dinsdag 6 augustus 2013

3 nadelen van klein zijn.



Ik schreef een paar dagen geleden een artikel over de voordelen van klein zijn nou leek het me leuk om jullie te vertellen over de nadelen van klein zijn.



- Ik word heel vaak jonger geschat. Mensen denken meestal dat ik 11/12 ben in plaats van 14. Ze gaan me dan heel erg kinderlijk behandelen en doen alsof ik niks zelf kan. Dat vind ik heel irritant. Soms vragen mensen niet eens meer naar mijn leeftijd maar gaan ze er gewoon vanuit dat ik jonger ben dan 12 waardoor ik bijvoorbeeld nog een kinder kaartje krijg in het museum of in de trein. Ik vind het prima om er zelf mee te smokkelen maar als mensen er gewoon van uit gaan, dat vind ik heel vervelend. Ook vinden mensen mij vaak schattig en dat vind ik ook heel erg vervelend.
-Als ik in de supermarkt ben kan ik niet overal bij. Ik moet vaak aan mensen vragen of ze iets van de bovenste plank voor me willen pakken omdat ik er simpelweg niet bij kan. Gelukkig zijn er altijd wel lange mensen in de buurt dus ik hoef nooit ergens in te klimmen ofzo maar ik vind het altijd een beetje gĂȘnant om dat aan mensen te vragen. Zo was ik laatst in de H&M en kon ik ook nergens bij, gelukkig had ik een vriendin bij me en die heeft alles voor me gepakt en terug gehangen. Toen ik het voor een keer zelf wou proberen kreeg ik wel wat rare blikken van mensen. Het ziet er natuurlijk ook een beetje raar uit als er ineens iemand midden in de winkel staat te springen.

-Als ik naar de film of het theater ga moet ik er altijd erg op letten dat er geen lange mensen voor me zitten. Het liefst zit ik achter een lang kind want anders kan ik er helemaal niks van zien. Het helpt meestal nog wel een beetje als ik op mijn jas ga zitten, maar met erg lange mensen voor me moet ik meestal van plek veranderen. Ik heb erg lang op van die kinderverhogingen gezeten maar vind nu eigenlijk dat dat niet meer kan. Dan voel ik me wel heel erg klein. 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen