maandag 3 juni 2013

vrijwilligerswerk


sinds kort doe ik vrijwilligerswerk. Ik werk met mensen met een geestelijke of verstandelijke handicap die willen paardrijden. Ik haal de paarden en loop er in de les naast zo dat er niks kan gebeuren. Ik vind het ontzettend leuk om met de mensen te werken. Ze zijn allemaal zo verschillend en dat maakt het ontzettend leuk. Iedereen is heel erg vrolijk en geniet echt van het paardrijden. Het is zo mooi om daar je steentje aan bij te dragen door hele simpele dingen te doen.

De organisatie organiseert ook dagkampen. De ruiters komen een dag naar de manege en gaan allemaal leuke dingen doen. Ze gaan de paarden poetsen, knutselen en natuurlijk paardrijden. De hele dag worden ze begeleid door een vrijwilliger. Ik heb meegeholpen bij de dagkampen en vond het zo leuk dat ik besloot om vrijwilliger te worden. Ik had een hele lieve ruiter waarmee ik een hele leuke dag heb gehad.

 

ik krijg altijd een heel erg goed gevoel van het werk wat ik doe. Het is ook heel erg gezellig daar. Iedereen neemt met zoals ik ben, ik kan mezelf zijn en vind het werk heel erg leuk om te doen. Ik hou van paarden en vind het ook heel erg leuk om paard te rijden. Maar naast een paard lopen en iemand heel erg blij maken vind ik ook ontzettend leuk.

Ik was van te voren bang dat ik niet zo goed om kon gaan met mensen met een beperking. Maar het gaat heel goed. Iedereen is zo leuk en vrolijk en het is zo gezellig in de les. De ruiters babbelen er op los en ik luister en stel vragen. Iedereen is zo anders maar dat maakt het juist leuk.

doe jij ook vrijwilligerswerk?





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen