zondag 7 juli 2013

kunst op de muur.


toen ik in de zomervakantie naar Berlijn ging en op alle muren de mooiste graffiti zag wist ik, dit wil ik ook kunnen. Ik maakte van alle mooie graffiti foto's en toen ik thuis kwam tekende ik alles na. Ik bedacht een graffiti naam voor mezelf en maakte ontwerpen. Ik vroeg aan mijn ouders of ik iets op de schuur mocht spuiten en dat mocht. Ik vond graffiti ontzettend stoer, vooral ook omdat ik het boek "hoe overleef ik mezelf" las. Waarin de hoofdpersoon graffiti spuit. Nadat ik mijn ontwerp op de muur had gespuiten hield ik me niet zo veel meer bezig met graffiti. Maar ik vond het nog steeds leuk om naar graffiti te kijken, op muren, internet. Als ik dan in de trein zat stootte ik ineens mijn broertje aan en zei ik "kijk, die graffiti is super mooi!" maar een tweede kunstwerk is er nooit meer van gekomen. In dit artikel laat ik jullie mijn eigen eerste "kunstwerk" zien en laat ik zien welke kunstwerken ik heel mooi vind, want graffiti is kunst. Vind ik.




Laten we beginnen met wat kunstwerken die ik heel mooi vind.


de Berlijnse muur, een plek waar ik veel inspiratie uithaalde.













nu mijn eigen "kunstwerk"
mijn schets van te voren.


voor de mensen die niet snappen wat er staat er staat Bamm. Bamm was in die tijd mijn stopwoordje en ik vond het extra leuk met twee "m" en aan het einde. Ik wou eerst andere kleuren gebruiken zoals je ziet in de schets maar die hadden ze niet. Toen werden het dus deze kleuren.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten