zaterdag 29 juni 2013

what's on my ipod?



de what's on my iphone tag gaat al een hele tijd rond op blogs en youtube. Helaas heb ik geen iphone dus laat ik het zien met mijn ipod, kan ook toch? In di artikel laat ik jullie zien wat er allemaal op mijn ipod staat, welke apps ik leuk vind en welke wat minder. Als jullie nog leuke apps weten zeg ze dan, dan kan ik kijken of ik ze kan downloaden.






mijn achtergrond verandert om de zoveel weken omdat ik het anders saai vind worden, nu heb ik een foto met mara als achtergrond, ik vind hem heel erg leuk!


ik heb de ipod 2 en kan daardoor alleen bij mijn toegangsscherm een achtergrond in stellen, dat vind ik wel jammer want ik vind dat zwarte heel erg saai!


het eerste mapje is het mapje "handig" daar staan alle standaard dingen in die al op mijn ipod staan. ook staan er andere apps in die handig zijn, zoals de ING bankieren app of de buienradar app.


omdat niet alles in het eerste mapje "handig" paste heb ik een "handig 2" gemaakt. Je ziet van links naar rechts de lookbook app, de vertaler app, app van de dag waarin je elke dag een betaalde app gratis krijgt. de sinterklaas app die ik eigenlijk nooit gebruik. flashlight, batery, teskuh.nl dit is geen app maar een snelkoppeling van safari, mijn blog zodat ik kan kijken of de artikelen goed online komen. countdown en mijn rooster.


daarnaast staat het "muziek" mapje. In het muziek mapje vind je de spotify app, itunes, soundhound, tipskip, 3 fm, fingerpiano waarmee je piano kan spelen op je ipod, ook bekende liedjes die je dan na kan spelen. en youtube. 


naast het "muziek" mapje staat het "lifestyle" mapje. Eigenlijk staan er bijna alleen maar wekkers in dit mapje. Je vind de wakemate en moringenergy. waarmee je wakker gemaakt word door een lichtje dat steeds feller gaat schijnen zodat je een soort van zonsopgang effect krijgt. de dream talk recorder die overigens niet werkt op mijn ipod omdat er geen microfoon zit ingebouwd. de mijnwekker app die gebruik ik elke dag. Je kan een afspeellijst maken van verschillende ipod nummer zodat je elke dag met een andere word gewekt.


na dit mapje stopt de opgeruimde ipod en word het een rommeltje. dit is het social mapje. Hierin vind je alle apps die met social media enzo te maken hebben. Je vind de messenger app die ik nooit gebruik touch een soort van whatsapp maar dan net iets anders. mail en gmail. 


tja.. zoals ik al zei stopt de opgeruimde ipod hier en begint de rommeligheid, dit zijn alle spelletjes. ik heb heel erg veel spelletjes op mijn ipod staan maar ben te lui om ze te verwijderen. je ziet doodlejump, doodlejump kerst, HOP, pupptjump, kittenjump, mega jump, air penguin, pig rush, temple run (verslavend!) jetpack, line runner, rat on run, scooter xl, paracute, frisbee en tiny wings. ik speel ruim niet alles van deze spelletjes maar zo als ik al zei ben ik te lui om ze te verwijderen. 


ja, en nog een pagina met games. ik moet echt een keer de helft verwijderen. je ziet tap the frog een ontzettend leuk en verslavend spel. tap te frog 2, fruit ninja puss in boots, fruit ninja, logo quiz, logo quiz gold, fashion spin, stylestudio, knots, coloring dit is een heel kinderachtig spel waarbij je kleurplaten in moet kleuren ik speel het alleen als ik me verveel :) creationary. dan zie je nog wat mapjes. één met mulitplayer games, sunflat games, entertainment zoals de akinator  of truth or dare? en als laatste zie je nog het tap tap mapje. 


hoewel ik geen foto's met mijn ipod kan maken (alleen screenshots) staan er toch best veel op. Vooral veel foto's die ik als achtergrond gebruik maar ook foto's van de youtube gathering of foto's met vriendinnen.


de notities op mijn ipod worden ook vaak gebruikt. Als ik bijvoorbeeld in de trein zit typ ik blogposts op mijn ipod. Dat doe ik dan in de notities en die mail ik dan weer naar mezelf zodat ik ze makkelijk kan publiceren. Dat is heel fijn en makkelijk omdat ik dan niet overal een laptop mee naar toe hoef te nemen.


en ik gebruik mijn ipod ook voor muziek. Eigenlijk bestaat mijn ipod voor het grootste deel uit muziek. Ik heb er nu 468 nummers op staan en nog heel veel op mijn computer dat ik nog er op moet zetten.

welke apps vind jij leuk?















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen