zondag 11 augustus 2013

ik hou van Nederland omdat...



Ik woon al mijn hele leven in Nederland. Ik ben er geboren en getogen en ben van Nederland gaan houden. Maar waarom?



Ik hou van Nederland omdat wij grachten hebben. Voor toeristen is het heel bijzonder dat wij water hebben in het centrum van een stad, maar voor mij is het normaal. Toch mis ik de grachten wel als ik ergens anders ben. Ze maken toch wel deel uit van het land en ik vind het super leuk om over de grachten te kano├źn, waterfietsen of varen.



Ik hou van Nederland omdat wij brood met hagelslag en pindakaas kunnen eten. Hier is niet heel veel uitleg bij nodig denk ik. Het is gewoon heel lekker en ik mis het altijd als ik op vakantie ben in een ander land.

Ik hou van Nederland omdat er veel toeristen komen. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe toeristen zich verbazen om het feit dat wij bijvoorbeeld water door de stad hebben lopen. Of toeristen die foto’s maken van de fietsen en kreten slaken als ze een oud huisje zien. Voor mij is het allemaal heel normaal maar de toeristen vinden alles heel bijzonder. Vooral Japanners, die zien Nederland door hun camera.



Ik hou van omdat wij op de fiets naar school kunnen gaan. Fietsen is leuk. Vooral als het lekker weer is. Ik ga elke dag op de fiets naar school en vind het veel fijner dan het openbaar vervoer, waarmee ik vorig jaar wel eens naar school ben geweest. Je kan zelf weten wanneer je weg gaat en zit niet aan een vertrektijd vast, zoals bij het openbaar vervoer. Fietsen is alleen niet zo leuk in de winter of als het regent maar dan doe ik het alsnog omdat ik anders in mijn eentje met de bus moet. En dat vind ik niet leuk.



Ik hou van Nederland omdat het hier niet al te warm is. ik vind het heerlijk als het een beetje warm is in de zomer. Maar ik kan er niet tegen als het zo warm is dat je niks meer kan en het van dat zweetweer is waarbij je helemaal gaat plakken. Daarom vind ik het wel fijn dat het in Nederland nooit heel warm word. Dan kan ik gewoon naar buiten zonder dat ik alsmaar in de schaduw moet blijven.

waarom hou jij van Nederland?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen