maandag 22 juli 2013

vakantie update #1


Vakantie update #1
Zoals ik vorige week al heb laten weten ben ik deze week en de volgende paar weken op vakantie. Ik ben  druk bezig met vloggen maar het leek me ook leuk om jullie om de zoveel tijd een update te geven. En vandaag is het tijd voor update 1!


ik ga niet op vakantie zoals elk gezin. Mijn ouders hebben allebei geen rijbewijs en daarom hebben wij dus ook geen auto. Als ik dat vertel aan andere mensen vragen ze zich altijd af hoe wij dat dan doen met vakantie omdat wij geen auto hebben. Heel simpel, wij gaan met de fiets. 

Ik ga al sinds ik 2 jaar ben mee. Eerst in het kinderzitje voorop, daarna in de fietskar, aanhangfiets en sinds ik een jaar of 7/8 ben ga ik op mijn eigen fiets mee. Ik ga dus nu al meer dan 10 jaar mee en vind het steeds minder leuk worden. Het liefst ga ik ook gewoon met de auto op vakantie, maar dat kan niet helaas. Gelukkig gaan we ook wel eens met de trein op vakantie. Ik wil niet elke vakantie de hele dag op de fiets zitten, de hele dag zweten en dan daarna uitgeput op een camping aankomen. Ook vind ik het jammer dat ik heel weinig mee kan nemen. Maar dit is nou eenmaal de enige manier hoe we makkelijk op vakantie kunnen. Als we op vakantie gaan rekenen we 1 week voor de heenweg en 1 voor de terug weg. We fietsen (meestal) elke dag en slapen ’s nachts op een camping.

Maar goed, nu verder met deze week. We zijn deze week op weg gegaan naar Engeland, waar we sinds gisteren zijn. We zijn maandag weggegaan en hebben toen het grootste deel van de dag in de trein richting Vlissingen gezeten, waar we met de boot over zijn gegaan naar Breskens. Vanuit Breskens zijn we langs de kust naar de camping gefietst waar we 2 nachten zijn gebleven omdat we graag even naar het strand wilde. We hadden in eerste instantie een rustige plek maar later kwamen we er achter dat we tegenover een stel onrustige Belgen stonden. We hadden niet heel veel last van ze maar op de laatste avond waren ze wel heel luidruchtig en kwamen we er achter dat ze een waterpijp rond lieten gaan, die waren dus stoned. Daarna zijn we richting België gefietst waar we op een camping stonden waar het nog erger was dan de camping daarvoor. We zaten heel erg dicht bij de weg en aan een speelplaats waar kinderen de hele dag aan het spelen waren. Gelukkig bleven we er maar één nacht en gingen we snel door naar de voorlopig laatste camping. We hadden een camping pal naast Plopsa land maar hebben daar gelukkig niet veel last van gehad. We stonden op de camping met een jongerenkamp en hebben het daar best gezellig mee gehad. Op deze camping zijn we ook één nacht gebleven en toen zijn we door gegaan naar de plaats waar de boot richting Engeland vandaan vertrok. We hadden besloten te verblijven in een jeugdherberg zodat we de volgende ochtend niet zoveel in hoefde te pakken en snel bij de boot te kunnen zijn. 

We gingen naar de toeristen informatie om naar een plattegrond van de stad te vragen. De mensen daar waren erg aardig en vroegen aan ons waar we naar toe gingen. We vertelde dat we met de boot naar Engeland gingen. Ze keken elkaar vragend aan en zeiden toen dat er helemaal geen boot vertrok vanuit deze stad. Ze vertelde ons dat we naar een stad 20 kilometer verderop moesten. Wij schrokken want 20 kilometer is niet niks voor op de fiets. We besloten het in de jeugdherberg verder uit te zoeken en gingen weg. In de jeugdherberg vroegen we het even na en het klopte, maar het was geen 20 maar 10 kilometer. Dat scheelde.

De volgende dag stonden we om half 8 op zodat we de boot sowieso haalde. We fietste naar de boot en werden nog geholpen door een vriendelijke Fransman. Wat was hij groot zeg! Ik heb volgens mij nog nooit op zo’n grote boot gezeten. Na 2 uurtjes varen waren we in Engeland. Nou, eigenlijk was het 1 uur want er is tijdsverschil. In Engeland is het 1 uur vroeger dan in Nederland. Dus als dit artikel online komt is het hier 5 uur. We dachten dat we niet zo lang meer hoefde te fietsen voordat we bij het huisje waren maar dat viel vies tegen. Er waren veel hoge kliffen waar we omhoog moesten en dat was heel erg zwaar. Ook moest ik erg wennen aan het links rijden. Ik ben een paar keer bijna aangereden omdat ik aan de verkeerde kant fietste. Hopelijk went het snel. We zitten in een leuk park en het huisje is erg mooi. Het is een driehoekig huisje en erg leuk ingericht. En de bedden liggen heerlijk. Dat is wel even wat anders dan een dun campingmatje! ’s Avonds ben ik met mijn ouders naar het strand geweest. Daar zullen jullie nog wel beelden van zien. We zitten in een erg leuk dorpje met typisch Engelse huizen. Heel erg leuk.

Nou nog een paar vakantie kiekjes. Ik laat niet alles zien want jullie kunnen natuurlijk ook een deel zien in mijn vlog, die ik upload als ik terug kom van vakantie.



schattig konijn op de camping!


op het strand.


tuin op de camping.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten