woensdag 7 augustus 2013

een perfecte plek met donkere wolken.




En daar zit ik dan, en ik typ dit. Geen persoonlijke update of vakantie update. Nee ik wil gewoon wat kletsen en jullie wat dingen vertellen.





Ik typ dit niet thuis achter mijn bureau maar op een plek waar ik een echt vakantiegevoel krijg. Ik zit op de rand van een bruggetje en kijk uit op een beekje en uitgestrekte graanvelden.  Het is hier heel stil, je hoort geen weg alleen wat krekels. Er staat muziek op en mijn broertje loopt foto´s te maken met mijn camera. Ik heb hem maar meegevraagd anders zit ik hier zo alleen.




Ik hoorde net ineens wat geplons, het was een vis. Eigenlijk is dit een plek om te vissen maar volgens mij komt er niemand. Ik voel me hier echt vrij. Gewoon het gevoel dat je alles aan kan. Als je hier naar toe fietst, tussen de wijde graanvelden door heb je het gevoel dat je overal naar toe kan fietsen. Alsof je vrij bent en je de hele wereld aan kan.



Soms komt mijn broertje trots wat foto´s laten zien. Het is heel gezellig met hem erbij. We hebben muziek bij ons en dat staat lekker op. Niemand die het hoort. Verderop is de camping. Daar slaapt de helft nog. Ik werd al heel vroeg wakker door de broodjesbus. Die ging omroepen wat hij allemaal verkocht. Daar slaap je natuurlijk niet doorheen. Waarschijnlijk heeft de helft het niet gehoord omdat ze hun gehoorapparaat niet in hadden, want dat is het publiek op de camping. 65+ met een gehoorapparaat.
de camping








Gisteren was ik hier ook. Ik wou beginnen aan mijn artikel, maar toen zagen mijn broertje en ik ineens dit:

Donkere wolken kwam steeds dichter bij en we zagen om de zoveel tijd lichtflitsen, ik pakte snel mijn camera en probeerde het te fotograferen. En toen waren de wolken ineens bijna boven ons. Snel pakte we onze spullen en haastte ons naar de camping. Daar bleek dat het onweer langs ons ging. We zagen alleen de flitsen maar hoorde geen donder. 

Met de hele camping begaven we ons naar de weg om de bliksem te bekijken. Ik nam mijn camera mee en probeerde de perfecte bliksemfoto te maken, na zo’n 500 foto’s te hebben geschoten kwam hij er dan uit. De perfecte bliksemfoto. Wat was ik blij! Ik wou al heel lang een foto maken van de bliksem en nu was het gelukt. Zie hier het resultaat:



Dit was een vrij kort artikel maar ik wou dit gewoon even met jullie delen. Geniet van je woensdag!





1 opmerking: