets gehad, je kon er niet voor leren maar krijgt er wel meteen een beoordeling voor die meetelt voor je overgang. De eerste toets was begrijpend lezen en hij ging best slecht. Hij was niet persé heel moeilijk maar ik had gewoon te weinig tijd. Ik ben benieuwd of ik een voldoende heb gehaald, het zou wel een lekker begin van het jaar zijn als ik meteen een onvoldoende haal voor mijn eerste toets. Voor de rest heb ik de komende weken nog toetsen voor wiskunde, frans en natuur


Ja, natuur. Dat is het volgende onderwerp. We hebben nu écht natuurkunde, met formules enzo. En ik vind het verschrikkelijk. Ik was al blij dat ik die 2 uur wiskunde per week overleefde, maar dan komt er ook nog eens 8 uur natuurkunde bovenop. Lekker dan. Ik snap de logica gewoon niet. Alle getallen en formules gaan mij duizelen en dan snap ik het écht niet meer. Ik weet in ieder geval nu al dat ik geen natuurprofiel wil kiezen aan het einde van het jaar.

En dan hebben we er ook nog eens rekenen bij gekregen. Ik ben de eerste die daar examen in moet doen, de regering heeft besloten dat we slecht zijn in rekenen dus moeten we het maar beter leren. Gelukkig kan je de toets 2 keer doen want ik ben er echt heel slecht in. Bij metingen kom ik uit op F1 niveau. Dat is het niveau wat kinderen op de basisschool hebben, niet het niveau dat kinderen in de derde hebben. Aan het einde van het jaar moeten we op F3 niveau zitten. Het word nog hard werken om dat voor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik zo slecht in rekenen ben door mijn basisschool, ik had een docent die niet kon uitleggen en tegen mij zei dat ik deed alsof ik het niet snapte. Ik moest alles dus een beetje zelf uitzoeken. Daar kom je ook niet echt ver mee.



Ik merk dat ik echt weer moet wennen aan de drukte van school. Goed plannen, leren, lange dagen. Ik word er erg moe van en heb 's middags dan ook niet veel puf meer om veel te doen. Dat word meestal dan gewoon mijn bedje in met mijn laptop. Wat ook niet erg mee helpt is dat ik erg slecht slaap, ik voel me de laatste tijd best vaak rot en ga dan over van alles piekeren. Als ik dan in bed lig kunnen mijn gedachten gewoon niet stoppen en maak ik mezelf langzaam gek. Ik slaap dan meestal erg laat en de volgende dag gaat de wekker gewoon weer om zeven uur.

ik zei al dat ik me erg rot voel de laatste tijd dat komt omdat mijn klas van dit jaar heel erg tegen valt. Ik zit met allemaal meisjes met een erg grote mond en ik als verlegen meisje voel me daar erg onzeker door. Ook zitten alle vriendengroepjes bij elkaar in de klas, waardoor ik vaak alleen ben met gym en andere vakken. Dat geeft mij het gevoel dat ze me niet mogen of dat ik niet goed genoeg ben. Ik zit gelukkig wel met twee vriendinnen waar ik het erg gezellig mee heb maar blij word ik er niet van. De rest van mijn vriendinnen zitten niet meer bij mij in de klas en dat vind ik heel erg jammer, ik ken ze nog niet zo lang en ben daardoor bang dat ze me links laten liggen omdat ze elkaar veel beter kennen dan mij. Daar loop ik erg veel over te piekeren en dat is niet fijn. Gelukkig zijn er vriendinnen waar ik mijn hart kan uit storten en dat geeft altijd een fijn gevoel, maar de volgende dag pieker ik vrolijk verder.

Ik heb geprobeerd van klas te ruilen maar dat is helaas niet gelukt, dat vind ik heel jammer omdat ik me echt heel rot voel over mijn klas. Ik heb het nu voor de tweede keer gevraagd en mijn ouders helpen ook mee, dus ik hoop dat het nu we lukt en ik snel weer met meer plezier naar school kan gaan.

Naast dat ik slecht slaap en me niet zo fijn voel op school gaat het wel goed met me. Ik vind het wel heel jammer dat de zomer voorbij is en het weer kouder word buiten, ik voel ook dat ik weer verkouden word en hoop dat ik niet ziek word. Maar het heeft ook weer zo zijn voordelen. Lekker onder een dekentje op de bank liggen bijvoorbeeld.

hoe gaat het met jullie?





1 opmerking:

  1. Ahh Vinkie, wat balen van je klas! Ik hoop dat het snel opgelost word. Wees niet bang je mond open te doen en voor jezelf op te komen bij je ouders en mentor! Een klas waarin je je op je plaats voelt en goed kunt leren kan het verschil maken wat betreft het met plezier naar school gaan (zeg ik dan, iemand die meer dan 4 jaar gepest werd en op het laatst helemaal niet meer ging).

    Ik las ergens anders dat je van mintgroen houd? Ik trek speciaal voor jou mijn nieuwe mintgroene all-stars aan volgende week.

    Met mij ging het goed vandaag. Wees niet bang het te vragen als je me ziet, ik zit altijd wel te lachen en gek te doen, maar net zoals iedereen zijn er leuke dingen en minder leuke dingen die je bezighouden. En als je even iets kwijt wilt moet je het gewoon aangeven, ik ben altijd wel in voor een serieus gesprek. Ik dacht dat jij het wel naar je zin had vanavond met Jack en vriendinnen?

    Hannah :)

    BeantwoordenVerwijderen