zondag 1 september 2013

Engels snoep.





in de zomervakantie ben ik op vakantie geweest naar Engeland. Ik hoorde van veel mensen dat ze daar veel eten hebben wat ze in Nederland niet verkopen. Ik ben gek op buitenlands eten! Dus ik besloot wat dingen te kopen en voor jullie uit te testen. Ik heb veel chocola gekocht en de meeste chocola heeft het warme weer niet overleefd en is dus wat gesmolten en minder mooi geworden. Als nog wou ik ze graag op de foto zetten voor jullie. Dus sorry voor de lelijke vormen van de chocola. Maar ze hadden eigenlijk alleen chocola in Engeland die ze niet in Nederland verkochten. Het snoep daar was eigenlijk gewoon hetzelfde als in Nederland.






kit kat chunky Mint.

Chocola met Mint erin is typisch Engels. Zo heb ik daar ook after eight gegeten. Pure chocola met mint erin. Toen ik deze Kit kat met mint erin in de winkel zag liggen kon ik hem niet laten liggen en wou ik hem heel erg graag uit proberen. De after eight beviel mij heel erg goed dus ik was ook heel erg benieuwd naar de Kit Kat. Maar deze Kit Kat viel erg tegen! Ik vond de mint smaak veel te overheersend en je proefde de chocola bijna niet. Ik vond hem eigenlijk gewoon naar tandpasta smaken, maar dan veel viezer. Ik werd er zelfs misselijk van en heb de helft in de prullenbak gekieperd, geen aanrader!

cijfer: 4, omdat ik de smaken niet goed in balans vond en de smaken niet lekker vond.
kit kat chunky peanut butter.
toen ik voor het eerst Amerikaans snoep met pindakaas er in at was ik bang. Mij leek de combinatie pindakaas chocola helemaal niet lekker. Maar ik vond het heerlijk. Ik zag deze Kit Kat met pindakaas smaak in een klein winkeltje liggen en wou hem meteen mee nemen. Ik vond hem heerlijk! Ik vind chocola in combinatie met pindakaas echt heel lekker. Deze pindakaas was ook erg lekker van smaak. Waarom verkopen ze deze in Nederland niet?

cijfer: 9! Omdat ik hem echt heel erg lekker vond.
















double decker.
deze reep kwam ik tegen op het station. De naam vond ik heel grappig en de tekst die er op stond klonk lekker. soft on top with a crispy bottom. Ik besloot hem mee te nemen en uit te testen. Wat was hij lekker zeg! Het was een soort Lion maar dan met meer lagen. Er zaten ook van die koekballetjes in maar er zat ook nog wat van crème in, zoals je bijvoorbeeld in een Mars hebt.

cijfer: 7,5 omdat ik hem niet onwijs bijzonder vind maar wel "gewoon" lekker.


Toxic Waste Nuclear Sludge.
ik sluit af met het enige Engelse snoep dat geen chocola is. Ik werd door vriendinnen en andere mensen gewaarschuwd dat ik vooral géén zure snoepjes moest kopen in Engeland omdat die ultra-zuur zijn. Zeiden ze. Maar natuurlijk deed ik weer eigenwijs en kocht ik deze ultra-zure snoepbar. Ik was erg benieuwd of ze gelijk hadden en hij écht zo zuur was. Ik kan best goed tegen zure dingen en was dus heel erg benieuwd naar de smaak van deze. Hij rook een beetje naar Maom snoepjes. Maar ik vond hem heel anders smaken. Aan het begin smaakt hij lekker zoet maar daarna word hij ineens heel erg zuur. Niet een beetje maar echt heel erg. Mijn mond begon er helemaal van te branden. Ondanks dat hij heel zuur was vond ik hem niet vies. Hij had wel wat minder zuur gemogen maar de smaak was nog best lekker. Dit is officieel het zuurste snoepje dat ik ooit heb gegeten.

cijfer: 7, omdat ik de smaak best lekker vond maar hij veel te zuur was.


mijn hoofd toen ik het snoepje proefde.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten